I-Ware 3D Glasses, werkt wel bij anderen, bij mij niet .

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12 19:31
Ik heb gisteren op de HCC Beurs een 3D Bril gekocht, niet zo'n brilletje die je vaak bij je grafische kaart krijgt ...nee echt een ding van 99 euro, alleen een stuk goedkoper omdat het een beursaanbieding was. Toen ik thuis kwam ging ik het meteen uitproberen, al gauw merkte ik dat de software/driver cd totaal geen Windows Xp support had, en de site waar die Cd naar verwees (wicked3D) had totaal geen updates/drivers voor XP, uiteindelijk kwam ik bij Nvidia uit en daar vond ik de 3D stereo drivers (bril is volledig ondersteund door Nvidia)

Alles geinstalleerd en dan een test doen, een medical test image....we hebben het getest, mijn vader deed de bril op en meteen zag hij het blok op het plaatje in volledig 3D, hij wou als het ware echt dat blok pakken....hij vond het prachtig, en toen we het bij m'n moeder probeerden was het ook goed, ook zij zag precies hetzelfde. Nu het gekke...ik doe de bril op en zie niks anders dan een stom vierkant en er is werkelijk niks 3D's aan...gewoon een vlak blok vierkant..niks anders..en wanneer mijn broer de bril opdoet exact hetzelfe als ik....wat kan dit nou zijn? ik wil verdomme ook dat zien wat m'n ouders te zien krijgen..een echt 3D bios effect dus...het dingetje is ook niet mis..ondersteund over de 500 games waaronder Battlefield 1942 ,AVP2,Mohaa, Jedi Outcast etc.....maar wat kan dit nou zijn? wij zien echt helemaal NOPPES..maar onze ouders...die zitten echt in een 3D bios sfeertje......

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-12 20:22

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Eh, het is meer dat het ding voor je scherm zweeft dan dat het meteen 3d is denk ik...

Ik wil hem wel eens voor je testen O-)

www.avpnews.com

• DeX
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Staan de stereo settings op beginner?
Sommige mensen zien het nou eenmaal makkelijker, anderen moet het onwijs wennen.

• devilsnight
^ Alles geprobeerd, ze stonden op beginnner , toen naar midden gegaan en uteindelijk volluit..en helemaal GEEN verschil voor ons 2'en :(

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-12 21:41

The PyroPath

Go Tweak your ass off

tsja sommige mensen zien het gewoon niet, ik zie heel vaak slechts delen ervan. als een heel scherm 3d is in zo'n bios zie ik vaak alleen bepaalde delen echt 3D. heeft te maken met mn luie oog heb ik me laten vertellen

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

devilsnight schreef op 01 december 2003 @ 23:15:
^ Alles geprobeerd, ze stonden op beginnner , toen naar midden gegaan en uteindelijk volluit..en helemaal GEEN verschil voor ons 2'en :(
Jezus, das raar.
Ik kan je enkel aanraden even langs de oogarts / opticien te gaan en je ogen te laten nameten op dit soort dingen. Waarschijnlijk kunnen zij uitsluitsel geven...
Ik krijg enkel vaak koppijn van dit soort zaken omdat het geen 'echte' 3d is. Om de een of andere reden vreten mijn hersens dit niet echt en dan wordt je echt strontmisselijk. Hetzelfde geld dan ook voor games als doom1-2 en wolfenstein. Dit i.t.t. quake en latere 'echte' 3d games. Raar maar waar. :/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2003 02:13 ]

• devilsnight
Ook gelijk effe op de Stereo3D forums gevraagd , dit was de reply.

You should probably look at the image for a while if this is the first time you try looking at a stereoscopic image. The longer you look at it (but you really don't have to try longer than 1 minute) the more 3D it should become. If you still don't get the right image there are two possibilities: 1) for some strange reason you can't really concentrate on the images causing the 3D effect to get lost (although I've never heard of anyone having this problem), or 2) there's something wrong with your eyes because of which you have no or only limited depth sight (which is still quite rare also).
The problem is in any case not the hardware nor the software, since your parents DID see the effect...

Ik heb iets langer dan een minuut gekeken, het enige wat met deze bril werkt is wanneer ik naar die Medical test image kijk zonder bril...dan is het blok heel lelijk en wazig-achtig...zodra ik die bril opzet is het superscherp..maar er zit totaal geen diepte in....

