Toon posts:

[win XP - OpenSSH] errors bij configgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
[XP pro NL, fully updated. virus, trojan, spyware en etc vrij]

Ik wilde mn eigen SSH servertje opzetten omdat ik dit wel een nuttige leer ervaring vond voordat ik een linux bak de lucht in ga gooien. Ik heb totaal geen ervaring met SSH, behalve met clients(winscp) maar das natuurlijk koek en ei.

Ik had de volgende OpenSSH versie gedownload en uitgpakt: setupssh371-20031015

Keurig de readme en quickstart file gelezen(al vond ik ze maar vaag) en begonnen met het aanmaken van een password/user/group met als resultaten:

>mkgroup -d >> ..\etc\test
>Cannot get PDC, code = 2453
>
>een vriend van dacht dat ik eerst de dir moest aanmaken, wat de error toegang >geweigerd opleverde bij de opdrachtregel

>mkpasswd -d (print domain accounts)
>*
>*
>mkpasswd: [2453] Kan domeincontroller voor dit domein niet vinden.

>mkpasswd -d [-u <username>] >> ..\etc\passwd
>kan opgeven pad niet vinden

Omdat ik sowiezo niet echt het idee heb wat ik precies doe en hoe langer ik *piep* des te minder wijzer ik word. Dus als iemand denk haha en de oplossing heeft ;)

Ik heb gegoogled en Cannot get PDC, code = 2453 was een bekend probleem behalve de oplossing. Ook in tweakers en de nederlandse OpenSSH FAQ kon ik eingelijk niks nuttigs vinden.

alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
schopt..

Verwijderd

Topicstarter
niemand met wonderschone iedeeen?

Verwijderd

een OpenSSH server op een windows machine wordt sowieso niet aangeraden, en is erg moeilijk op te zetten (het is me wel ooit gelukt als proef maar hoe dat nogmaar ging weet ik niet meer) T was in ieder geval een kant en klare package voor cygwin, niet iets dat ik zelf had gecompileerd.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2003 19:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm okay tnx en dat ik ook ergens had gelezen dat het niet echt veilig was als je niet wist wat je deed. (al kon ik dat wel enigzins reversed testen)

Ik ga nu asap SSH.com server en f-secure proberen, al weet ik eigenlijk niet of beiden wel werken op XP. Echt veel SSH server ware is er niet voor windows non server OS.

Mocht er iemand goede ervaringen hebben met SSH server progsels voor XP let me know.

Verwijderd

Ik heb wel eens met cygwin een server aan de praat gekregen.
Die gebruikte de inlog namen en passwords gewoon van XP.

Hij installeerd zich ook gewoon als service.

Je moet misschien alleen wel wat kennis van linux/unix hebben om cygwin te gebruiken.

Even geprobeerd. Alles was nog geinstalleerd. Moest alleen service handmatig starten. :)

edit:
Nog even een linkje gevonden:

cygwin en sshd

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2003 16:21 ]

Pagina: 1