Ik heb een vraag betreft dit moederbord en geheugen. Is dit competible met elkaar ? heb problemen met pc en kwam tot conclusie dat mobo kapot was, maar nu hoor ik van iemand anders dat het aan de combinatie van dit geheugen en mobo ligt
Asus heeft per moederbord een lijst met chips die het volgens hun zouden moeten doen.
Voor de P4P800-DL kijk eens op:
http://www.asus.com/produ...478/P4P800_DDR400_QVL.pdf
Even de pdf door zoeken er staan 3 twinmos module types dus even de code van de stickertjes opschrijven en vergelijken.
Als je naar m'n .sig kijkt zie je dat twinmos in ieder geval op de P4C800E-DL loopt (i875 chipset), de chips op de reepjes zijn van t type: TMD7608F8E50D
Voor de P4P800-DL kijk eens op:
Even de pdf door zoeken er staan 3 twinmos module types dus even de code van de stickertjes opschrijven en vergelijken.
Als je naar m'n .sig kijkt zie je dat twinmos in ieder geval op de P4C800E-DL loopt (i875 chipset), de chips op de reepjes zijn van t type: TMD7608F8E50D
[ Voor 48% gewijzigd door Pantagruel op 01-12-2003 23:38 ]
Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R
Erg beknopte topicstart... Wat zijn je problemen precies? Wat heb je geprobeerd? Wat zijn je huidige insteliingen? Heb je geOC'ed? Wat heb je allemaal aan hardware?
{signature}
toevallig m-tec chippies ?
dan moeten er geen problemen zijn
ook de winbounds draaien hier lekker
dan moeten er geen problemen zijn
ook de winbounds draaien hier lekker
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
heb hier 2*256 PC3700(twinmos chippies) en 2*256 PC3200 (M-tec chippies) en dat draait als een tierelier.
Heb je al wel verschillende sloten geprobeert en met de timings gespeelt ?
[ Voor 28% gewijzigd door Copycat op 01-12-2003 23:49 ]
P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200
Ik zal het even uitleggen. Ik heb al een ander topic lopen met problemen met mijn nieuwe pc (spontane reboots in windows etc)en kwam dus tot conlcusie dat geheugen goed was. Dit omdat op mijn eigen hardware memtest nooit erdoor heen kwam en toen geheugen in pc van een vriend heb gestopt en toen wel werkte.
Nu vroeg iemand vanavond of mijn pc al werkte. En ik zei dus van mijn mobo is waarschijnlijk stuk die ik morgen ga omruilen. Hij zegt vervolgens welk mobo heb je eigenlijk? Ik zeg P4P800 deluxe. Zegt hij: dat mobo heb ik ook en had zelfde problemen, wat aan mijn geheugen lag: wat heb jij voor geheugen? Dus ik zeg het geheugen CL2.5 (zoals topictitel), en zegt hij dat had ik ook en was niet competiable
Dus nu vertrouw ik mezelf niet meer of het nou echt mobo is of dat dit geheugen gewoon echt incompitable is met dit mobo
Heb op http://www.asus.com/produ...478/P4P800_DDR400_QVL.pdf mijn serial opgezocht van twinmos geheugen en de preciese serial staat er niet bij:
Mijn serial van geheugen: M2G9J16AJATT9F001AADT
Graag of iemand het weet, het is voor mij niet makkelijk even met mobo, proc en geheugen naar winkel terug te gaan, omdat de onderdleen van verschillende winkels komen niet in mijn woonplaats
Nu vroeg iemand vanavond of mijn pc al werkte. En ik zei dus van mijn mobo is waarschijnlijk stuk die ik morgen ga omruilen. Hij zegt vervolgens welk mobo heb je eigenlijk? Ik zeg P4P800 deluxe. Zegt hij: dat mobo heb ik ook en had zelfde problemen, wat aan mijn geheugen lag: wat heb jij voor geheugen? Dus ik zeg het geheugen CL2.5 (zoals topictitel), en zegt hij dat had ik ook en was niet competiable
Dus nu vertrouw ik mezelf niet meer of het nou echt mobo is of dat dit geheugen gewoon echt incompitable is met dit mobo
Heb op http://www.asus.com/produ...478/P4P800_DDR400_QVL.pdf mijn serial opgezocht van twinmos geheugen en de preciese serial staat er niet bij:
Mijn serial van geheugen: M2G9J16AJATT9F001AADT
Graag of iemand het weet, het is voor mij niet makkelijk even met mobo, proc en geheugen naar winkel terug te gaan, omdat de onderdleen van verschillende winkels komen niet in mijn woonplaats
had ook verscihllende sloten geprobeerd iddCopycat schreef op 01 december 2003 @ 23:49:
heb hier 2*256 PC3700(twinmos chippies) en 2*256 PC3200 (M-tec chippies) en dat draait als een tierelier.
