Ik ben op zoek naar een nieuwe auto. Op de longlist staan o.a. Ford Mondeo, Toyota Avensis, Volvo V50/S60, Opel Vectra, Renault Laguna, Peugeot 407. Ik kom erachter dat de meeste autofabrikanten er toe over gaan om een eigen hifi-syteem in de auto op te nemen. Ze hebben bij de autodealer alleen nog nooit van MP3 gehoord. Ik ben ondertussen gewend geraakt aan een MP3 speler in de auto. Moet ik weer terug naar een wisselaar?
? Je kan het spul toch ook gewoon uitbouwen. Daarbij neem ik aan dat je bij een hoop dealers als optie kan kiezen voor geen integrated audio of een wisselaar met MP3 ondersteuning.
de betaler vervuilt
mp3-wisselaar mischien?
Mischien gebruikt zo'n auto wel een redelijk standaard headunit, da kan je er een bijpassende wisselaar op aansluiten die mp3 doet.
Anders ros je de originele headunit eruit en vervang je die door een mp3 dinges.
Als je een auto koopt met bediening op het stuur of schermpje in het dashboard, moet je even opletten of er voor je nieuwe headunit "verloopkabeltjes" zijn om je nieuwe radio aan te sluiten. Ze worden wel gemaakt, zoek maar eens hier, dan zal je wel wat hints vinden.
Mischien gebruikt zo'n auto wel een redelijk standaard headunit, da kan je er een bijpassende wisselaar op aansluiten die mp3 doet.
Anders ros je de originele headunit eruit en vervang je die door een mp3 dinges.
Als je een auto koopt met bediening op het stuur of schermpje in het dashboard, moet je even opletten of er voor je nieuwe headunit "verloopkabeltjes" zijn om je nieuwe radio aan te sluiten. Ze worden wel gemaakt, zoek maar eens hier, dan zal je wel wat hints vinden.
ik weet dat de stilo abarth (mijn schoonvader rijdt er een) een ingebouwde mp3 speler heeft....
Dus het is er wel.
Dus het is er wel.
Wise enough to play the fool
Ik weet alleen wel dat in de avensis, standaard een heel vet geluidje zit. Dan maar geen mp3 speler zou ik zeggen.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Helaas zijn deze zogenaamde headunits hiet zomaar eruit halen omdat ze vaak geintegreerd zijn met de rest van de systemen, zoals navigatie en on-board computer...
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Precies, de hele boel is geintegreerd. En even de frees zetten in de middenconsole van een gloednieuwe (lease) auto vind ik ook geen optie. Mijn conclusie: de losse DIN formaat autoradio sterft uit.
Verwijderd
Eruit halen kan zeker wel in veel gevallen, het nadeel is natuurlijk wat genoemd is, de integratie met andere zaken en dingen als bediening aan stuur enzo wat blijft zitten.
Maar de frees erin zetten is ook weer wat overdreven; autofabrikanten bouwen nog steeds geen autoradio's zelf gelukkig, ze bouwen er slechts het een en ander omheen.
Maar de frees erin zetten is ook weer wat overdreven; autofabrikanten bouwen nog steeds geen autoradio's zelf gelukkig, ze bouwen er slechts het een en ander omheen.
Verwijderd
De ford focus C-max van mijn moeder had de optie er een MP3 cd-speler in te laten bouwen! Ik heb hier de folder niet bij de hand dus kan je geen type nummer geven, maar informeer maar eens bij ford. Verbaast me niets als ze die ook bij de mondeo erin bouwen (wat overigens een érg mooie auto is!)
Ik weet inderdaad zeker dat Ford een autoradio met MP3 ondersteuning in zijn assortiment heeft. Je wil alleen niet weten wat die los kostVerwijderd schreef op 02 december 2003 @ 00:04:
De ford focus C-max van mijn moeder had de optie er een MP3 cd-speler in te laten bouwen! Ik heb hier de folder niet bij de hand dus kan je geen type nummer geven, maar informeer maar eens bij ford. Verbaast me niets als ze die ook bij de mondeo erin bouwen (wat overigens een érg mooie auto is!)
