S-ATA of SCSI?

Pagina: 1
Acties:

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:59

evol

hello world

Topicstarter
Ben bezig hardware uit te zoeken ter vervanging van een server. Server doet dienst als internetserver: wingate, norton, domino.
Nu zit ik te twijfelen over serial ata of scsi in een raid 5 setup.
Wat is jullie advies?

Optie 1:
3 x Western Digital Raptor 36GB U150 10K rpm
LSI MegaRaid SATA 150-4

Optie 2:
3 x Seagate Cheetah 36.6GB 10K rpm Ultra 320
LSI MegaRaid SCSI 320-1

Is SCSI het prijsverschil (€ 250,00) waard gezien het doel van de server? Email, internet, virusscan...
En iemand ervaring met die LSI SATA raid controller? Of is Promise een "betere" keuze als voor SATA gekozen wordt?

/edit
Aantal mensen is idd wel vermeldenswaardig: het gaat om ongeveer 30 man, die dan gebruik maken van de server voor mail (domino), virusscan (norton) en www / ftp / etc. (wingate).

[ Voor 15% gewijzigd door evol op 02-12-2003 10:44 ]

Move along people. Nothing to see here.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
SCSI is meer voor server-doeleinden bedoeld.
Maar misschien moet je even vermelden hoeveel mensen er op de server tegelijkertijd werken.
Als het om maar een paar mensen gaat dan is SCSI het geld niet waard in termen van performancewinst.
Wel heb je met SCSI het voordeel van error-correctie en foutcorrectie wat achter je rug om door de schijf zelf wordt uitgevoerd. Dat heeft S-ATA dacht ik niet.

Kijk ook even of de S-ATA schijven wel bedoeld zijn om 24/7 te draaien. Veel P-ATA schijven zijn dat namelijk niet.

LSI is voor de grote jongens, meestal omdat er een flink prijskaartje aan hangt.
Promise richt zich ook meer op de gewone consument. Dat wil niet zeggen dat ze slechter zijn, maar ik heb persoonlijk voor bedrijfstoepassingen meer vertrouwen in LSI.

[ Voor 20% gewijzigd door -=bas=- op 02-12-2003 10:42 ]

Senile! Senile Oekaki

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

* BalusC krijgt een deja-vu ..

zoeken naar 'sata scsi raid' in OM
[rml][ RAID] SATA/SCSI oplossing[/rml]

Ook wel interessant leesvoer ;)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:02

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Als het Serial ATA moet worden zou ik zeker de LSI MegaRAID SATA nemen. Die heeft onder SATA RAID-adapters de beste serverprestaties in RAID 5.

SCSI zal iets beter presteren en kun je makkelijker thuisbrengen in een kast met SCA swapbays (SATA hotswap is echter ook al mogelijk, zeker als je een config helemaal naar eigen wens kunt samenstellen).

Qua mogelijkheden verschillen de MegaRAID 320-1 en de MegaRAID SATA 150-4 niet. Er draait vergelijkbare RAID-firmware op met enkel het verschil dat de MegaRAID SATA een Silicon Image SATA-controller heeft en de MegaRAID 320-1 een LSI 53c1020 Ultra320 SCSI-controller.

De 250 euro die je bespaart bij de SATA-config zou je eventueel in een vierde Raptor kunnen stoppen zodat je meer capaciteit hebt en vergelijkbare prestaties als de SCSI-config of om de vierde schijf als hotspare te gebruiken.

• evol
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:59

evol

hello world

Topicstarter
Als ik volledig zelf mocht beslissen, ging ik op jullie advies af.
Helaas heb ik al te horen gekregen dat het de SCSI setup wordt, met ipv de LSI controller een Adaptec 2120S. Configuratie is besteld, dus weinig meer aan te doen.

Wel bedankt voor het advies, dat kan ik in de toekomst vast nog wel gebruiken.

Move along people. Nothing to see here.