Xbox DVD drive pakt geen gebrande DVD's

Pagina: 1
Acties:
  • 341 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98743

Topicstarter
Hallo

Ik heb mij in het weekend een dvd writer (Lite-on LDW411s) aangeschaft en om te testen heb ik eens een dvdke dat ik hier thuis had liggen gekopiëerd. Het afspelen gebeurt in een gemodde xbox maar ik zit met het volgende rare probleem:

Film gedecrypt met dvd decrypter, daarna gecompresseerd met dvd2one en dan geschreven met Nero 6 op een DVD-r (4x) van princo. DVD speelt in de pc maar NIET in de xbox. Schrijf ik hetzelfde op een DVD+RW dat bij de Lite-on zat dan speelt hij in de pc en OOK in de xbox. Schrijf ik hetzelfde weer op een DVD+R (dat ook bij de lite-on zat) dan leest hij die weer alleen maar in mijn pc. Ik kan er echt niet meer aan uit. 8)7 Waar moet ik het gaan zoeken (software, brandsnelheid, media?) Ik kan toch niet alles op DVD+RW zetten ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:30

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Sommige drives van de xbox oa kunnen niet alle soorten schijven lezen. Die lasers zijn kritisch afgesteld. Sta je dan voor aap met je gechipte krat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Dan moet je eens de onderkant van je dvd+r, dvd+rw en een orgineel xbox spel vergelijken. Je zult zien dat orginele spellen een donkere onderkant hebben net als de RW. Dus dat wordt of een andere dvd speler in je xbox modden of RWtjes branden. Maargoed wat heb je te klagen? RW backups zijn altijd nog goedkoper dan een orgineel exemplaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het rare is dat hij wel data dvd's herkent die geschreven zijn op diezelfde princo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:15
sebastius schreef op 02 december 2003 @ 01:11:
Sommige drives van de xbox oa kunnen niet alle soorten schijven lezen. Die lasers zijn kritisch afgesteld. Sta je dan voor aap met je gechipte krat...
Klopt ik heb zelf ook een xbox en deze heeft een samsung drive en deze drive lust de meeste schijfjes wel .

Afbeeldingslocatie: http://www.home.no/emus/tutorial/philips_thomson_samsung.jpg

asje :)
Ik gebruik voor m`n xbox ook alleen de wat duurdere dvdtjes , heb trouwens ook het idee dat ie dvd-r relatief vaker accepteerd dan +r. Maar ik gebruik sowieso weinig dvdtjes , zit een 80gb schijf ;) en voor video-dvd`s gebruik ik wel m`n standalone dvd speler die er voor bedoelt is.

[ Voor 43% gewijzigd door Chiel op 02-12-2003 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
1) Princo DVD's zou ik niet gebruiken. Deze zijn waardeloos (echte rotzooi!)
2) Je PC is minder kritisch m.b.t. Video DVD's dan een XBOX welke alleen met officiele standaarden werkt.

Het is absoluut niet noodzakelijk om met DVD-RW's te werken.
Ik heb zelf een Thomson DVDROM in mijn xbox (staat bekend als minst compatible DVDROM) maar heb NOOIT problemen.

Gebruik Kwaliteit's DVD-R's en brand op de juiste manier dan gaat er niets mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
1)Wat zijn volgens jou kwaliteit dvd's?
2) hoe kopiëer jij een video dvd (ik bedoel welke progs gebruik je en zijn er hierbij eventueel speciale zaken om te weten)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:15
Anoniem: 98743 schreef op 02 december 2003 @ 01:48:
1)Wat zijn volgens jou kwaliteit dvd's?
2) hoe kopiëer jij een video dvd (ik bedoel welke progs gebruik je en zijn er hierbij eventueel speciale zaken om te weten)?
Fuji
Philips
Pioneer
Sony
Verbatim