Ik heb vroeger ook een lui oog gehad, moest een tijdje met een plijster over dat oog rondlopen....maar kan niet herinneren dat m'n broer dat ook had.
Morgen na werk zal ik mijn ogen even laten nachecken. iets wat ik wel heb is dat ik met mijn rechteroog een stukkie minder scherp zie dan het linker.

[ Voor 14% gewijzigd door devilsnight op 02-12-2003 18:47 ]

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Weird...

Hoe werkt stereo zien?

Beide ogen zien (onder normale omstandigheden zonder die bril dus) 2 lichtelijk verschillende plaatjes. Je linker oog zou een linker zijkant van een kubus kunnen zien die voor je rechter oog verborgen blijft (bijvoorbeeld).

Met zo'n 3d-bril krijgen je ogen dus ook 2 lichtelijk verschillende plaatjes gepresenteerd. Je hersenen moeten (net als bij normaal kijken) die 2 verschillende plaatjes vertalen in een 3d-beeld.

Alleen kijken sommige mensen dus maar met 1 oog. Mensen die (zoals al eerder is opgemerkt in dit topic) een 'lui' oog hebben, gebruiken ook maar 1 oog om echt te kijken.
Ik heb zo'n vermoeden dat de hersenen niet getrained/gewend zijn om 2 beelden te 'analyseren' en daar het bijbehorende 3d-beeld te creëren.

Heb jij een oogcorrectie gehad omdat je scheel keek?

Kan jij ook van die 'Magic Eye' plaatjes zien?
Heb je wel eens door zo'n rood speelgoed geval gekeken met van die witte schijven met fotootjes erin? Kan je daar diepte mee zien?

Kijk eens scheel naar onderstaande afbeelding en probeer de 2 foto's te laten overlappen.... zie je dan 3d?

Afbeeldingslocatie: http://www.craigcamera.com/images/26165.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dddesign.com/3dbydan/apec/3rd/mm_front.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door WFvN op 02-12-2003 18:42 ]

• devilsnight
WFvN schreef op 02 december 2003 @ 18:42:
Weird...

Hoe werkt stereo zien?

Beide ogen zien (onder normale omstandigheden zonder die bril dus) 2 lichtelijk verschillende plaatjes. Je linker oog zou een linker zijkant van een kubus kunnen zien die voor je rechter oog verborgen blijft (bijvoorbeeld).

Met zo'n 3d-bril krijgen je ogen dus ook 2 lichtelijk verschillende plaatjes gepresenteerd. Je hersenen moeten (net als bij normaal kijken) die 2 verschillende plaatjes vertalen in een 3d-beeld.

Alleen kijken sommige mensen dus maar met 1 oog. Mensen die (zoals al eerder is opgemerkt in dit topic) een 'lui' oog hebben, gebruiken ook maar 1 oog om echt te kijken.
Ik heb zo'n vermoeden dat de hersenen niet getrained/gewend zijn om 2 beelden te 'analyseren' en daar het bijbehorende 3d-beeld te creëren.

Heb jij een oogcorrectie gehad omdat je scheel keek?

Kan jij ook van die 'Magic Eye' plaatjes zien?
Heb je wel eens door zo'n rood speelgoed geval gekeken met van die witte schijven met fotootjes erin? Kan je daar diepte mee zien?

Kijk eens scheel naar onderstaande afbeelding en probeer de 2 foto's te laten overlappen.... zie je dan 3d?
Oogcorrectie? hmmmm nou volgens mij niet..het is al weer flink lang geleden dat ik een lui oog had en met een plijster rondliep....hoewel misschien ook wel zo'n correctie ik weet het niet. Volgens mij was het ook niet omdat ik scheel keek, nee het was omdat mijn andere oog waziger was dan de andere, en nu ik het uitprobeer kijk ik ook iets waziger met m'n rechteroog dan het linker.

Magic Eye? Ik heb wel eens door zo'n 3D bril gekeken heel vroeger, kan me er niet veel van herinneren maar geloof niet dat ik toen diepte in plaatjes zag, nee...