Geheugen zou normaal gesproken prima moeten werken met dat mainboard.
Ik verkoop alleen maar Twinmos geheugen, en heb al meer dan genoeg systemen over de toonbank laten gaan met dat mainboard, zonder problemen...
Ik verkoop alleen maar Twinmos geheugen, en heb al meer dan genoeg systemen over de toonbank laten gaan met dat mainboard, zonder problemen...
Verwijderd
ik heb een P4P800
ikzelf heb geheugen die niet op die lijst staat
kingston valueram KVR400X64C3/512
op die lijst staat wel een KVR400X64C3A/512
1 letter verschil maar, maar toch enorme verschillen want die A staat voor ECC die ik dus niet heb. ondanks dat me geheugen niet op de lijst staat doet ie het toch goed......
toch ben ik geneigd te gokken dat jouw geheugen niet samengaat met dat bordje omdat je al de zoveelste bent met problemen met twinmos en p4p800
edit: je kan niet zomaar je bord ff omruilen. kon ik ook niet en mocht ik ook niet toen ik een p4pe had kon ik niet aantonen dat het aan de bordje lag.....
ikzelf heb geheugen die niet op die lijst staat
kingston valueram KVR400X64C3/512
op die lijst staat wel een KVR400X64C3A/512
1 letter verschil maar, maar toch enorme verschillen want die A staat voor ECC die ik dus niet heb. ondanks dat me geheugen niet op de lijst staat doet ie het toch goed......
toch ben ik geneigd te gokken dat jouw geheugen niet samengaat met dat bordje omdat je al de zoveelste bent met problemen met twinmos en p4p800
edit: je kan niet zomaar je bord ff omruilen. kon ik ook niet en mocht ik ook niet toen ik een p4pe had kon ik niet aantonen dat het aan de bordje lag.....
[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2003 00:15 ]
maar volgens die ander op internet hoor ik CL2.3.2 in te horen en niet 2.5BredeP schreef op 02 december 2003 @ 00:00:
Geheugen zou normaal gesproken prima moeten werken met dat mainboard.
Ik kan morgen wel langs winkel moederbord omruilen met uitleg dat mobo kapot is, maar als ik thuis kom en werkt nog niet ben ik goed bezig zeg maar tov winkel en mezelf

dit is denk ik het (meest) juiste topic om mijn vraag te stellen....
ben dus ook een nieuwe pc aan het kopen... meeste hardware heb ik wel in huis, maar mis nog een paar dingen. o.a. geheugen.
mobo: p4p800 DL
cpu: P4 2.8 800fsb HT
ik wil gebruik maken van dual channel, en aan 512 mb heb ik genoeg.
ik dacht zelf aan "2x 256 mb corsair TWINX matched pair pc3200 ddr400"
in pricewatch: 158 euro.
zou dit de beste keuze zijn? of zijn er andere bankjes te krijgen die beter zijn?
ben dus ook een nieuwe pc aan het kopen... meeste hardware heb ik wel in huis, maar mis nog een paar dingen. o.a. geheugen.
mobo: p4p800 DL
cpu: P4 2.8 800fsb HT
ik wil gebruik maken van dual channel, en aan 512 mb heb ik genoeg.
ik dacht zelf aan "2x 256 mb corsair TWINX matched pair pc3200 ddr400"
in pricewatch: 158 euro.
zou dit de beste keuze zijn? of zijn er andere bankjes te krijgen die beter zijn?