Maar ook de :| Imations (-r dan) pakt ie bij mij vrolijk.
En het kopiëeren van een video-dvd maakt niks uit.. als je standalone hem pakt pakt de xbox hem ook wel, zolang je hem maar niet op el-cheapo schijfjes fikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dank u allemaal. Ik ga binnenkort eens proberen met betere dvd schijfjes en dan laat ik nog wel een berichtje achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb een pioneer 106 brander en een xbox met een samsun drive (die leest trouwens het meeste van de 3 ook cd-r) maar goed heb verder geen last van princo schrijfjes pakt hij allemaal prima. Heb ook platinum en Mam-e geprobeerd pakt hij allemaal prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
De Samsung DVDROMS zijn minder kritisch dan anderen.
Wanneer je DVDRom Princo schijfjes slikt heb je geluk (zijn verschillende soorten princo's in omloop)

IMHO zijn de DVD-R's met RitekG04 Dye met kop en schouders de besten.
Ik heb zeer veel verschillende soorten geprobeert maar de Riteks zijn bij mij er nog altijd beter uitgekomen dan de anderen en worden zeer makkelijk gelezen in mijn xbox (thomson).
Andere schijfjes werkten ook wel maar ik kan merken dat deze langzamer ingelezen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Klopt .. volgende lading die ik koop word ook Ritek G04. Maar goed als hij geluk heeft kan het ook gewoon met princo heb ze toen op pc discount gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:49
Let erop dat je in Nero een speciale optie hebt voor het branden van xbox dvds. Er staat ergens een checkbox genaamd "Force dvd-video mode (for xbox)". Probeer die eens aan te vinken.

RitekG04 is idd zeer populaire dye voor xbox, ik moet die zelf nog proberen.

Mijn philips xbox drive heeft moeite met:

-Philips DVD+R 2.4x (ironic!)
-Memorex DVD+R 4x
-Nashua DVD+R 2.4x
-Verbatim DVD+R 2.4x

Philips DVD+RW wil enigszins werken, maar ik heb het idee dat mijn spelertje beter overweg kan met DVD-R media. Misschien is het interessant als meer mensen hier hun ervaring posten (welke xbox drive, welke media).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-05 04:02
- gaat over het algemeen beter als + bij een xbox, das gewoon een feit. Mijn thomson pakt dan nog wel redelijk veel +en, maar de rest leest deze vaak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57041

ik heb zelf een xbox met een philips dvd er in k gebruik eigenlijk alleen -r schijfjes en dan wel van princo en hij pakt ze allemaal heb 1 keer een noname genomen en dat slikt ie niet dus k blijf lekker bij princo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20278

Finwe schreef op 02 december 2003 @ 11:16:
Misschien is het interessant als meer mensen hier hun ervaring posten (welke xbox drive, welke media).
mijn Xbox met Philipsdrive leest tot nu toe alle DVD-R en DVD+R die ik er in hebt gestopt (Nashua, princo, Fujifilm, That's Write, Verbatim), alleen geen -RW of +RW die wil de Xbox gewoonweg NIET lezen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timenator
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:42
Ik heb onlangs ook een xbox gekocht. Deze heeft ook een Thomson DVD-speler die standaard geen gebrande CD/DVD's wou afspelen. Op http://www.xbox-scene.com las ik een artikel over hoe je de laser kunt versterken.

Ik heb dit uitgevoerd en nu leest hij bijna alle CD/DVD's. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
Anoniem: 20278 schreef op 02 december 2003 @ 11:27:
[...]

mijn Xbox met Philipsdrive leest tot nu toe alle DVD-R en DVD+R die ik er in hebt gestopt (Nashua, princo, Fujifilm, That's Write, Verbatim), alleen geen -RW of +RW die wil de Xbox gewoonweg NIET lezen :'(
Damn dan heb jij een lekker afgestelde drive. Ik durf er niet aan te klooien, want als ie geen originals meer leest ben ik helemaal f*cked natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20278

Finwe schreef op 02 december 2003 @ 11:47:
[...]

