Toon posts:

Harde schijf defect

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ST318404 LC van Seagate.
Altijd gewerkt, doch ik zie hem nu niet verschijnen in windows.
De bios van de scsicontroller ziet hem, kan hem formatteren vanuit de
bios van de controller, doch met fdisk zie ik hem niet.
Schijf start gewoon op.

Wat kan dit zijn???

Verwijderd

volgens mij is het de tijd van kapotte hd's die van mij heeft het ook begeven stom ding weer alles kwijt maar weer een idee voor de kerst

Verwijderd

Misschien een stomme vraag, maar staat in je bios ook aangegeven dat SCSI het bootdevice is?

Wat heb je veranderd de laatste tijd?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Zelf heb ik ook een keer een dergelijk probleem gehad. De harddisk hoeft niet meteen defect te zijn, maar fdisk doet wel eens gekke dingen als informatie op de schijf niet klopt. Probeer eens de schijf in een andere computer te zetten en dan partition magic er op los te laten. Zelf heb ik het destijds opgelost met Linux. Gewoon een linux rescue booten en dan een van de linux partitie tools gebruiken (er is ook een fdisk in linux trouwens).

Succes! :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niets verandert, gewoon een keer mijn pc aangezet en schijf verdwenen. Raar dat ik hem vanuit de bios van de Scsicontroller kan formatteren, seagate disktools laten draaien en die vond geen afwijkingen. Windows opnieuw geinstalleerd, zelfde problemen of zo het komen door ME (had win98se), maar onder ME deed hij het eerst ook

Verwijderd

Op snelle PC's met een HD met veel cash zorgt een bug in WinME ervoor dat je grote kans op dataverlies hebt bij het afsluiten (PC al uit terwijl de cash nog niet is weggeschreven)

misschien is dat (incorrecte FAT) de oorzaak?
fdisk heeft ook een aantal bugs waardoor het problemen heeft met fout ingedeelde hd's

Oplossing:
- opnieuw partitioneren met iets anders dan Fdisk
- geen winME meer draaien (of patchen)

Verwijderd

Topicstarter
Prima, maar met welke tool kan ik hem dat partitioneren, want binnen fdisk en ook binnen pm zie ik hem niet.
En over welke me patch heb je het

• printerman
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-07 15:35
Probeer FDISK van DrDOS eens.
Als je het niet hebt mail me dan off-line en ik mail je het toe.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Heb je geen bootable linux CD liggen? Lijkt me in deze situatie wel het makkelijkst, want de partition tools in linux zijn erg flexibel en uitgebreid... Je kan ook zelf eens kijken of je met Norton DeskEdit handmatig kan bekijken of er nog parameters in de partitietabel zijn te herstellen. Op die manier heb ik zelf ooit een zooitje verloren data teruggekregen :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:51
Waar kun je die patch downloaden?
Pagina: 1