Fried schreef op 02 december 2003 @ 10:00:
Topickaping: TwinX: zou dit de beste keuze zijn? of zijn er andere bankjes te krijgen die beter zijn?
offtopic:
Gewoon doen. Is een goede kueze als het binnen je budget en wensen ligt om zo goed geheugen te hebben. Verder hoor je dit soort vragen niet in andermans topics te friemelen.
Reactie op hieronder: Eigenlijk was het ook een "wat kan ik het beste nemen"-faq vraag... Maar dan nog hoort het niet in een ander topic.
Gewoon doen. Is een goede kueze als het binnen je budget en wensen ligt om zo goed geheugen te hebben. Verder hoor je dit soort vragen niet in andermans topics te friemelen.
Reactie op hieronder: Eigenlijk was het ook een "wat kan ik het beste nemen"-faq vraag... Maar dan nog hoort het niet in een ander topic.
[ Voor 20% gewijzigd door Voutloos op 02-12-2003 11:05 ]
{signature}
vond het beetje zinloos om er een eigen topic aan te wijden...
als iedereen dat dat krijg je er 100.000 op een dag
als iedereen dat dat krijg je er 100.000 op een dag

Verwijderd
Geen probleem hier: Ik heb een P4P800 Deluxe icm met 2x512 MB PC3200 van TwinMOS, ik denk dat je het probleem elders moet zoeken.
Hierbij update van mijn vraag:
Heb vandaag moederbord omgeruild en bleek probleem niet te zijn. Dus toch geheugen, moet wel als ik logisch verklaar.
Heb ook technische dienst van norrod computers gesproken en zeggen ook dat er veel problemen zijn met dit mobo en twinmos geheugen (reboots etc). Ik ga morgen dus geheugen omruilen voor goed geheugen.
Tip voor P4P800 kopers gevodnen van asus site:
Ga dit lijstje zelf ook meenemen en moet het goedkomen hoop ik, ben nu echt gaar naar 3 dagen hardware probleem zoeken
Heb vandaag moederbord omgeruild en bleek probleem niet te zijn. Dus toch geheugen, moet wel als ik logisch verklaar.
Heb ook technische dienst van norrod computers gesproken en zeggen ook dat er veel problemen zijn met dit mobo en twinmos geheugen (reboots etc). Ik ga morgen dus geheugen omruilen voor goed geheugen.
Tip voor P4P800 kopers gevodnen van asus site:
Ga dit lijstje zelf ook meenemen en moet het goedkomen hoop ik, ben nu echt gaar naar 3 dagen hardware probleem zoeken
Hey,
Ik ben dus die vriend die Emp geholpen heeft met zijn mobo en geheugen. En jullie raden nooit waar het aan lag.
Het ligt niet aan dit ene moederbord want dat is al omgewisseld, en ook ligt het niet aan deze reepjes geheugen, want die zijn ook al omgewisseld.
Zowel de muis als het toetsenbord zitten op de usb (nu loopt memtest vast) maar als je een van de twee op de PS/2 zet loopt memtest ook vast. Als je beide op de PS/2 zet doet ie het goed.
Heeft dus helemaal niets met geheugen of moederbord te maken.
Er zitten in totaal 6 USB poorten in zijn kast en de moederplank kan er 8 aan. In de bios staat standaard ingesteld dat er 8 poorten aanwezig zijn. Dit zijn er dus maar 6. Als je deze waarde in de bios dus op 6 zet doet ie het wel gewoon.