Damn dan heb jij een lekker afgestelde drive. Ik durf er niet aan te klooien, want als ie geen originals meer leest ben ik helemaal f*cked natuurlijk :)
en toch ben ik niet echt tevreden, ik wil toch een gemodde drive bestellen die gewoon ALLES leest, je kan het ook zelf doen maar dat is teveel geklooi :P
Die drive kost wel iets van 150 US $ en dat is best wel kut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[quote]Finwe schreef op 02 december 2003 @ 11:16:
Let erop dat je in Nero een speciale optie hebt voor het branden van xbox dvds. Er staat ergens een checkbox genaamd "Force dvd-video mode (for xbox)". Probeer die eens aan te vinken.[quote]

Ik heb in Nero de optie DVD ISO/UDF genomen en daar dan de bovenstaande optie (voor xbox) aangevinkt en nog geen resultaat. Heb ik dan de verkeerde optie genomen? Moet het misschien DVD UDF gewoon zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
Anoniem: 98743 schreef op 02 december 2003 @ 13:19:

Ik heb in Nero de optie DVD ISO/UDF genomen en daar dan de bovenstaande optie (voor xbox) aangevinkt en nog geen resultaat. Heb ik dan de verkeerde optie genomen? Moet het misschien DVD UDF gewoon zijn?
Ik gebruik inderdaad altijd DVD UDF, maar ik weet niet of het veel zou uitmaken in jouw geval. Het vaakst ligt het toch echt aan de media die je gebruikt, maar het is het proberen waard. Koop anders een +RW, dan kan je een aantal pogingen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
Nou ik heb gister dus ff wat test-dvdtjes gehaald. Ik kocht onder andere what datawrite red label classics (4x dvd-r), wat dus crappy princo media is. Tot mijn verbazing direct herkend door xbox en speelt alles prima. De meest dure dvd+r die ik erin duw werken niet. Hoe is het mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Na veel mislukte pogingen is het dan toch gelukt. Het probleem zat hem in de firmware van mijn dvd schrijver. Ik had FSO6 en nu heb ik die geupgrade naar FSOF (voor meer compatibiliteit). Zelfs princo is nu geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-05 06:15
ik heb ook een xbox met thompson drive.
Heb alleen nog maar 'thats write dvd-r 4x'en op 2x gebrand en 'philips dvd+r' en op 2.5x gebrand werkte beide goed. Misschien eens proberen om met lagere speed te branden. Ik heb laatst trouwens ook een goedkope blaco dvd+r (media code: MEDIA ID001) geprobeerd maar de film die ik erop gezet haperde als een gek en liep uiteindelijk vast (dit deed ie ook in mijn pc dus ik denk dat het gewoon een erg slechte schijf was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2024

megamuch

Tring Tring!

xbox met thomson drive

Werkend:
that's write dvd-r 1 speeds (niet meer te krijgen volgens mij)
data write dvd-r gray
nashua dvd+r 2x
suki 2000 dvd+r 4 x (alleen verkrijgbaar in spanje denk ik)
sentinel dvd-r 1x speed

niet werkend
princo dvd-r 4 speed
emtec dvd-r
alle cdr

Het meeste spul pakt ie wel bij mij, alleen de nieuwe princo's zijn dermate slecht dat ze niet willen. Daarom pak ik nu een btje van alles om te testen.

gebrand op: pioneer a03 (die eerste 1 speed dvd-r) en pioneer a06 (+/- 4 x )

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43089

Een vaag probleem bij mij met de xbox dvd drive (thomson). Ik brand "backup films" op een dvd+r. Nu deed ik dat met mijn philips dvdrw228 op platinum 2.4 speed dvd+r. Werkte perfect.

Spindeltje dvd+r leeg --> nieuwe spindel gekocht, ik denk hou platinum maar aan, maar omdat de 2.4 speed niet meer leverbaar was, 4 speed dvd+r gekocht. Werkte NIET. Ik maak de dvd+r goed schoon en hij deed het, echter een paar weken later werkt de dvd+r niet meer, wel de oude vertrouwde 2.4 speed dvd+r, maar die nieuwe 4 speed niet meer, terwijl het wel gewerkt heeft. Schoonmaken al geprobeerd etc. maar krijg die 4 speeds niet meer werkend. Iemand een idee??

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 43089 op 26-12-2003 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibby
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-08-2018
Je kunt proberen om gewoon eens met een goed DVDVideo programma te branden, zoals Copy2DVD of Gear DVD Pro.
In ieder geval geen NERO!!!