Maar als je een nieuwe auto koopt is dat natuurlijk wel een optie.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Juist bij de Ford dealer was het begrip MP3 totaal onbekend. De folder van de Mondeo gaat uitgebreid in op de audio-mogelijkheden, die allemaal volledig met de middenconsole geintegreerd zijn, maar heeft alleen een veel te dure 6-CD wisselaar en geen MP3-speler. Ik zal zo eens bij de Toyota Avensis en de Skoda Supurb vragen.
Verwijderd
Die MP3 speler is bij de Mondeo een optie die alleen verkrijgbaar is in combinatie met een navigatiesysteem. Ik heb net de accessoire prijslijst bekeken bij de Ford website (http://www.accessories.fo.../pricelist_Mondeo2_NL.pdf) en daar staat ie dus in. Overigens staat daar ook de optie bij een DIN-formaat radio te laten inbouwen! Dan kun je dus weer zelf kiezen wat je erin stopt.
Verwijderd
Nee hoor absoluut niet !!Poecillia schreef op 01 december 2003 @ 23:58:
Precies, de hele boel is geintegreerd. En even de frees zetten in de middenconsole van een gloednieuwe (lease) auto vind ik ook geen optie. Mijn conclusie: de losse DIN formaat autoradio sterft uit.
Zodra een autofabrikant uitkomt met een nieuw model zit de aftersaqles industrie al met een soort din dashboard vervanger zodat er een aftersales radio in gezet kan worden
er is van kenwood een soort van mobiele mp3 harddisk. De music keg. Die kun je zo aansluiten op de cd-wisselaar aansluiting. En met een docking station aan je pc koppelen.
http://kenwood.nl.nt.ims....car/velike/khd-c710-x.jpg
Ik snap die autofabrikanten dan ook absoluut niet dat ze auto's maken waar een niet-verwijderbare in het dashboard geïntegreerde autoradio in zit. De meeste mensen willen toch wel graag zelf bepalen wat voor een radio ze erin willen hebben, althans ik wel. En laat nou net juist bij de duurdere automodellen er steeds meer geïntegreerd worden qua audio. En dan altijd van dat brakke spul met weinig vermogen, géén mp3-functionaliteit en vaak ook geen mogelijkheid om een wisselaar (wie wil nog zo'n bak achterin de auto wanneer er mp3 bestaat) aan te sluiten. Vervolgens moet je voor die verplichte radio-optie bij de luxere uitvoeringen vaak een enorme prijs betalen. Erg dom... Juist de duurdere modellen worden doorgaans gekocht door mensen die wat meer te besteden hebben en er dan ook zelf een wat betere en duurdere radio in willen zetten.
Ik rij ook lease, maar mijn keuze van een automodel hangt daar wel zeker van af. Daarom nam ik destijds geen Seat Toledo Signo omdat daar een (brakke) radio vast in het dashboard zat, net zoals in de Signo-uitvoering van de Cordoba. Alleen in de kale Stella uitvoeringen kon je zelf een radio zetten. Net nog even gekeken op de Seat-site en nu wordt er zelfs in de goedkoopste uitvoering (Spirit) standaard een in het dashboard ingebouwde radio geleverd. Ze hebben dus nog steeds niks geleerd. Dom, dom, dom...
Nu rij ik al ruim anderhalf jaar in een Golf IV Variant Comfortline met fijn mijn eigen JVC KD-LH3101 mp3 radio erin
Ik rij ook lease, maar mijn keuze van een automodel hangt daar wel zeker van af. Daarom nam ik destijds geen Seat Toledo Signo omdat daar een (brakke) radio vast in het dashboard zat, net zoals in de Signo-uitvoering van de Cordoba. Alleen in de kale Stella uitvoeringen kon je zelf een radio zetten. Net nog even gekeken op de Seat-site en nu wordt er zelfs in de goedkoopste uitvoering (Spirit) standaard een in het dashboard ingebouwde radio geleverd. Ze hebben dus nog steeds niks geleerd. Dom, dom, dom...