Memtest haalt de eerste run zonder problemen maar als ie de tweede keer test loopt ie alsnog vast. Dit is op zich niet goed maar in windows reboot de computer niet meer spontaan.
Ik ben dus wel redelijk zeker dat dit probleem iets te maken heeft met de USB en niet met het geheugen. Maar hoe kunnen Emp en ik er nu voor zorgen dat memtest gewoon heel de tijd blijft draaien? Zonder crashes? (Een crash btw is een soort van lock-up: De cursor blijft knipperen, toetsenbord lampjes gaan uit, tijd loopt niet meer en er is ook geen voortgang meer met de testen).
Wie-o-wie heeft nog een goed plan om deze pc zo te laten werken zoals het hoort.
Ik ben dus die vriend die Emp geholpen heeft met zijn mobo en geheugen. En jullie raden nooit waar het aan lag.
Het ligt niet aan dit ene moederbord want dat is al omgewisseld, en ook ligt het niet aan deze reepjes geheugen, want die zijn ook al omgewisseld.
Zowel de muis als het toetsenbord zitten op de usb (nu loopt memtest vast) maar als je een van de twee op de PS/2 zet loopt memtest ook vast. Als je beide op de PS/2 zet doet ie het goed.
Heeft dus helemaal niets met geheugen of moederbord te maken.
Er zitten in totaal 6 USB poorten in zijn kast en de moederplank kan er 8 aan. In de bios staat standaard ingesteld dat er 8 poorten aanwezig zijn. Dit zijn er dus maar 6. Als je deze waarde in de bios dus op 6 zet doet ie het wel gewoon.
Memtest haalt de eerste run zonder problemen maar als ie de tweede keer test loopt ie alsnog vast. Dit is op zich niet goed maar in windows reboot de computer niet meer spontaan.
Ik ben dus wel redelijk zeker dat dit probleem iets te maken heeft met de USB en niet met het geheugen. Maar hoe kunnen Emp en ik er nu voor zorgen dat memtest gewoon heel de tijd blijft draaien? Zonder crashes? (Een crash btw is een soort van lock-up: De cursor blijft knipperen, toetsenbord lampjes gaan uit, tijd loopt niet meer en er is ook geen voortgang meer met de testen).
Wie-o-wie heeft nog een goed plan om deze pc zo te laten werken zoals het hoort.
Was ik maar rijk en niet zo knap...
Heb je nog meer USB apparaten?Sjeik schreef op 04 december 2003 @ 13:52:
[lap tekst met USB als verdachte]
En heb je de laatste drivers? Ook is er voor WinXP SP1 een bugfix via WinUpdate verkrijgbaar die met USB problemen te maken heeft.
Wordt langzamerhand iets minder PMG zo...
{signature}
Het is nog PMG zat denk ik want het ligt aan een instelling in de bios of aan een jumper.Voutloos schreef op 04 december 2003 @ 14:07:
[...]
Heb je nog meer USB apparaten?
En heb je de laatste drivers? Ook is er voor WinXP SP1 een bugfix via WinUpdate verkrijgbaar die met USB problemen te maken heeft.
Wordt langzamerhand iets minder PMG zo...
Hij crasht in memtest ook nog steeds (een 1disk linux gebaseerd memory check tooltje) dus heeft het niet veel met windows te maken. Voor zover ik weet zijn er ook niet veel updates en drivers voor memtest nodig
Maar windows is up to date.
En over meerder usb apparaten:
- Als je en muis en toetsenbord op de usb aansluit: crash tijdens tweede test in memtest.
- Muis op PS/2, toetsenbord op usb: crash tijdens tweede test in memtest.
- Toetsenbord op ps/2, muis op usb: crash tijdens tweede test in memtest.
- Toetsenbord en muis op usb: geen crash in memtest.
