[IE] Save/Open Venster

Pagina: 1
Acties:

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:50
Met googlen en searchen heb niks bruikbaars gevonden, dus dan maar hier vragen.

Ik zit hier op't werk met een probleem bij een user en geraak er niet uit.

Als hij op een pagina klikt op een link naar een .dat of .sql wordt die zonder iets te vragen geopend in een nieuw IE venster.

Al geprobeerd:
- Ik heb al de Default-settings geprobeert in IE.
- In de Explorer bij File Types stonden deze 2 er nog niet tussen, dus heb ik die toegevoegd en bij Advanced 'Confirm Open after download' aangevinkt.
- Gezocht in de registry of er ergens een key staat die bepaald wat er moet gebeuren.

Het rare is, als ik het hier op mijn pc probeer, vraagt hij het altijd, zelfs als ik afvink dat hij het moet vragen? :?

Iemand enig idee?

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

en searchen heb niks bruikbaars gevonden, dus dan maar hier vragen.
Omdat je in WOS kijkt ipv. in Software Algemeen B) :P
WOS --> SA.

(Welk OS en wleke IE heb je?) Wat staat er bij de beschrijving van .dat en .sql - misschien worden de setttings van pak-em-beet TXTfiles genomen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Fire69
Hm, had nog zitten twijfelen waar het moest komen. Stom van me.

Het is W2K met IE 5.5.

Geen idee wat type er wordt meegestuurd, het komt blijkbaar via asp binnen (ik ken hier dus ook geen hol van! :) )

Hier een stukje uit de source:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<p><font style="margin-bottom:0px;margin-top:1px;background-color:lightyellow;text-transform:lowercase;">
        [Create_Dyn_Link_3.sql
        &nbsp;<a class='link' onclick="openw('getdoc.asp','doc_id','6870','0','200','50');" style="text-transform:none;">view</a>
        ]</font></p>

<p><font style="margin-bottom:0px;margin-top:1px;background-color:lightyellow;text-transform:lowercase;">
        [PDDetails_20031118_BPTemplate_v10.dat
        &nbsp;<a class='link' onclick="openw('getdoc.asp','doc_id','6871','0','200','50');" style="text-transform:none;">view</a>
        ]</font></p>

edit:

Oeps, daar gaat de layout. :P

[ Voor 24% gewijzigd door Fire69 op 02-12-2003 10:34 ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Aan die code kan je niet zien wat voor MIME headers worden meegeven, dat kan je in ISM in de properties van de site opgeven: HTTP headers --> MIME types.

Maar IE kijkt (voor zover ik weet dus neem het niet te serieus :X :+ ) niet naar de MIME headers, maar enkel naar de extentie. Heel fout maar wel makkelijker in dit geval.

Vergelijk anders even in het register (HKEY-Root) de instellingen bij .sql en bij een willekeurige extentie die wel wordt gedownload (zoals .exe).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Fire69
F_J_K schreef op 02 december 2003 @ 11:07:
Aan die code kan je niet zien wat voor MIME headers worden meegeven, dat kan je in ISM in de properties van de site opgeven: HTTP headers --> MIME types.

Maar IE kijkt (voor zover ik weet dus neem het niet te serieus :X :+ ) niet naar de MIME headers, maar enkel naar de extentie. Heel fout maar wel makkelijker in dit geval.

Vergelijk anders even in het register (HKEY-Root) de instellingen bij .sql en bij een willekeurige extentie die wel wordt gedownload (zoals .exe).
ISM? :?

In de registry heb ik al vergeleken, en de keys die bv. bij .zip staan naar .sql gekopieerd, maar dit mocht niet baten.

Zijn er eigenlijk zo'n keys in CURRENT_USER of enkel bij CLASSES_ROOT.
Anders kan het ook gewoon aan zijn profiel liggen natuurlijk... :/

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

ISM: Internet Services Manager onder Start -> Programs -> Administrative Tools :)

De HKCR is een kopie van degene in HKLM. Maar een ander profiel proberen kan idd geen kwaad. (Maar m'n ideetjes raken een beetje op, ik heb nog te weinig koffie op, op deze vroege morgen :o )

• Fire69
Die ISM staat niet bij men Administrative Tools, ik heb nochtans de tools bijgeinstalleerd.

Ik zal eerst eens kijken of ik met mijn profiel mag inloggen bij die vent.

Vroege morgen!? Ik zit hier al een uurtje of 5 te gotten hoor ondertussen. :D

• Fire69
Ik heb iemand anders laten inloggen op de pc => zelfde probleem. :(

Pfff, ik weet het niet meer hoor. Voor zo'n onnozel probleem kan ik die pc toch niet laten herinstalleren.. :/

[edit]
Crap, moest een edit zijn...

[ Voor 13% gewijzigd door Fire69 op 02-12-2003 13:20 ]

• Fire69
Niemand anders nog een ideetje?
Pagina: 1