Muisaanwijzer van optical muis verspringt

Pagina: 1
Acties:
  • 1.172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb een logitech optical mouse aangesloten op een usb poort. Nou springt ie af en toe (en soms best vaak) opeens naar een van de hoeken van het beeldscherm (meestal rechts onder, af en toe links boven, en heel soms ergens anders naar toe). Ik heb toen de driver geinstalleerd die op de cd erbij zat (alhoewel XP 'm prima herkende), maar heb het probleem nog steeds. Het is toch af en toe best irritant als je net een bestandje aan het slepen bent en je laat 'm opeens los in je rechter onderhoek, of je klikt ergens op en opeens heb je een menu links boven geopend... Weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe ik het kan oplossen?

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Hmm, ik had hetzelfde met mn touchpad op m'n laptop. Misschien dat je het daarom eerder in de software hoek kan zoeken?

• d-one
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-01-2024
Kan je die muis niet ff testen op een andere pc? dan weet je of het aan de muis zelf ligt of niet

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:15

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Zit er niet wat vuil zoals een haar in het oogje onderop de muis?

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Waar staat je muis op (wat voor oppervlak). Als het te veel spiegelt het oppervlak waar hij op staat. Dan doet ie dat ook nog wel eens. Probeer dus eerst eens te kijken of het daaraan ligt. Doe er desnoods een muismat onder.
Of download de nieuwste Mouseware van de Logitech website.

• InGaP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-04-2024
Ik heb exact hetzelfde probleem, ook nieuwste drivers geinstalleerd (van Logitech), verschillende muismatten geprobeerd etc. Het enige wat ik kon vinden is dat ie het op een rode muismat helemaal niet meer deed... :'(
Ik heb ook een verloopstukje om de USB muis in een PS/2 poort in te pluggen, maar dat bracht ook geen verbetering.

Two guidelines to be successful: 1) Don't tell everything you know.

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
'k heb even onderin geblazen... en er vloog inderdaad een haarjte uit ofzo. De muismat eronder vandaan weggehaald, nu gewoon m'n bureau als ondergrond. En ik heb het idee dat ie het nu niet echt meer doet (ben nog niet zo lang bezig, maar toch...). Kan ik eindelijk genieten van een muis zonder raar balletje :)
Dank u allemaal _/-\o_

• InGaP
Dat loste het bij mij helaas niet op....

• ekoopman
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-05 20:17
Heb van meer mensen over dit probleem gehoord, het lijkt erop alsof dit bij logitech optische muizen hoort. Als je al gekeken hebt naar haartjes op de lens en een goed oppervlak gebruikt en het gebeurt nog steeds dan heb je waarschijnlijk gewoon pech. (Microsoft optische muizen hebben dit probleem niet voor zover ik weer :))

• InGaP
Bedankt voor de info. Dan zal ik binnenkort maar eens een Microsoft muis kopen, of weer terug naar de ouderwetse muis met balletje :Y)

Verwijderd

Kroxigor schreef op 02 december 2003 @ 18:53:
Heb van meer mensen over dit probleem gehoord, het lijkt erop alsof dit bij logitech optische muizen hoort. Als je al gekeken hebt naar haartjes op de lens en een goed oppervlak gebruikt en het gebeurt nog steeds dan heb je waarschijnlijk gewoon pech. (Microsoft optische muizen hebben dit probleem niet voor zover ik weer :))
voor zover ik met optische heb gewerkt doen ze het allemaal, de een wat meer dan de ander (Qware, Logitech, Microsoft, Trust enz.). Meestal is het te verhelpen met een andere muismat (wat ik dus weer tegenstrijdig met de beloftes vind, volgens de fabrikant werken ze overal op).

Als je terug gaat naar balletje (imo nog steeds onovertroffen qua prijs/prestatie), neem dan een echte balmuis en niet een 'semi-balmuis' (balletje met optische sensor ipv. 2 wieltjes met gaatjes), die kunnen ook bibberen.

• InGaP
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 18:07:
[...]
<knip>
Als je terug gaat naar balletje (imo nog steeds onovertroffen qua prijs/prestatie), neem dan een echte balmuis en niet een 'semi-balmuis' (balletje met optische sensor ipv. 2 wieltjes met gaatjes), die kunnen ook bibberen.
Bedankt voor de tip! Dat zal ik zeker onthouden. Hebben alle fabrikanten dergelijke muizen in het assortiment zitten, of moet ik dan voor een speciaal merk gaan?

• Boely
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:24

Boely

ja van die sneeuwpop ja..

Ik heb opgemerkt dat z'n muis vooral gaat kutten op een usb 1.0 of 1.1 poort. Bij USB 2.0 doen ze het perfect. Het gaat hier wel om de mx700 die eerst op een pIII 800 mobo geprikt werdt en maandje later op en asus p4t533 mobo die dus usb 2.0 is.

Welk?

• InGaP
Ik heb mijn muis ook via een verloopstukje op een PS/2 poort gehad, en daar had ik exact hetzelfde probleem.... Dus dat zal het dan wel niet zijn (USB 1 vs. 2).

Verwijderd

InGaP schreef op 04 december 2003 @ 15:02:
Ik heb mijn muis ook via een verloopstukje op een PS/2 poort gehad, en daar had ik exact hetzelfde probleem.... Dus dat zal het dan wel niet zijn (USB 1 vs. 2).
heej mooi dat er al een topic bestaat.... ik heb een optical logitech usbmuis met snoertje eraan. hij verspringt zomaar terwijl ik de muispijl ergens heen beweeg. ik heb het 2 maanden en nog nooit problemen, pas sinds deze week heb ik dat probleem. ik heb het op ps/2 aangesloten via overloopje en ook op usb.

helpt niks. ik heb geen cd hierbij gekregen... xp proffesional+alle updates.

ik heb gekeken naar de oog maar zie nix vreemds. hoe maak ik de oog het beste schoon?

Verwijderd

hoe maak ik de oog van de muis nu het beste schoon? en heeft iemand die hier gepost heeft nog het op kunnen lossen???

Verwijderd

Gewoon blazen?
Anders afvegen met een niet-pluizend iets (wattenstaafje bijv.)

Verwijderd

Het is altijd wat met Logitech .... software maken kunnen ze niet ..... neem de MS Explorer 3 en je hebt nergens last van :)

Verwijderd

Heb hier een Trust, op ps/2 aangesloten. Als de ondergrond niet helemaal goed is verspringt ie wel eens, maar dat is hooguit een halve centimeter. Even schoonmaken met een wattestaafje doet vaak goeie dingen.

Verwijderd

bij mij verspringt ie ruim 20 cm.... maar in spelletjes doet ie prima. best irri maar nu is het al de hele dag weer goed. ff afkloppen hoor.....

Verwijderd

Mijn Microsoft Wireless Optical Mouse op usb2.0 deed dat ook een hele poos ... lijkt nu weer opgelost. Misschien dan toch een vuiltje?

Verwijderd

mijn muis verspring niet meer ruim 20 cm opzij sinds ik de muismat niet meer gebruik maar de buro zelf als een soort groot muismat zeg maar....

ik ga later nog wel een keer kijken waar hij precies op de muismat begint te springen. het is een afbeelding van lara croft en er zitten geen felle kleuren op die afbeelding en ik vraag me af welke kleur ervoor zorgt dat ie 20 cm opzij springt.....

Afbeeldingslocatie: http://www.myimager.com/uploads/Afbeelding%20001_6223410879_62391.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2004 14:09 . Reden: toen ik dit herlas leek het wel of ik geen behoorlijk nederlands kon... :| ]

Pagina: 1