Nu rij ik al ruim anderhalf jaar in een Golf IV Variant Comfortline met fijn mijn eigen JVC KD-LH3101 mp3 radio erin
[ Voor 9% gewijzigd door Tranquility op 07-12-2003 12:40 ]
€ 2.999 voor een Becker!Verwijderd schreef op 06 december 2003 @ 10:24:
Die MP3 speler is bij de Mondeo een optie die alleen verkrijgbaar is in combinatie met een navigatiesysteem. Ik heb net de accessoire prijslijst bekeken bij de Ford website (http://www.accessories.fo.../pricelist_Mondeo2_NL.pdf) en daar staat ie dus in. Overigens staat daar ook de optie bij een DIN-formaat radio te laten inbouwen! Dan kun je dus weer zelf kiezen wat je erin stopt.
Maar die DIN formaat radio staat er inderdaad bij. Ben wel benieuwd of dat te combineren is met de strakke middenconsole van de first edition uitvoering.
Bij de Renault dealer kan je gewoon een pioneer MP3 player in laten bouwen.
Waarom geen C5???
Opel levert veelal Philips of VDO. Bij beide merken bestaan inmiddels al MP3 varianten. Ik heb zelf ook een Vectra (2jr oud) en wil een MP3 van VDO laten inbouwen (zonder display, want ik wil dat liever via het display van de boardcomputer laten lopen)...
Opel levert veelal Philips of VDO. Bij beide merken bestaan inmiddels al MP3 varianten. Ik heb zelf ook een Vectra (2jr oud) en wil een MP3 van VDO laten inbouwen (zonder display, want ik wil dat liever via het display van de boardcomputer laten lopen)...
offtopic:
Ik heb destijds voor de vectra gekozen, omdat deze 2 maanden oud was en er wel erg veel van de prijs afging. Zou dat niet het geval geweest zijn dan was het de C5 die de voorkeur genoot....
Ik heb destijds voor de vectra gekozen, omdat deze 2 maanden oud was en er wel erg veel van de prijs afging. Zou dat niet het geval geweest zijn dan was het de C5 die de voorkeur genoot....
We have just one world, but we live in different ones...
kijk eens bij sony (of kom langs bij halfords zoetermeer
), die hebben sowieso wisselaars met mp3 ondersteuning die ook op af-fabriek radio's aangesloten kunnen worden. Pioneer heeft het ook. En anders zijn er tegenwoordig ook wisselaars met fm-modulator... Dan krijgt de wisselaar een fm-frequentie...
Skoda Octavia een idee? Zit geen geintegreerde radio in, maar zo'n gewoon vak, kan je indoen wat je zelf wilt
Dat is niet gênant, dat is professioneel.
Hehe, dikke humor
Auto fabrikanten doen nu iets wat Microsoft al jaren doet..
Maar inderdaad vind ik het brak dat je zometeen niet meer de keuze wordt geboden om je eigen radio erin te bouwen. Ik kan me soms ergeren aan die ingebouwde radio's. VInd vaak de bediening brak. En de radio's in mercedes gebruiken alleen maar tekens inplaats van woorden of letters(afkortingen). Ik weet dus vaak niet wat ik doe als ik op die knoppen druk.
Misschien is de wereld rijp voor een nieuwe standaard die je de mogelijkheid biedt om op een universele manier een oplossing biedt om alles aan te kunnen sluiten. Je gps module, Je rader bij de gril
, je handfree set (Als er een autoradio fabrikant komt met een mp3 functie en bluetooth heeft die een koper
) enz...
Auto fabrikanten doen nu iets wat Microsoft al jaren doet..
