Ik heb een iiyama prolite e431S-B gekocht, maar nu vroeg ik me af hoe je de automatische instelfunctie inschakeld, hij zit achter het input knopje maar ik krijg hem niet geactiveerd. En ik heb 1 kapotte subpixel denk ik, een klein dingetje wat blauw blijft tijdens een geheel zwart scherm, kan ik hiermee teruggaan naar iiyama of kan ik hier niks van zeggen?
Verwijderd
Kep er ook maar een gekocht, en nog geen moment spijt van gehad, ghosting/trailing is alleen nog aanwezig bij zijwaartse strafe bewegingen... in bijv. ut2k3. objecten die vlak voor je neus aan je voorbij trekken worden iets onscherper dan wanneer je er stil voor gaat staan, maar dat is dan ook de enige manier om het zichtbaar te maken. tijdens het fraggen komt deze beweging bijna nooit voor,want als je gaat strafe in een fps blijf je altijd je crosshair richten op je vijand,als je dat doet blijft alles haarscherp, ik vind het een absolute topper dit scherm... en als ik dat zeg geloof het dan maar, want ik denk dat ik toch wel een van de grootste zeef zijkerds ben in (z-h) op het gebied van vloeiend draaien van spellen.

Heb je hem soms aangesloten met dvi kabel?
Verwijderd
woei, mooie pics; dank je!Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 02:50:
Kep er ook maar een gekocht, en nog geen moment spijt van gehad, ghosting/trailing is alleen nog aanwezig bij zijwaartse strafe bewegingen... in bijv. ut2k3. objecten die vlak voor je neus aan je voorbij trekken worden iets onscherper dan wanneer je er stil voor gaat staan, maar dat is dan ook de enige manier om het zichtbaar te maken. tijdens het fraggen komt deze beweging bijna nooit voor,want als je gaat strafe in een fps blijf je altijd je crosshair richten op je vijand,als je dat doet blijft alles haarscherp, ik vind het een absolute topper dit scherm... en als ik dat zeg geloof het dan maar, want ik denk dat ik toch wel een van de grootste zeef zijkerds ben in (z-h) op het gebied van vloeiend draaien van spellen.![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik overweeg ook om zon schermpje aan te schaffen, met als grootste bezwaar de responcetijd. Maar als ik jou zo hoor hoef je het daar al niet meer voor te laten! Mooizo
Verwijderd
Heeft dit scherm een responstijd van 16ms of 25ms? Op de Iiyama site werd ik er niet veel wijzer van omdat ze het over "op en neer" hadden.
Verwijderd
Je moet de input/auto knop een paar seconden ingedrukt laten. Dit werkt overigens alleen als je de sub-d ingang gebruikt. Op DVI stelt hij zich automatisch al helemaal goed in en is deze functie overbodig.
Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 00:55:
Ik heb een iiyama prolite e431S-B gekocht, maar nu vroeg ik me af hoe je de automatische instelfunctie inschakeld?
Met 1 kapotte subpixel krijg je alleen een ander scherm van Iiyama als je dit binnen 8 dagen na aankoop meldt. Opschieten dus!En ik heb 1 kapotte subpixel denk ik, een klein dingetje wat blauw blijft tijdens een geheel zwart scherm, kan ik hiermee teruggaan naar iiyama of kan ik hier niks van zeggen?
[ Voor 3% gewijzigd door koraks op 02-12-2003 09:00 ]
Hebben jullie enig idee hoelang die procedure van dat omruilen duurt?
(Komt Iiyama het scherm ophalen of moet ik dat opsturen?)
Ik heb namelijk ook 1 dode pixel maar dat stoort me niet echt, dat ik hiervoor geen 2 weken op een ander scherm ga moeten wachten...
(Komt Iiyama het scherm ophalen of moet ik dat opsturen?)
Ik heb namelijk ook 1 dode pixel maar dat stoort me niet echt, dat ik hiervoor geen 2 weken op een ander scherm ga moeten wachten...
Verwijderd
Ik heb het scherm ook al een tijdje nu, en ik ben er ech theel tevreden over. Wel schijnt dit scherm de laatste tijd wat moeilijker leverbaar te zijn en is daarom ook in prijs gestegen.
Verder over de garantie, Iiyama komt hem gewoon bij je thuis ophalen als je aanspraak denkt te kunnen en moeten maken op de garantie.
Verder over de garantie, Iiyama komt hem gewoon bij je thuis ophalen als je aanspraak denkt te kunnen en moeten maken op de garantie.
Mmh ik las net op de site van Iiyama :
"In de regel kunnen we stellen dat iiyama een LCD monitor zal vervangen bij meer dan 2 defecte sub-pixels bij LCD monitoren t/m 18". Bij een 19 inch LCD monitor is dit het geval bij meer dan 4 defecte sub-pixels. Deze omruil garantie wordt enkel gegeven binnen acht dagen na aankoop."
Dus ik veronderstel dat je met 1 dode subpixel binnen de 8 dagen ook geen kans maakt om hem terug te leveren?
