asus 9600xt: monitor gaat niet aan bij koude start

Pagina: 1
Acties:

• benedictuz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 10:56
Dit is erg raar. Heb dit weekend een pc in elkaar gezet voor mijn zus. Systeem bestaat uit een epox 8rda+, twee keer kingston 256 mb pc 3200 ram, een athlon 2600+ en dus een asus 9600xt GPU.

Zonder problemen in elkaar gezet en met het installeren van windows (xp pro), en het onvermijdelijke aantal keren rebooten ook geen probleem. Totdat je hem echt helemaal uitzet. Wanneer ik de boel uit zet en een minuut of wat later weer aan dan blijft de boel dus hangen bij postcode 26. Kon niet helemaal plaatsen wat dat betekende en dacht; kom laat ik er ff een andere kaart ingooien. Dus een ati rage tv kaartje er in gehangen. Geen probleem.

Gisteren avond genokt, ik was het zat. En pc vandaag weer aan. Geen punt, pc startte gewoon op. Dus ik denk toch nog eens proberen om die asus 9600xt er weer in te doen. PC startte in een keer op. Om te testen of het nu spontaan verholpen was, pc weer helemaal uit, en na een paar minuten weer aan. Weer startte hij gewoon op. Dus ik denk: snel alle zooi installen en een image maken, dan kan ik de boel afleveren bij m'n zus. Boel uitgezet, maar een paar minuten later toch ff checken of de boel nu echt goed loopt. Maar nee hoor weer hangen op '26' een een monitorlampje wat gewoon blijft knipperen. Ik snap er geen ruk van. Zou die videokaart dan gewoon gaar zijn? In een andere pc lijkt ie het wel gewoon goed te doen. Heldere ideeen zijn meer dan welkom.

• Kickasz
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Al geprobeerd of 't toevallig aan je monitor ligt. Al gespeeld met eventuele bios instellingen zoals fast write uitzetten etc...

• benedictuz
- al 3 monitoren getest dus daar ligt het niet aan

- natuurlijk tot in den treure met bios settings geklooid, dus ook bios reset en fast write uit gezet

:? vaag..

Niemand soortgelijke ervaringen met deze kaart?

[ Voor 14% gewijzigd door benedictuz op 02-12-2003 17:51 ]

• benedictuz
Vandaag ff naar de pc dealer geweest. Wilde de kaart omruilen voor een sapphire of desnoods een gforce fx. Beide waren echter niet op voorraad (althans niet degenen met vivo functionaliteit. Dus een nieuwe asus meegekregen. Echter hetzelfde probleem. Echter nu is een seconde of 30, 40 uit voldoende om hem te laten booten.

ff voor de goede orde: heb uiteraard het nieuwste bios voor mobo en nieuwste drivers voor mobo en kaart etc

Maar niemand een clue dus?

• benedictuz
Vandaag wederom geruild. Ditmaal voor een hercules 9800 se all-in-wonder.
Nu geen probleem meer. Komt wellicht door de molex aansluiting op de kaart?
Kaart scoort nog beter dan die asus ook in benchmarks. En dat voor een schamele 25 euro meer...

Case closed dus.

[ Voor 9% gewijzigd door benedictuz op 04-12-2003 22:50 ]