Zodra ik scheel ga kijken ,voelen me ogen heel raar..kutgevoel dus...en ik kan er niet iets 3D's van maken...bedoel je dat ik ook die bril moet opzetten? beetje ondduidelijk...wel goeie hulp verder hoor _/-\o_

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

devilsnight schreef op 02 december 2003 @ 18:59:
[...]

Oogcorrectie? hmmmm nou volgens mij niet..het is al weer flink lang geleden dat ik een lui oog had en met een plijster rondliep....hoewel misschien ook wel zo'n correctie ik weet het niet. Volgens mij was het ook niet omdat ik scheel keek, nee het was omdat mijn andere oog waziger was dan de andere, en nu ik het uitprobeer kijk ik ook iets waziger met m'n rechteroog dan het linker.

Magic Eye? Ik heb wel eens door zo'n 3D bril gekeken heel vroeger, kan me er niet veel van herinneren maar geloof niet dat ik toen diepte in plaatjes zag, nee...

Zodra ik scheel ga kijken ,voelen me ogen heel raar..kutgevoel dus...en ik kan er niet iets 3D's van maken...bedoel je dat ik ook die bril moet opzetten? beetje ondduidelijk...wel goeie hulp verder hoor _/-\o_
Nope, geen 3d-bril opzetten :+

Maareh... als ik je verhaal zo lees (met name van die pleister), ben ik bang dat dat ding in jouw handen een miskoop is....

Toch nog even checken: heeft je broer vroeger ook met pleister rondgesjouwd?

[edit]
|:( ik zie nu net dat jij zelf het 'luie oog' aangedragen hebt en niet een andere user |:(

Maar ff terug naar je broer: als die ook een 'lui oog' heeft/had, lijkt het me vrij duidelijk.... dat wordt balen met je aanschaf ;(

[ Voor 11% gewijzigd door WFvN op 02-12-2003 19:04 ]

• Nimrod|IA
  • Laatst online: 16-03-2020

Nimrod|IA

Snoopy schopt KONT!!!!!!!!!

Hmm wou het zelf net vragen. Misschien dat je een lui oog hebt.
Kan de reden zijn dat het bij jou niet werkt. Het gaat ook natuurlijk om zeer kleine verschillen bij de plaatjes.

>Systeemspecs<

• devilsnight
Nee mijn broer heeft nooit een lui oog gehad.

Ik heb m'n vader net even dat zwart-witte plaatje laten zien, hij keek niet eens scheel en zag iets een beetje uit het beeld komen, kortom..dat 3D effect dus...
ik zie gewoon een vlak plaatje(s). Ik laat morgen m'n ogen nakijken en dan zien we wel verder...ja het is waarschijnlijk een miskoop dan..erg jammer..het mooie is..dat ik de bril een week mocht uitproberen , we hebben al gebeld met de shop vandaag en die zei als ie niet werkt ..dan gaat het over en kan je em terug sturen...dus niks aan de hand verder op geld-gebied :)

EDIT

Het kan niet zijn dat er misschien een glaasje tussen de bril uit moet?
Dit dacht ik namelijk van begin af aan...als ikin die bril kijk zie ik 2 laagjes zitten...eentje lijkt weg te kunnen , ben er niet zeker van...of is het normaal dat ie dubbel-laags is, en kan het er niet uit?

[ Voor 21% gewijzigd door devilsnight op 02-12-2003 19:32 ]

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

devilsnight schreef op 02 december 2003 @ 19:23:
Nee mijn broer heeft nooit een lui oog gehad.

Ik heb m'n vader net even dat zwart-witte plaatje laten zien, hij keek niet eens scheel en zag iets een beetje uit het beeld komen, kortom..dat 3D effect dus...
Bij dat soort plaatjes heb je 2 manieren om 3d te zien; je hebt cross-eye (scheel kijken) maar ook straight-eye waarbij je je linker oog richt op het linker plaatje en je rechter oog op het rechter plaatje. Ik heb straight-eye niet geprobeerd op die plaatjes, maar hoe dan ook moet je iets van 3d gaan zien.
ik zie gewoon een vlak plaatje(s). Ik laat morgen m'n ogen nakijken en dan zien we wel verder...ja het is waarschijnlijk een miskoop dan..erg jammer..het mooie is..dat ik de bril een week mocht uitproberen , we hebben al gebeld met de shop vandaag en die zei als ie niet werkt ..dan gaat het over en kan je em terug sturen...dus niks aan de hand verder op geld-gebied :)
Dat scheelt :)
EDIT

