Hoi,
Ik heb een Linux Server (SuSE Pro 9) ingericht met hierop een werkende imap server (cyrus). Nu wil ik de toegang tot de cyrus imap server beperken tot enkele ip-adressen.
Dit heb ik vaker gedaan in SuSE 8, toen kon m.b.v. hosts.allow en hosts.deny aangeven welke hosts er wel en niet in mochten.
Destijd heb ik gebruikt imapd : 123.123.123.123 : ALLOW
De huidige configuratie (overbodige entries zoals sshd verwijderd):
hosts.deny
ALL : ALL EXCEPT LOCAL
hosts.allow
Zelfs met bovenstaande kan ik van elk willekeurige ip address connectie maken met de cyrus imap server... Ik heb iets gelezen over de tcpd wrapper, maar om cyrus opnieuw te compileren zie ik niet zo zitten...
Heeft iemand suggesties om toegang per ip address te realiseren ?
Alvast bedankt!
Ik heb een Linux Server (SuSE Pro 9) ingericht met hierop een werkende imap server (cyrus). Nu wil ik de toegang tot de cyrus imap server beperken tot enkele ip-adressen.
Dit heb ik vaker gedaan in SuSE 8, toen kon m.b.v. hosts.allow en hosts.deny aangeven welke hosts er wel en niet in mochten.
Destijd heb ik gebruikt imapd : 123.123.123.123 : ALLOW
De huidige configuratie (overbodige entries zoals sshd verwijderd):
hosts.deny
ALL : ALL EXCEPT LOCAL
hosts.allow
Zelfs met bovenstaande kan ik van elk willekeurige ip address connectie maken met de cyrus imap server... Ik heb iets gelezen over de tcpd wrapper, maar om cyrus opnieuw te compileren zie ik niet zo zitten...
Heeft iemand suggesties om toegang per ip address te realiseren ?
Alvast bedankt!