Als dit niet werkt zal er niets anders opzitten om er een andere drive in te plaatsen.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:31
Anoniem: 43089 schreef op 26 december 2003 @ 18:20:
Spindeltje dvd+r leeg --> nieuwe spindel gekocht, ik denk hou platinum maar aan, maar omdat de 2.4 speed niet meer leverbaar was, 4 speed dvd+r gekocht. Werkte NIET.
Het merk DVD zegt niet zoveel, het gaat meer om de fabriikant... met DVDInfoPro kun je zien wie het schijfje gemaakt heeft.

Ik heb zelf goede ervaringen met Ritek G04 (voor DVD-R) en RICOHJPN01 (voor DVD+R) in een Xbox met Thomson drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wezzley
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 18:54
samsung leeft veel cd-r en dvd-r(w) en dvd+rw, maar heeft moeite met dvd+r. de thompson gaat makkelijker om met dvd's, maar heeft grote moeite met cd-r's en pakt wel weer veel cd-rw's.

philips drive heb ik geen ervaring mee.

bij mij werken op de samsung alle dvd-r's die ik erin gedaan heb, maar werken dvd+r's niet. als je echter een dvd+r brandt met het booktype/bitsetting dvd-rom (zoals nec1100 of de nec1300a met een gehackte firmware (1.08v2)) dan leest de samsung ook +r's.

[ Voor 6% gewijzigd door wezzley op 27-12-2003 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43089

Heb in de nieuwste versie van nero booktype aangevinkt en nu ziet mijn xbox de dvd+r platinum 4speed wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-05 05:08
weet iemand welke drive er in een crystal xbox (limited edition) zit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysmael
Waarschijnlijk een samsung.
Echt zeker weten doe je het nooit.

Thomson kom je waarschijnlijk niet meer tegen maar de Crystal Xbox-en zijn refurbished xbox-en blijkbaar.
Het is dus goed mogelijk dat je een Philips krijgt ipv een Samung.

Ik zou er iig geld op durven zetten dat je een samsung krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DragonZeal
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-05 18:39
Ik heb zelf geen xbox maar kan je gewoon niet proberen om daar een andere drive in te bouwen?
Is maar een idee.
Indien het wel zou lukken probeer dan een pioneer dvd drive erin te bouwen, deze slikt alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39404

Ik heb ook sinds twee weken een crystal xbox (PAL) met aladdin chip, volgens mij zit er een philips drive in, maar zeker weten doe ik het niet.

Tot nu toe veel problemen met het afspelen van games (iso's gebrand met nero6, of met alcohol). Sommige iso's doen het wel met sommige media en andere weer niet met dezelfde media.

Geen idee of het ligt aan:

* DVD +r brander :NEC 1100)
* Xbox drive :Philips?
* Media :DVD+r van ricoh, TDK, natsuatec
* Brandprogg: Nero6, alcohol120%
* Regio? :iso's zijn volgens mij PAL, en mijn xbox staat op NTSC output (dit moet vanwege het feit dat ik x2vga gebruik voor connectie met monitor)

Iemand een idee?
thanx!

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 39404 op 19-05-2004 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17443

[quote]Finwe schreef op 02 december 2003 @ 11:16:
Let erop dat je in Nero een speciale optie hebt voor het branden van xbox dvds. Er staat ergens een checkbox genaamd "Force dvd-video mode (for xbox)". Probeer die eens aan te vinken.

Ik zou wel eens willen weten waar die functie zit,want ik kan hem nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17443

Bump (mag toch na 24 uur ???)