Het kan niet zijn dat er misschien een glaasje tussen de bril uit moet?
Dit dacht ik namelijk van begin af aan...als ikin die bril kijk zie ik 2 laagjes zitten...eentje lijkt weg te kunnen , ben er niet zeker van...of is het normaal dat ie dubbel-laags is, en kan het er niet uit?
Ik weet niet wat voor bril het is, maar ik vermoed dat je daar een bril hebt met 2 polaroidglazen die afwisselend wel/geen licht doorlaten waardoor je dus afwisselend met je linker of je rechter oog wat kan zien. Je monitor zendt in 3d-modus 2 plaatjes uit; afwisselend voor het linker en het rechter oog.

Als dat het geval is, denk ik dat je bril uit de volgende 2 lagen bestaat: het Polaroid-plaatje EN een LCD-glas. Gewoon hetzelfde als het venster van je rekenmachine alleen geen 'groen of grijs achterkantje erachter'.

Haal je het polaroid weg, dan werkt die bril niet. Haal je het LCD-glas weg, idem. Mogelijk zit het polaroidplaatje op het glas gelijmd en zit er nog een extra glasplaatje voor de stevigheid (krasvastheid) voor het polaroidplaatje. Maar ik weet dus niet wat voor bril je hebt, met welke werking en hoe hij eruit ziet. Dus mogelijk slaat mijn verhaal in geval van jouw bril als een tang op een varken.

[ Voor 11% gewijzigd door WFvN op 02-12-2003 19:40 ]

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10 07:13

Losha

clear my path motherfucker

heel simpel..jullie kunnen geen diepte zien..kan ik ok niet :(
edit:
@een lui oog heeft niet perse te maken met geen diepte te kunnen zien
er zijn meer mensen die geen diepte zien dan je in eerste instantie zou denken

[ Voor 102% gewijzigd door Losha op 02-12-2003 19:50 ]

• Losha

Losha

sorry..dubbel (wie zet die stomme edit en quote knoppen ook zo dichtbij elkaar... :X)

[ Voor 172% gewijzigd door Losha op 02-12-2003 19:51 ]

• devilsnight
Deze:

http://www.stereo3d.com/terminator.htm

Afbeeldingslocatie: http://www.stereo3d.com/img/h3d_cruiserwired.jpg

Alleen heb ik em wireless.

En nog iets, ik weet het nog zo net niet met dat niet diepte kunnen zien...

Ik heb bij de 3D bril ook een Test Cd erbij gekregen "Sharks in 3D" wanneer ik dat opstart en de bril opdoe moet je je ogen "alignen" met het scherm, dus wanneer je met je Linkeroog kijkt zie je onderaan ook een letter..als die R is moet je die naar L veranderen..allemaal gedaan en dat werkt ook. Dan een soort filmpje van een haai (gerendered) en vissen die voorbij zwemmen, de vissen hebben wel degelijk diepte als ik ernaar kijk, echter niet zo extreem als mijn ouders het zien...die zien de vissen echt voor hun/op hun af komen.

• Losha

Losha

bij mij is het zo dat ik wel diepte "bespeur" als ik opzettelijk ga kijken met links of rechts
lui oog gedoe dus..ik kijk voornamelijk met een oog..de andere neemt wel iets waar..ik kan dat opzettelijk afwisselen met mijn ogen...ik merk dan ook op die manier dat er wel diepte aanwezig is, echter merk ik onder spelen daar amper wat van omdat ik me onder het spelen niet kan concentreren op die diepte..en die dan nihil wordt

• devilsnight
Hmmmm..heel erg raar...

Dat medical test plaatje van dat blokje geeft nog steeds bij mij geen diepte...in het spel Hitman 2 echter zag ik de diepte ineens een stukkie meer...bij Operation Flashpoint werd het helemaal duidelijk...daar leek het bijna alsof het mannetje net buiten m'n beeld stond....ik ga eens effe flink klooien nog , voordat ik het terugstuur eind deze week (als)

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

misschien moet je nog wennen zoals eerder gezegd, en anders kan het zijn dat je veel verschil in diepte wel ziet maar weinig verschil niet ofzo :?