Maar inderdaad vind ik het brak dat je zometeen niet meer de keuze wordt geboden om je eigen radio erin te bouwen. Ik kan me soms ergeren aan die ingebouwde radio's. VInd vaak de bediening brak. En de radio's in mercedes gebruiken alleen maar tekens inplaats van woorden of letters(afkortingen). Ik weet dus vaak niet wat ik doe als ik op die knoppen druk.
Misschien is de wereld rijp voor een nieuwe standaard die je de mogelijkheid biedt om op een universele manier een oplossing biedt om alles aan te kunnen sluiten. Je gps module, Je rader bij de gril
Ik ben aan het kijken voor een andere leaseauto. En kom tot de zelfde conclusie als de TS.
Volvo V50: Geen din radio mogelijk. Geen MP3 in assortiment.
Toyota avansis: Geen din radio mogelijk. Geen MP3 in assortiment.
Skoda Octavia combi: MP3 mogelijk voor bijna 1000 euro!!! Din radio mogelijk na betaling van 180 euro!!!! voor een inbouwsetje. Komt radio nog bij.
Het is om te janken.
Het valt mij op dat de fabrieksradio's erg duur zijn. Het inbouwen van een eigen radio wordt soms gewoon onmogenlijk gemaakt.
Wat zijn de ervaringen van anderen? Tips?
Ik wil: Dikke diesel. (140pk +) Niet minder ruimte dan ik nu in mijn Rover 45 sedan heb. En een mogelijkheid voor een MP3 radio.
Volvo V50: Geen din radio mogelijk. Geen MP3 in assortiment.
Toyota avansis: Geen din radio mogelijk. Geen MP3 in assortiment.
Skoda Octavia combi: MP3 mogelijk voor bijna 1000 euro!!! Din radio mogelijk na betaling van 180 euro!!!! voor een inbouwsetje. Komt radio nog bij.
Het is om te janken.
Het valt mij op dat de fabrieksradio's erg duur zijn. Het inbouwen van een eigen radio wordt soms gewoon onmogenlijk gemaakt.
Wat zijn de ervaringen van anderen? Tips?
Ik wil: Dikke diesel. (140pk +) Niet minder ruimte dan ik nu in mijn Rover 45 sedan heb. En een mogelijkheid voor een MP3 radio.
Verwijderd
Mogelijk maken ze MP3 met opzet onmogelijk om hun veel te dure CD wisselaars aan de man te brengen.
Ik vind zo'n geintegreerde radio toppie, want hij doet het met de afstandsbediening aan het stuur, en hij is niet diefstalgevoelig.
Dat zijn twee grote voordelen.
Maar omdat er geen MP3 ondersteuning opzit ben je toch geneigd om er voor 500-1000 een wisselaar bij te kopen - en zo verdienen zij hun geld.
Advies: Toch je eigen radio erin laten zetten.
Op een bedrag van 10000-20000 euro moet de prijs daarvan nog wel onderhandelbaar zijn, vind ik. Anders stap je gewoon naar een ander.
Ik vind zo'n geintegreerde radio toppie, want hij doet het met de afstandsbediening aan het stuur, en hij is niet diefstalgevoelig.
Dat zijn twee grote voordelen.
Maar omdat er geen MP3 ondersteuning opzit ben je toch geneigd om er voor 500-1000 een wisselaar bij te kopen - en zo verdienen zij hun geld.
Advies: Toch je eigen radio erin laten zetten.
Op een bedrag van 10000-20000 euro moet de prijs daarvan nog wel onderhandelbaar zijn, vind ik. Anders stap je gewoon naar een ander.
Bij veel merken is inbouw van je eigen radio geen keuze.
Volvo heeft bijvoorbeeld een bijzonder bekabelingssysteem in de V50 en ook geen inbouwkit.
Volvo heeft bijvoorbeeld een bijzonder bekabelingssysteem in de V50 en ook geen inbouwkit.
