100GB schijfruimte verdwenen?

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-03 16:15
Uhum.... tsja.... ik heb een nieuwe schijf gekocht, 200GB Maxtor.
Deze in 3-en gedeeld, werkt allemaal prima.
Nu ging ik net kijken wat ik nog aan ruimte had op m'n E-partitie (schijf is in 3-en)
en daar staat: Beschikbaar 42GB, Total Grote 141GB.
Ik heb al m'n bestanden die erop staan (incl. verborgen) en kom op 40GB.
Ik ben dus 100GB kwijt!??!??
Indexering staat uit op alle schijven en alle getalletjes e.d. kloppen verder, behalve dus de gebruikte grootte.
Draai XP pro.
In de search vond ik niet veel behalve dan de verborgen bestanden weer te laten geven en de indexering uit maar dat heb ik dus beide al.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Kijk eens hoe je partities in elkaar zitten. Start >> Settings >> Control Panel >> Administrative Tools >> Computer Management. Hier kan je je partities bekijken. Misschien staat er toevallig een hidden bij oid.

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

voer eerst scandisk eens uit.

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 16:26

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

En je bent toch niet zo stom geweest om fat32 schijven te maken?
Want winxp gaat niet echt lekker om met fat32 schijven van groter dan 32gig....

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-03 09:06
Mocht je nu met scandisk niks vinden, zoek dan eens op het internet op 'Alternate data stream'. Dat is een feature van NTFS waarmee je extra data aan een bestand kunt plakken. Dat is niet te zien zonder speciale tools. Het zou dus kunnen dat er bestanden zijn waar meer info in zit dan je in eerste instantie zou kunnen zien.

[ Voor 23% gewijzigd door Mozart op 02-12-2003 09:18 ]

PSN: PcDCch

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

MaDDoG

De brakste schakel

Ik gebruik ook vaak spacemonger.exe om te kijken wat er nou precies op mijn harde schijf staat. Heeft mij al vaker het licht laten zien. http://www.werkema.com/software/spacemonger.html

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

ScooBY_DoO schreef op 02 december 2003 @ 04:46:
Beschikbaar 42GB, Total Grote 141GB.
Ik heb al m'n bestanden die erop staan (incl. verborgen) en kom op 40GB.
Ik ben dus 100GB kwijt!??!??
100GB? Even rekenen .. 141GB - 42GB - 40GB = 59GB :)

Searchen is prima, maar er zijn nog altijd de subforum-FAQ's, waar je in principe éérst in zou moeten kijken en dan pas gaat searchen :o Kijk eens onder het kopje "Mijn schijfruimte klopt voor geen meter, hoe komt dat?". Mijn gok is dat je Norton Utilities/Antivirus hebt geïnstalleerd, compleet met die ranzige Norton Protected Recycle Bin :)
Indexering staat uit op alle schijven
Deze vreet nauwelijks schijfruimte ;)

En verder: wil je een beetje normaal doen met vraag- en uitroeptekentjes? Op deze manier komen ze irritant over namelijk. Ik heb ze dan ook maar uit de titel gehaald ;)

[ Voor 19% gewijzigd door BalusC op 02-12-2003 09:34 ]

• ScooBY_DoO
BalusC schreef op 02 december 2003 @ 09:32:
[...]

Searchen is prima, maar er zijn nog altijd de subforum-FAQ's, waar je in principe éérst in zou moeten kijken en dan pas gaat searchen :o Kijk eens onder het kopje "Mijn schijfruimte klopt voor geen meter, hoe komt dat?". Mijn gok is dat je Norton Utilities/Antivirus hebt geïnstalleerd, compleet met die ranzige Norton Protected Recycle Bin :)
[...]

En verder: wil je een beetje normaal doen met vraag- en uitroeptekentjes? Op deze manier komen ze irritant over namelijk. Ik heb ze dan ook maar uit de titel gehaald ;)
Scuzz voor de ?!!
Lag vanacht in bed en kwam idd ook tot de conclusie dat het om 60GB gaat, maar dan nog, blijft een hoop :'(
Ik draai idd NAV2004 met die protected bin, maar dat draai ik op beide pc's die ik heb met in totaal 8 partities, en ik heb nog geen ene keer problemen gehad hiermee, maar ik zal het zo eens verwijderen, kijken of dat scheelt.
Thnx for the tip alvast.

