Toon posts:

AT Voeding aan en uitzetten zonder computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb al een topic gevonden dat op mijn vraag lijkt maar dit is alleen voor een ATX voeding (ATX voeding aan en uitzetten zonder computer) ...

Weet iemand hoe ik een AT voeding kan laten werken zonder de hulp van de computer dus gewoon stekker erin en schakelaar indrukken zodat hij het doet ?
Ik denk dat het gewoon een kwestie is van 2 pinnetjes tegen elkaar doen maar ik kan het ook heel goed fout hebben...

wie kan mij helpen :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
AT voeding is gewoon een kwestie van de powerknop ingedrukt laten staan (zit rechtstreeks op de voeding, gaat dus niet via mobo zoals atx).

[edit] of wil je hem ook zonder moederbord etc. aansluiten? Dan gaat bovenstaande niet op en moet er wel iets aangesloten zijn. Een harddisk of fan oid is dan volgens mij wel genoeg.

[ Voor 44% gewijzigd door Palomar op 01-12-2003 23:11 ]

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 14:42

DkF

Het is al een tijdje geleden hoor, maar euhm, een AT voeding werkt toch gewoon met een ouderwetse schakelaar waar zowiezo geen PC voor nodig is om hem in te schakelen?

• mymind*
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-05 16:04

mymind*

A Beautiful Mind

Als je een AT voeding met de schakelaar aanzet, dan gaat ie gewoon aan. Daar hoef je geen pinnetjes voor te verbinden.

Let er wel op dat voedingen meestal een belasting moeten hebben om goed te werken.

Verwijderd

Topicstarter
Ja hij heeft idd belasting nodig heb ik gemerkt want ik was al zover dat hij het soms deed als ik er een cdromdrive aan vast deed maar dit was geen effectieve manier omdat hij het de ene keer wel en de andere keer weer niet deed. Ook weerstanden ertussen gedaan maar die worden en veelste heet en het heeft bijna hetzelfde effect als bij de cdromdrive...

andere suggesties iemand? :9~

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-05 15:14

IvoB

Prutst er rustig op los

Je moet het groene kabeltje van de ATX stekker verbinden met de aarde (dus met een zwarte draad).

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Een load eraanhangen dus. Als een CDROM drive niet genoeg is, moet er meer aan... Of apparaten, of weerstand(en).

Maar waarom zou je em uberhaupt zonder load willen laten draaien?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:23
Heb het ook weleens gebruikt als een cd speler op de camping vroeger. speakertjes in de koptelefoon uitgang en gaan.

Ik had er ook nog een lampje aan gehangen.

Bij mij ging ie overigens gewoon aan met de originele schakelaar.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Om een AT voeding aan te zetten met een drukschakelaar, zal je een stukje electronica nodig hebben, Of je moet een drukschakelaar met een schakelfunctie kopen. Ik weet niet of die qua Amperage en Voltage sterk genoeg zijn, maar dat kan je ook weer schakelen met een relais.

Je kan ook gewoon een IR-schakelaar met afstandbediening kopen. Dan kan je hem gewoon met een afstandbediening aan zetten (indien je de AT-voeding op AAN zet).

Senile! Senile Oekaki

Pagina: 1