Waarom doe je dan niet gewoon op ps2?Sjeik schreef op 04 december 2003 @ 14:29:
[...]
- Als je en muis en toetsenbord op de usb aansluit: crash tijdens tweede test in memtest.
- Muis op PS/2, toetsenbord op usb: crash tijdens tweede test in memtest.
- Toetsenbord op ps/2, muis op usb: crash tijdens tweede test in memtest.
- Toetsenbord en muis op usbps2: geen crash in memtest.
En je hebt gelijk over memtest, wist ik wel, dom van me.
[ Voor 7% gewijzigd door Voutloos op 04-12-2003 14:31 ]
{signature}
Omdat USB gewoon MOET werken! Het slaat toch nergens op dat de boel crasht als je iets op een USB poort aansluit?!Voutloos schreef op 04 december 2003 @ 14:31:
[...]
Waarom doe je dan niet gewoon op ps2?
En je hebt gelijk over memtest, wist ik wel, dom van me.
En nu niet zeggen dat dat met die smilie sarcastisch bedoeld was
En tis zo ongeveer een hobby geworden om die pc goed te laten werken. Ook al is ie niet van mij
Maar als ie bijv zijn camera wil aansluiten op zijn pc dan moet dat via de usb. Dan mag toch niet opeens zijn systeem instabiel worden?
OK, het was een beetje het probleem vermijden ipv oplossen.
Zowel PS2 als USB werken op 5V, dus daar zit het probleem niet in.
Eigenlijk zou ik het zo gauw niet weten. Ik heb bij mijn PC (zie sig, mobo is goed vergelijkbaar) alles via USB.
Zowel PS2 als USB werken op 5V, dus daar zit het probleem niet in.
Eigenlijk zou ik het zo gauw niet weten. Ik heb bij mijn PC (zie sig, mobo is goed vergelijkbaar) alles via USB.
{signature}
Verwijderd
het is al vaker langsgekomen en het waarom is nog altijd niet duidelijk, ik heb een USB muis, en die crasht ook in mem86 bij de 2e test, sluit ik de muis via overloopje aan op ps/2 dan werkt mem86 perfekt.
waarom is dit? geen idee. hebben meer mensen hier last van? ja. hebben mensen het kunnen oplossen zonder overloopje naar ps/2 te gebruikten? nee.
balusc heeft dan ook op mijn verzoek in de faq daar waar mem86 wordt besproken toegevoegd dat als mem86 crasht je de USBmuis via overloopje aan moet sluiten op ps/2
zo te lezen zou er nog 1 regel erbij moeten dat dit schijnbaar ook voor USBkeybord geldt
ik quote uit hangen en opstarten: Draai memtest86. Er is info te over op deze site. De belangrijkste is wel het volgende: indien je fouten krijgt tijdens Test #5, dan is hoogstwaarschijnlijk de CPU brak. Je kunt hierachter komen door in de BIOS de CPU L2 Cache (en alle andere caching opties) uit te schakelen en de memtest opnieuw te draaien. Indien er dan nog fouten worden gevonden, dan is de volgende verdachte het moederbord. Verder komt het nogal eens voor dat memtest crasht wanneer je een Logitech USB muis hebt, in dit geval moet je de muis even afkoppelen of aan de PS2 hangen.
waarom is dit? geen idee. hebben meer mensen hier last van? ja. hebben mensen het kunnen oplossen zonder overloopje naar ps/2 te gebruikten? nee.
balusc heeft dan ook op mijn verzoek in de faq daar waar mem86 wordt besproken toegevoegd dat als mem86 crasht je de USBmuis via overloopje aan moet sluiten op ps/2
zo te lezen zou er nog 1 regel erbij moeten dat dit schijnbaar ook voor USBkeybord geldt
ik quote uit hangen en opstarten: Draai memtest86. Er is info te over op deze site. De belangrijkste is wel het volgende: indien je fouten krijgt tijdens Test #5, dan is hoogstwaarschijnlijk de CPU brak. Je kunt hierachter komen door in de BIOS de CPU L2 Cache (en alle andere caching opties) uit te schakelen en de memtest opnieuw te draaien. Indien er dan nog fouten worden gevonden, dan is de volgende verdachte het moederbord. Verder komt het nogal eens voor dat memtest crasht wanneer je een Logitech USB muis hebt, in dit geval moet je de muis even afkoppelen of aan de PS2 hangen.
