Toon posts:

[PC2700] Kingston Timings

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers,

Omdat ik niet echt tevreden ben met de geheugen van mij wil ik de timings op het beste zetten. Alleen in mijn A7N8X bios van Asus geeft het niet zoals: "2-2-2-5" aan of zoiets. In de PDF van de KHX2700 staat er dat ik "Timing Reference: 2-2-2-5-1 at +2.6V" moet hebben. Wat houdt dat in?

Er staat op dit moment in mijn bios:
SDRAM Active Precharge Delay 5
SDRAM Ras to Cas 2
Ras Precharge Delay 2
Cas Latency 2T

AIDA32 scores:
RAM Write: 991mb/s
RAM Read: 2474mb/s

Geheugen zijn PC2700 256mb Kingston HyperX
Model nummer: KHX2700/256

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
SDRAM Active Precharge Delay 5
SDRAM Ras to Cas 2
Ras Precharge Delay 2
Cas Latency 2T
Wat wil je dan nog veranderen? Het staat dan nu toch op 2-2-2-5? :?

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Die "1" staat voor command rate en die je kun je niet instellen bij een Asus A7N8X. Voor de rest "2-2-2-5" daar staat ie dus al op. Ik zou proberen de FSB van je CPU en je geheugen omhoog te krikken. En natuurlijk de multiplier omlaag te brengen. Das de beste manier om die bandbreedte test omhoog te krijgen (denk aan je voltages!!!!).

[ Voor 5% gewijzigd door Dukey op 02-12-2003 09:41 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, alles staat prima op defaults. Maar wat moeten we hier verder mee? Welja, kijk eens in de RAM FAQ die je via de FAQ van dit subforum kunt vinden voor meer achtergrondinformatie over deze termen en natuurlijk ook over het tweaken van het geheugen :)

Voor het overklokken en benchmarkscores verwijs ik je door naar Die-Hard Overclocking & Cooling. Lees de FAQ aldaar voor overclocking basics en check Het Grote DDR geheugen OC-results topic voor de benches en overclockervaringen B)

/overbodig

Dit topic is gesloten.