Toon posts:

[wifi interoperability] Linksys WRT54G & SMC2835W PC Card

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LS,

ik wil thuis een wireless netwerk gaan opzetten met behulp van een Linksys router (WRT54G) en een laptop waarop Linux draait. Ik dacht een mooi pakketje te hebben samengesteld bestaande uit de Linksys router en een Linksys 54 Mbit pcmcia kaartje.

Na enig onder blijkt de Linksys netwerk kaart gebaseerd te zijn op de Broadcom chipset, welke niet wordt ondersteund onder Linux (en Broadcam schijnt daar erg actief in te zijn om deze ook niet-ondersteund te houden voor Linux).

Na verder speuren blijkt de SMC kaart SMC2835W gebaseerd te zijn op de Altheron chipset, welke wel onder Linux wordt ondersteund.

Nu wordt mij door de verkoper van de set geadviseerd te gaan voor een 'one-brand' solution (dus Linksys kaart + Linksys router of SMC kaart + SMC router). Dit vind ik een beetje raar, want wifi is wifi... toch? En ik wil graag een Linksys router, vanwege de goede ervaringen die ik hiermee heb.

Vandaar mijn vraag: heeft iemand ervaring met de combinatie Linksys WRT54G router en SMC2835W pcmcia-kaart, bij voorkeur op Linux?

Het alternatief is een 54 Mbit router en een 11 Mbit pc-kaartje en te wachten tot drivers beschikbaar zijn voor de Broadcom chipset.