Ik kan die optie nou eenmaal niet vinden :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-05 20:46
Ik heb ook een hele lange tijd met dit probleem gezeten, maar heb het uiteindelijk op kunnen lossen :D

Je moet namelijk gebruik maken van "bitsetting", dit houdt simpel in dat je een DVD+R of DVD-R als DVD-ROM gaat branden, hierdoor herkent de xbox het als dvdrom en speelt hij gewoon af :+

Het is mij ook opgevallen dat door te branden als "DVD-ROM" dat sommige oude dvd spelers ook ineens gebrande dvd's lezen _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door NoReseth op 08-06-2004 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperenvanger
  • Laatst online: 27-05 21:12
Sephiroth schreef op 08 juni 2004 @ 08:09:

dit houdt simpel in dat je een DVD+R of DVD-R als DVD-ROM gaat branden, hierdoor herkent de xbox het als dvdrom en speelt hij gewoon af :+
Bijna helemaal goed. Het kan namelijk alleen op DVD+R(W) en niet op DVD-R(W). En je dvdbrander moet het ook ondersteunen. In combinatie met bitsetting werkt bij mij alles met een Samsung drive :) Hij kon alleen geen +R lezen, maar met bitsetting wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Laatst online: 23-05 20:46
Sperenvanger schreef op 08 juni 2004 @ 15:37:
[...]

Bijna helemaal goed. Het kan namelijk alleen op DVD+R(W) en niet op DVD-R(W). En je dvdbrander moet het ook ondersteunen. In combinatie met bitsetting werkt bij mij alles met een Samsung drive :) Hij kon alleen geen +R lezen, maar met bitsetting wel.
Nu je het zegt ..., je hebt gelijk :)
Bitsetting kan alleen op +R en op +RW
maar werkt als een trein.

Ondersteund niet alle fikkers, maar daar zijn soms ook wel firmware aanpassingen voor :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb ook een Samsung drive in m'n Xbox. Volgens de diverse fora op internet zou ik blij moeten zijn, maar hij leest dus mijn collectie DVD+R's niet! :(

Ik heb een Pioneer DVR-A06, maar ik kan nergens op internet iets vinden waarmee ik een DVD+R als DVD-ROM kan branden door bv. een andere firmware.

Iemand een oplossing hiervoor, of m'n stapel lege DVD+R's maar vervangen door de duurdere DVD-R's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Laatst online: 09:12

-SaveMe-

-klik-

Sephiroth schreef op 08 juni 2004 @ 16:22:
[...]

Nu je het zegt ..., je hebt gelijk :)
Bitsetting kan alleen op +R en op +RW
maar werkt als een trein.

Ondersteund niet alle fikkers, maar daar zijn soms ook wel firmware aanpassingen voor :Y)
Ik heb een Xbox met thomson drive en die leest foutloos +r schijfjes (platinum 8x dvd+r), maar de xbox van mijn ouders slikt ze dus niet (wel -r).
Die bit setting klinkt wel interessant.

Kan iemand me zeggen hoe ik dan met nero6 (of alcohol) een video dvd moet branden zodat de xbox van mijn ouders em als dvd-rom herkent ????

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8392

De Samsung heeft inderdaad meer moeite met +R.
Verder schijnt die vrijwel alles te slikken.

Van de PHILIPS zijn er naar mijn weten 2 versies.
Zie ook het forum van XBOX-SCENE.COM (ofzo)

Deze nieuwe PHILIPS (ik heb hem in jan 2004 gekocht)
slikt bij mij +R -R en +RW en ook vaak CD-R.
CD-R blijft hij wat kieskeurig mee, maar eventueel een keer
de laser een tikje feller zetten.

Meestal zet ik de games wel op de HD, maar ik speel
vrijwel nooit spelletje op de Xbox, ik gebruik hem als
media center.

Oh ja de DV-R A06 van pioneer of hoe die ook mag heten
heeft geen mogelijkheid om de bitsetting te veranderen naar
DVD-ROM.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 8392 op 06-07-2004 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10390

Voor films kun je het beste +R pakken, en dan een beetje kwaliteitsmerk (datasafe ofzo).
Voor spellen -R bij mij vreet ie tot nog toe alle merken (ook princo's...;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88625

Dit is mijn oplossing meteen van al die - / + R DVD schijfjes problemen verlost
Het is alleen niet handig om mee te nemen, maar daar verzin ik nog wel wet op.
Heb het BTW hier vanaf gekeken *klik me graag* Ow en het is een NEC 1300a ,deze doet alles zoals het hoort :9

Afbeeldingslocatie: http://img96.exs.cx/img96/5506/photo00346sw.th.jpg

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1