Maar aan je bril te zien is het inderdaad met een lcd-schermpje dat helemaal zwart wordt

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 23:35
misschien heb je hier wat aan?

http://www.euronet.nl/~bash/uitleg.htm

beetje onder het midden van de pagina staat hoe je 3d kan zien door een verrekijker. ga ik nu effe uitproberen :)

Ik heb echt een hele goeie PC.

• devilsnight
Hmmmm..zie geen derde plaatje erbij komen.

Je kan tijdens het gamen de 3D settings ook heel handig verzetten, je ziet gewoon het spookeffect van Hitman bijvoorbeeld echt helemaal in het poppetje trekken of juist eruit gaan wanneer je die combinatie van knoppen doet...CTRL F3 en F4.

Heeft iemand nog leuke 3D sites die ik kan checken, het is en blijft vaag....
met bepaalde games zie ik het diepte efffect wel, het is echt alsof je je op het character volledig moet concentreren en pas dan verdwijnt dat spook-effect langzamerhand..zodra je aan iets anders denk ..hoppa..je hele visie is gelijk fucked up..althans zo ervaar ikdat.

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-12 21:41

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Losha schreef op 02 december 2003 @ 21:08:
bij mij is het zo dat ik wel diepte "bespeur" als ik opzettelijk ga kijken met links of rechts
lui oog gedoe dus..ik kijk voornamelijk met een oog..de andere neemt wel iets waar..ik kan dat opzettelijk afwisselen met mijn ogen...ik merk dan ook op die manier dat er wel diepte aanwezig is, echter merk ik onder spelen daar amper wat van omdat ik me onder het spelen niet kan concentreren op die diepte..en die dan nihil wordt
Inderdaad een lui oog syndroompje om afzonderlijk met je ogen te kunnen kijken. als je onwijs je best doet kan je jezefl weer leren goed met twee ogen te kijken maar dit verleer je heel snel weer en is EXTREEM vermoeiend voor je ogen en je kan er geweldige koppijn van krijgen omdat je het normaal niet doet.

Ik heb op school een onderzoekje gedaan met 2 exact gelijke voorwerpen, uit de belichting is niet op te maken welk voorwerp verder of dichterbij staat. je ogen moeten dit dus zelf "bereken" uit de 2 beelden die wel iets verschillen van elkaar, zoals de foto's boven.

Na een paar mensen gehad te hebben die het goed inschatte, heb ik mezelf en nog 2 mensen met een lui oog laten kijken. Omdat je je vooral foccused op 1 beeld kan je dan niet uitmaken welke verderweg/dichterbij is, dit lukt pas na lang lang oefenen en jezelf weer dwingen met 2 ogen te kijken. En mocht je denken dat je dat al doet, dan is de kans groot dat dat slechts zo lijkt doordat je je niet luie oog vooral gebruikt, maar in feite gebruik je dan dus ook 1 oog, maar je ervaard het als "normaal" kijken.

Dus laat t eens uitzoeken of je er echt wel vanaf bent, want dat kan in 95% van de gevallen enkel met een operatie gebeuren. In mijn tijd een nogal gevaarlijke want er was een kans dat het slaagde, niet slaagde maar ook dat je blijvend blins zou worden. omdat dit nogal een reeële kans was destijds heb ik het niet gedaan, of dat nu anders is weet ik niet.

Als lui oog persoon ben ik dus zeer blij met lichtinvallen, want zonder zou je als lui oog persoon vaak ongelukjes hebben

Breek je nek voorzichtig

• devilsnight
Vandaag naar de opticien Specsavers geweest...2 tests gehad. Ik kan dus inderdaad geen diepte zien, tja..een HEEL klein beetje...gisteren in die eerder-genoemde games dus..maar niet zoals het echt hoort. Ik moest vandaag bijvoorbeeld vertellen wat ik zag, op een gegeven moment was dat een streepje met wat cirkels ..dus ik zeg dat tegen die vrouw en zei vraagt of niks anders mij opvalt...nope...dat streepje had er dus een beetje bovenop moeten liggen en bij mij was het volledig vlak.

Dusseh....Toedeledokie met die bril en terug naar shop ermee...erg erg jammer maar heb er zo weinig aan als ik em hou . :(
Pagina: 1