Bij mijn Megane had ik al (bijna 2 jaar geleden) de optie om voor een ingebouwde mp3 playert te kiezen..Flexx schreef op zondag 07 december 2003 @ 18:08:
Bij de Renault dealer kan je gewoon een pioneer MP3 player in laten bouwen.
Daarom heb ik voor een Golf V gekozen. Daar kan wel een MP3 radio of wat dan ook naar keuze in. Tevens heeft Mazda in al zijn modellen de keuze voor een MP3 autoradio maar dan wel een geintegreerde.
Hmm Da_man was me net voor.
Hmm Da_man was me net voor.
[ Voor 8% gewijzigd door tiguan op 25-05-2005 15:49 ]
Dan voeg ik die toe aan mijn wishlist. Zo'n 1.9cdti is rap genoeg.Ikk schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 15:23:
Opel heeft wel een Mp3 radio als optie die bij een Vectra voor 140 euro kost.
De Mazda 3 is alleen met een 1.6 diesel te leveren.
De Mazda 6 is te duur in de lease.
Kennis van mij heeft laatst een Opel Agila gekocht, radio inbouw kostte 180, MP3 500 euro's. Radiovoorbereiding (DIN + speakers) was iets van 75 euro meen in.Ikk schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 15:23:
Verwijderd
Ongeacht de auto zijn er tegenwoordig genoeg opties om zonder de fabrieks boel te slopen MP3 in je auto te krijgen hoor. Als je een ipod of ipod mini hebt kan je eens kijken op icepod en anders is de kenwood musickeg een goede optie, (kenwood)
ik gebruik zelf een icelink met een ipod mini in mijn ford focus met ford navigatie, en vind dit een betere oplossing dan een mp3 cd radio. pas als ze met radio's met ingebouwde wifi en harddisk komen gaan we denken aan ombouw.
ik gebruik zelf een icelink met een ipod mini in mijn ford focus met ford navigatie, en vind dit een betere oplossing dan een mp3 cd radio. pas als ze met radio's met ingebouwde wifi en harddisk komen gaan we denken aan ombouw.
ik heb recentelijk een 2e hands Ford Focus uit 99 gekocht ook met stuurbediening van Ford zelf. Nu had ik nog een Pioneer mp3cd speler liggen uit mn vorige auto. Nu kan ik gelukkig door middel van dit ding: link mijn originele stuurbediening blijven gebruiken.. geintje gaat 50/60 euro kosten.
Verwijderd
Heel mooi dingetje, maar wanneer je zoals ik een Ford rijdt (6000) dan heb je hier niets aan.zandpaddo schreef op zondag 07 december 2003 @ 10:40:
er is van kenwood een soort van mobiele mp3 harddisk. De music keg. Die kun je zo aansluiten op de cd-wisselaar aansluiting. En met een docking station aan je pc koppelen.
Volgens mij kun je dit alleen aan een Kenwood set koppelen.
Ik heb zelf net de focus besteld (2005 model) en daar zit gewoon Mp3 spelertje in. Dus wellicht wil jij dan een mondeo omdat die groter is, maar ik verwacht dat ie daar ook voor te krijgen is.
Ik heb een nieuwe seat ibiza en daar zit gewoon een losse kenwood radio (alsnog een pokkeding) in die seat er zelf heeft ingestopt
The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.
Idd. Ik wou het net zeggen.Ikk schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 15:23:
Een collega van me rijd nu ff tijdelijk in een nieuwe huur Corsa en die heeft ook een MP3-speler aan boord. Dus het lijkt me dan ook stug als een Vectra het niet zou hebben.
Maar die heeft het dus ook.
oeps
[ Voor 99% gewijzigd door joopv op 13-06-2005 20:59 ]
Is een mooie oplossing zoals Apple die heeft i.c.m. een iPod dan niets voor jou. Weet dat ze een deal met BMW gesloten hebben, om deze standaard in het handschoenen compartiment in te bouwen. Zag op de site van Apple ook andere autofabrikanten staan
Pagina: 1