Naja, het valt toch niet op, enkel als de pixel weet staan maar anders...
"In de regel kunnen we stellen dat iiyama een LCD monitor zal vervangen bij meer dan 2 defecte sub-pixels bij LCD monitoren t/m 18". Bij een 19 inch LCD monitor is dit het geval bij meer dan 4 defecte sub-pixels. Deze omruil garantie wordt enkel gegeven binnen acht dagen na aankoop."
Dus ik veronderstel dat je met 1 dode subpixel binnen de 8 dagen ook geen kans maakt om hem terug te leveren?
Naja, het valt toch niet op, enkel als de pixel weet staan maar anders...
16 ms.Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 07:30:
Heeft dit scherm een responstijd van 16ms of 25ms? Op de Iiyama site werd ik er niet veel wijzer van omdat ze het over "op en neer" hadden.
Ik heb er twee staan (dual monitor setup) en ik vind het geweldig, met games geen enkel probleem, perfect. En voor de volgende keer, in de winkel checken op dode pixels. Succes ermee.
Verwijderd
Bedankt! Ik ga hem zeker halen, maar eerst wacht ik even sinterklaas af.Teddy schreef op 02 december 2003 @ 12:13:
[...]
16 ms.
Ik heb er twee staan (dual monitor setup) en ik vind het geweldig, met games geen enkel probleem, perfect. En voor de volgende keer, in de winkel checken op dode pixels. Succes ermee.
Tenslotte ben ik dit jaar heel braaf geweest!
Toch wel. Gewoon Iiyama bellen, probleem melden, factuur bij de hand houden en ze komen hem omruilen. Mits je binnen die 8 dagen blijft uiteraard. Ná 8 dagen geldt inderdaad gewoon de Iso classificering die je blijkbaar op iiyama.nl had gevonden.Dus ik veronderstel dat je met 1 dode subpixel binnen de 8 dagen ook geen kans maakt om hem terug te leveren?
Verwijderd
Ik heb ook een E431S-B en het moet ook door mij worden bevestigd:
Een TOP scherm!
OK, 1 dood pixeltje op een niet storende plaats. (rechtsboven) die alleen 'dood' is als het scherm zwart moet zijn... Kleurt ie blauw, naja......
Verder zie je 'm nooit en stoord dus ook niet.
Over omruilen heb ik het ook gehad met mijn leverancier (Harddata, Den Haag) en zij hanteren een policy dat er geruild mag worden bij 4 dode pixels.... Schijnt zo te horen.... Ik heb het idee dat leveranciers hier verschillend mee omgaan.
responce ijd = 16 Ms.
Mijn opinie: De investering waard!
Lees net dat je binnen 8 dagen Iiyama zou kunnen bellen.......
Hadden ze mij dat gezegd bij HardData dan had ik het zelf gedaan.....
Verkoopgelul dus van die zaak.......
[off-topic]
Enfin, klantvriendelijkheid staat zowiezo niet bij hen in eeen hoog vaandel, maar ze zijn wel goedkoop.....
[/off-topic]
Een TOP scherm!
OK, 1 dood pixeltje op een niet storende plaats. (rechtsboven) die alleen 'dood' is als het scherm zwart moet zijn... Kleurt ie blauw, naja......
Verder zie je 'm nooit en stoord dus ook niet.
Over omruilen heb ik het ook gehad met mijn leverancier (Harddata, Den Haag) en zij hanteren een policy dat er geruild mag worden bij 4 dode pixels.... Schijnt zo te horen.... Ik heb het idee dat leveranciers hier verschillend mee omgaan.
responce ijd = 16 Ms.
Mijn opinie: De investering waard!
Lees net dat je binnen 8 dagen Iiyama zou kunnen bellen.......
Hadden ze mij dat gezegd bij HardData dan had ik het zelf gedaan.....
Verkoopgelul dus van die zaak.......
[off-topic]
Enfin, klantvriendelijkheid staat zowiezo niet bij hen in eeen hoog vaandel, maar ze zijn wel goedkoop.....
[/off-topic]
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2003 14:20 ]
Enig idee of je direct een nieuwe krijgt of ter afwachting een vervangende?koraks schreef op 02 december 2003 @ 14:12:
[...]
Toch wel. Gewoon Iiyama bellen, probleem melden, factuur bij de hand houden en ze komen hem omruilen. Mits je binnen die 8 dagen blijft uiteraard. Ná 8 dagen geldt inderdaad gewoon de Iso classificering die je blijkbaar op iiyama.nl had gevonden.
Is die dan wel gecheckt op dode pixels?
Verwijderd
Ik denk dat je gelijk een nieuwe krijgt want een dooie pixel valt zelden tot nooit te reanimeren.The.Force schreef op 02 december 2003 @ 16:34:
[...]
Enig idee of je direct een nieuwe krijgt of ter afwachting een vervangende?
Is die dan wel gecheckt op dode pixels?
en of je nieuwe scherm getest is op pixels mag je hopen
Pagina: 1