Toon posts:

Test prestatieverschil Asus A7N8X en A7N8X-X

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een Asus A7N8x-x deze heeft single channel. Echter ik zit te twijfelen om mijn systeem iets up te graden. Namelijk naar een dual channel moederbord met een mcp-t chip. Alleen was ik wel benieuwd of er ergens een test bestaat waarin een singel vergeleken wordt met een dual. En welke dual mobo raden jullie dan aan.

Het moet komen te draaien met volgende andere componenten:
- barton 2500+ ( draai op 2200 mhz)
- Ati 9800 SE AIW ( geklokt naar een 9800 pro)
- 2 * 512 mb Corsair XMS (cas 2) ( 1* 512 mb later bij gekocht)

Omdat mijn moederbord nu het knelpunt is wil ik toch het uiterste uit mijn configuratie halen. Welke mobo raden jullie aan. Alvast bedankt.

:/ :O

Verwijderd

Als de Asus je bevalt misschien gewoon de a7n8x - deluxe, of een abit nf7-s
daar zit in ieder geval dual channel op.

Er zijn nog genoeg andere bordjes, en op Toms hardware staat volgens mij nog ergens een test wwarin ze dual en single vergelijken, die kan ik echter niet zo snel vinden.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Kijk maar eens naar het verschil in geheugen performance tussen single en dual en maak daaruit op of je het waard vindt ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga ff op toms hardware zoeken. Ik weet dat er verschillende merken zjn. Wat mijn opviel is dat sommige nog een actieve cooler hebben op de bridge. Dit is ook wel beter gezien ik overklokken wordt die ook nog gecooled.

Turkish : Hoe wou je verschil tussen performance bekijken tussen single en dual of snap ik nou iets niet? Ik heb een single bord kan moeilijk kijken of ik snelheid winst heb door geheugenbank uit te halen of er een geheugenbank bij te plaatsen. Ik vraag juist naar een test tussen single en dual. En als ik dat weet dan kan ik de afweging maken om nieuwe mobo te kopen. In ieder geval bedankt voor je reactie, en misschien zijn er mensen die een link hebben naar een test tussen een nforce2 dual en single channel mobo.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 02:30:
Ik ga ff op toms hardware zoeken. Ik weet dat er verschillende merken zjn. Wat mijn opviel is dat sommige nog een actieve cooler hebben op de bridge. Dit is ook wel beter gezien ik overklokken wordt die ook nog gecooled.

Turkish : Hoe wou je verschil tussen performance bekijken tussen single en dual of snap ik nou iets niet? Ik heb een single bord kan moeilijk kijken of ik snelheid winst heb door geheugenbank uit te halen of er een geheugenbank bij te plaatsen. Ik vraag juist naar een test tussen single en dual. En als ik dat weet dan kan ik de afweging maken om nieuwe mobo te kopen. In ieder geval bedankt voor je reactie, en misschien zijn er mensen die een link hebben naar een test tussen een nforce2 dual en single channel mobo.
Er zijn ergens al een keer sisoft sandra geheugen benches voorbij gekomen op de frontpage, daar refereerde ik aan ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je met frontpage? En heb je misschien een link. Voor de mensen die zelfde ooit afvragen heb ik ondertussen op tom's hardware de volgende links gevonden:

http://www.tomshardware.com/motherboard/20031107/index.html

en iets over geheugen corsair ( single en dual)

http://www.diskidee.nl/do.../Corsair_XMS_TwinX_DI.xls

Alleen ik weet niet hoe ik het laatste link moet interpreteren. Beetje onduidelijk. Of is het soms zo dat single soms beter is als dual (raar maar et staat er echt).

Als er nog mensen zijn met andere links hoor ik dit nog steeds graag. Je kan nooit uitgaan van alleen 1 benchmark meerdere zijn altijd handig. Alvast bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2003 03:03 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-08 23:06
Hier een review tussen de A7N8X-X en A7N8X (single- vs. dual-channel).

Performance verschil is praktisch nihil. Alleen als je flink bezig gaat met professionele 3D OpenGL applicaties neemt dual-channel een voorsprong, anders niet. Ik zou zeggen, hou de centen in je zak of koop er wat anders voor :)

Met google is hier best wel wat over te vinden hoor ;)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie et bedankt voor je hulp. Google had ik zelf ook al geprobeerd maar kon niet echt duidelijk worden.

Nu zit ik nog met een vraag is het beter om een actieve koeling te hebben op je moederbord bridge. De asus heeft passief terwijl andere merken actieve hebben. Komt er nog een opvolger voor de nforce2 400 Ultra of worden de moederborden nu alleen maar gemaakt voor de Athlon 64FX processor gezien ik een Xp 2500+ heb. Alvast bedankt.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Haal 'gathering' uit de url weg en je hebt www.tweakers.net B)

Verwijderd

Topicstarter
Oh werkt dat zo. :X Wel raar he allemaal termen gaan gooien en dan vragen krijgen wat ze betekenen? _/-\o_
Pagina: 1