merk-geheugen.

Pagina: 1
Acties:

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Topicstarter
:?
Ik wil meer werkgeheugen in m'n computer zetten maar ik vraag me af wat het verschil is tussen merkgeheugen wat vaak rustig 100,- duurder is als merkloos geheugen. Is merk geheugen stabieler, sneller of beter, of maakt het nix uit?
(Ik draai een celeron II 566 @ 829 met een FSB van 97)
Thanks anyway
*D

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

Verwijderd

Merk geheugen is over het algemeen wat gemakkelijker over de standaard spec's te tillen.
In de meeste gevallen heb je dus een betere stabiliteit bij bussnelheden boven de 133Mhz (voor PC133)
Bovendien is duurder merk geheugen vaak geschikt voor CAS2 wat ook weer wat meer performance geeft.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:22
Ik draai al jaren met merkloos geheugen en ik kan nu echt niet zeggen dat het slecht is. Heb hier PC100 cas3 lopen op 100MHz cas2. Nog nooit instabiel geweest (win ME wel wat, maar W2K heeft nergens last van)

Verwijderd

Dit vroeg ik me dus ook af voordat ik mijn computer kocht. Ik dacht laat ik maar voor zekerheid gaan en merkgeheugen kopen. Zie wat er gebeurd:

Config :
1x 128 MB PC133 Kingston
1x 64 MB PC133 merkloos informatique

Als ik de boel instel op 150 Mhz/CAS2 dan draait mijn computer prima...MET SLECHTS 64 MB! Die kingston dimm trekt het niet en wordt gewoon overgeslagen door mijn BIOS.

Als ik de boel dan weer instel op 150Mhz/CAS3 dan telt ie wel al mijn geheugen en draait de boel ook prima.

Het is dus gewoon de, in verhouding bijna 2x zo dure, kingston DIMM die er de brak aan geeft!

Verwijderd

hi hi, grappig !

Wat gebeurd er als je enkel die Kingston module erin stopt en hem dan op 150Mhz zet?
Werkt dat ook niet?

Ja, ach ik weet inderdaad dat er genoeg mensen zijn die spectaculaire resultaten halen met el-cheapo geheugen. Je moet gewoon een beetje mazzel hebben.
Zelf krijg ik binnenkort Mushkin Rev2 modules :9~
Okay, het kost wat, maar ik heb het er wel voor over. In mijn geval is het een beetje een hebbedingetjes kwestie ;)
Als ik goedkope modules neem moet ik nog maar afwachten of die de hogere bussnelheden en cas2 aan kunnen.
Voor de Mushkin modules staat dit al vast.

Wat ook goed geheugen blijkt te zijn is Infineon. Dit is ook niet al te prijzig.

Verwijderd

Op vrijdag 08 december 2000 13:16 schreef Eelco het volgende:
Dit vroeg ik me dus ook af voordat ik mijn computer kocht. Ik dacht laat ik maar voor zekerheid gaan en merkgeheugen kopen. Zie wat er gebeurd:

Config :
1x 128 MB PC133 Kingston
1x 64 MB PC133 merkloos informatique

Als ik de boel instel op 150 Mhz/CAS2 dan draait mijn computer prima...MET SLECHTS 64 MB! Die kingston dimm trekt het niet en wordt gewoon overgeslagen door mijn BIOS.

Als ik de boel dan weer instel op 150Mhz/CAS3 dan telt ie wel al mijn geheugen en draait de boel ook prima.

Het is dus gewoon de, in verhouding bijna 2x zo dure, kingston DIMM die er de brak aan geeft!
Merkloos informatique = nog steeds apacer of hyundai, das nooit el cheapo zooi :)

Verwijderd

http://gathering.tweakers.net/forum/find

dit is echt 100* voorbijgekomen en al helemaal de laatste tijd.

• Blue-Bird
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-08 10:07
Ik heb nog ff een vraagje over dat cas 2 en 3.
Waar kan ik dat op mijn Abit KT7 mobo instellen?

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:24

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ga je bios in en ergens bij je geheugen instellingen staat een 3 (of al een 2)!!!

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Pagina: 1