Verwijderd

Kijk eens bij MAXTOR, daar zul je een tooltje vinden welke het mogelijk maakt om onder windows de volle 200Gig aan te spreken.

Ik geloof dat wat je nodig bent MAXblast heet.

• ScooBY_DoO
BalusC schreef op 02 december 2003 @ 09:32:
[...]

[...]

Nou, die Ranzige norton is eraf, maar het probleem blijft.
En ik zie niet wat Maxblast nog voor inbreng kan hebben?
XP moet toch neem ik aan gewoon een 200GB schijf aankunnen.
In Schijfbeheer staat alles goed, worden ook geen fouten weergegeven.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Norton Protected Recycle bin had je gewoon kunnen uitschakelen. Doe eens een rechtsklik op de prullenbak B)

• ScooBY_DoO
Zekere voor onzekere genomen.... weg = weg, maar maakt dus niks uit.
Op de Maxtorsite wordt wel eea uitgelegd zoals Dynamic Drive Overlay, maar zoals ik dat lees is dat alleen voor als de bios niet de volledige grootte herkend wat bij mij niet van toepassing is lijkt me aangezien de bios dit dus wel gewoon doet.
Mobo is overigens een Asus P4x-8x ATA133.

[ Voor 7% gewijzigd door ScooBY_DoO op 02-12-2003 15:16 ]

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-03 16:14
Wat Balus zegt heb ik ook al eens wat over gelezen. Norton maakt een hidden partitie aan die als gebruikte schijfruimte van een andere partitie wordt aangegeven.
gezocht

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Verwijderd

ScooBY_DoO schreef op 02 december 2003 @ 14:59:
[...]

En ik zie niet wat Maxblast nog voor inbreng kan hebben?
XP moet toch neem ik aan gewoon een 200GB schijf aankunnen.
Toch maar even proberen dan? Blijkbaar kan XP niet met goed met alle 200GB schijven omgaan anders zou maxtor dit progje niet op hun site hebben gezet.

Daarnaast had het bij mij het gewenste effect. Ik heb ook een 200GB Maxtor 8mb cache schijf, deze werd ook niet volledig gezien.

./edit
Heb even op de maxtor site gekeken en dit is je probleem.
http://maxtor.custhelp.co...X5hbnl_JnBfcGFnZT0x&p_li=

en dit de oplossing
http://www.maxtor.com/en/...ads/big_drive_enabler.htm
/edit

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 12:20 ]

• ScooBY_DoO
Na veel gedoe heb ik nogmaals een volledige scandisk laten uitvoeren en het probleem lijkt verholpen.... geen maxblast nodig gehad dus.
Thnx voor de reacties.

Verwijderd

BalusC schreef op dinsdag 02 december 2003 @ 09:32:

Kijk eens onder het kopje "Mijn schijfruimte klopt voor geen meter, hoe komt dat?". Mijn gok is dat je Norton Utilities/Antivirus hebt geïnstalleerd, compleet met die ranzige Norton Protected Recycle Bin :)
Thx Tweakers,

Ik wilde ff melden dat ik hetzelfde probleem had }:O ...maar ff zoeken op het Gathering of Tweakers forum en die ranzige Norton Protected Recycle Bin :r uitgezet en opgeschoond en hoppa heel wat gbs weer vrij....

Hulde aan Tweakers.net _/-\o_

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mjah, het staat dus in de FAQ van dit subforum. Had je gezoek gescheeld ;)
Oude topics omhoogkicken is daarnaast ook niet echt nodig.

Maar fijn dat je probleem dankzij GoT is verholpen :) In het vervolg wel eerst de zoekstrategie aanpassen: 1) Handleiding, 2) Supportsite, 3) FAQ, 4) Search, 5) Google. Dus de FAQ checken eer je gaat Searchen B) Zie ook het [New Topic] van dit subforum.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.