Hallo,
Ik heb sinds ruim een maand een nieuwe Maxtor 120Gb met 8 Mb cache.
Deze had ik als volgt opgedeeld:
C: = 15Gb
D: = 90 Gb
E: = 11 Gb
Totaal dus ong 120Gb
Maar nu kreeg ik laatst ineens vreemde meldingen als ik D: wilde bekijken, dan gaf hij de melding dat ik iets moest instellen in het configuratiescherm. Maar als ik een 'diepere' snelkoppeling aanklikte naar een map in D: en dan terug naar boven ging, dan kon ik wel gewoon op D: komen.
Daarnaast kon ik in DOS ook gewoon er komen.
Heb al CHKDSK /F gedaan en vond wel aantal 'linked files' enzo, maar heeft alles gefixed. Daarna SCANDISK /AUTOFIX gedaan en die vond helemaal geen fouten.
Probleem is namelijk dat Windows (XP) maar 22Gb ziet, terwijl er 90Gb opstaat.
Met PartitionMagic is m'n D: wel gewoon 90Gb groot en als ik kijk onder:
Configuratiescherm -> Systeembeheer -> Computerbeheer -> Opslag dan toont Windows in het ene scherm dattie 22Gb groot is en in het andere dattie 90Gb groot is!
Kijk hier maar:

klik voor vergroting
Kan iemand mij hiermee helpen, want wil de data die op D: staat niet verliezen (bestanden voor school en werk) en weet echt geen oplossing meer
Ik heb sinds ruim een maand een nieuwe Maxtor 120Gb met 8 Mb cache.
Deze had ik als volgt opgedeeld:
C: = 15Gb
D: = 90 Gb
E: = 11 Gb
Totaal dus ong 120Gb
Maar nu kreeg ik laatst ineens vreemde meldingen als ik D: wilde bekijken, dan gaf hij de melding dat ik iets moest instellen in het configuratiescherm. Maar als ik een 'diepere' snelkoppeling aanklikte naar een map in D: en dan terug naar boven ging, dan kon ik wel gewoon op D: komen.
Daarnaast kon ik in DOS ook gewoon er komen.
Heb al CHKDSK /F gedaan en vond wel aantal 'linked files' enzo, maar heeft alles gefixed. Daarna SCANDISK /AUTOFIX gedaan en die vond helemaal geen fouten.
Probleem is namelijk dat Windows (XP) maar 22Gb ziet, terwijl er 90Gb opstaat.
Met PartitionMagic is m'n D: wel gewoon 90Gb groot en als ik kijk onder:
Configuratiescherm -> Systeembeheer -> Computerbeheer -> Opslag dan toont Windows in het ene scherm dattie 22Gb groot is en in het andere dattie 90Gb groot is!
Kijk hier maar:
klik voor vergroting
Kan iemand mij hiermee helpen, want wil de data die op D: staat niet verliezen (bestanden voor school en werk) en weet echt geen oplossing meer
[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 02-12-2003 19:50 . Reden: layoutverneukend pic fixed ]
Hardware: MSI B450M Mortar Max | AMD Ryzen 5 3600 | 16 GB RAM | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X