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2003 16:16 ]
Verwijderd
Heren ik ben een digi beet en hoop dat ik in jip en janneke taal ff uileg kan krijgen alle problemen hier boven beschreven heb ik ook met het zelfde moeder bord het zelfde geheugen en een WX700 cordlees optical mouse de luxe van logitech. De muis zit in de usb ik heb 6 usb aansluitingen op de achterkant en 2 aan de voorkant. Ik heb mijn comp 2 dagen geleden gekocht en om de haverklap gaat hij opnieuw rebooten informatique zij mij de drivers te updaten had ik al gedaan maar nog steeds de zelfde problemen.Toen zei een maat dat het aan het geheugen moet liggen memory test gedaan en deze geeft fouten aan. HULLUP!!!!!
wellicht wiilen jullie mij een serieus antwoord mailen vriendelijk bedankt alvast.
pfhartm@kabelfoon.nl

pfhartm@kabelfoon.nl
Verwijderd
sluit de muis met een overloopstekker die je erbij gekregen hebt aan op de PS/2
doe de test opnieuw en dit keer moet hij foutloos zijn, is dat niet zo dan is je geheugen waarschijnlijk stuk
duidelijk zo?
doe de test opnieuw en dit keer moet hij foutloos zijn, is dat niet zo dan is je geheugen waarschijnlijk stuk
duidelijk zo?
6 usb aanlsluitingen aan achterkant??
Heb je hier een verloopstukje aan gestopt net als voorkant ofzo? normaal zitten er 4 achterop. Maar bij mij was dus de fout de instelling van aantal USB uitgangen in bios.
EDIT (toevoeging):
Kan ook nog aan geheugen liggen dat niet competiable is. Ik heb vlak ervoor nog Corsair 3200 erin gestopt ipv twinmos en toen kwam memtest ook al een stuk verder..
Heb je hier een verloopstukje aan gestopt net als voorkant ofzo? normaal zitten er 4 achterop. Maar bij mij was dus de fout de instelling van aantal USB uitgangen in bios.
EDIT (toevoeging):
Kan ook nog aan geheugen liggen dat niet competiable is. Ik heb vlak ervoor nog Corsair 3200 erin gestopt ipv twinmos en toen kwam memtest ook al een stuk verder..
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2003 16:42 ]
Sorry dat ik een oude thread up, maar misschien zijn er nog meer mensen met dit probleem. De oplossing is om in je BIOS USB Legacy Support uit te schakelen. Daarna loopt memtest als een treinSjeik schreef op 04 december 2003 @ 13:52:
Verwijderd
dat is al eerder verteld....NNF schreef op 08 januari 2004 @ 12:13:
Sorry dat ik een oude thread up, maar misschien zijn er nog meer mensen met dit probleem. De oplossing is om in je BIOS USB Legacy Support uit te schakelen. Daarna loopt memtest als een trein
ik heb ook twinmos (zal de code van de week eens opzoeken) maar ik heb ook last van onregelmatige reboots en dan na 7 uur dat de pc gebruikt is krijg ik links in de bovenhoek van me scherm net onder de adresbalk een klein zwart vakje en als ik me muis wil bewegen klopt het ook niet, die werkt dan niet meer. Denk dat het aan geheugen ligt, maar me grafische kaart kan het ook zijn natuurlijk.
Pagina: 1