Logitech Cordless Desktop Optical + portreplicator

Pagina: 1
Acties:

• Biedzjee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08-2025
Sinds kort heb ik aan mijn Fujitsu/Siemens Lifebook
(notebook) type E6644 een USB-poortreplicator van het merk Sitecom (modelnr. DK05, USB1.1 compatible, zoiets als
http://www.sitecom.com/pr...p?product_id=215&grp_id=1 maar dan de USB 1.1 versie) verbonden. De reden waarom ik deze portreplicator in gebruik heb is omdat de PS/2 ingang van m'n laptop 'n beetje brak is ;( .

Deze poortreplicator heeft naast een aantal USB poorten ook een tweetal PS/2 poorten voor toetsenbord en muis. Sinds ik de Logitech Cordless Desktop Optical op de poortreplicator heb aangesloten, zijn een aantal functies van mijn toetsenbord niet meer beschikbaar, o.a. de volume-draaiknop en de sneltoetsen zoals shopping, my home, finance etc. De muis is trouwens aangesloten op een USB-poort (maar dat doeterniettoe 8)7 ), het toetsenbord op de toetsenbord-PS2-aansluiting van de replicator.

Is er iemand die me kan vertellen of het mogelijk is dat de extra knoppen op m'n rammelplank weer dienst kunnen doen, en zo ja... hoe?

Trying to establish voice contact... please yell into keyboard.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
de sneltoetsen zoals shopping, my home, finance etc.
Heel belangrijk! ;) :+
Is er iemand die me kan vertellen of het mogelijk is dat de extra knoppen op m'n rammelplank weer dienst kunnen doen, en zo ja... hoe?
Je kan vaak bij de fabrikant van je notebook het programma dat nodig is om deze toetsen te geebruiken gewoon downloaden en opnieuw installeren.
Het kan zijn dat bij een of andere installatie het uitgezet of verwijderd is.

Senile! Senile Oekaki

• Biedzjee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08-2025
Ik heb inderdaad bij Logitech de laatste drivers gedownload, ook van de Sitecom portreplicator heb ik de laatste drivers geinstalleerd.

Probleem is dat (dankzij de replicator) de software van Logitech mijn toetsenbord niet meer herkend als Cordless Desktop Optical maar als... uh... ja wat eigenlijk... een iTouch toetsenbord.

Het ding snapt in ieder geval nog dat ut een draadloos toetsenbord is, want hij geeft nog een indicatie voor de batterij-power aan.... alhoewel ik me een klein beetje afvraag of dat wel betrouwbaar is.

De supportafdeling van Logitech (die trouwens snel en correct reageerde) vertelde me dat de replicator de boosdoener is... uiteindelijk kwam de reactie neer op "jammer maar helaas"

Trying to establish voice contact... please yell into keyboard.