Verschil tussen analoog + digitale satelliet receiver

Pagina: 1
Acties:
  • 259 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9234

Topicstarter
Hello !!

Ik heb even een vraag.
In mijn nieuwe huis hangt al een schotel tegen de muur. Aangezien ik zo'n plasma-tv heb lijkt het me beter dat ik zo'n satelliet receiver aanschaf. Zo bespaar ik m'n zenderkosten en krijg ik beter beeld.

Heb ik een speciale schotel nodig voor een digitale satelliet-receiver ?

Alvast bedankt voor het antwoord.. ik kon het op internet niet vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
De schotel maakt niet uit, wel de LNB waarmee de signalen ontvangen worden. Een LNB voor een analoge receiver werkt niet op een digitale receiver omdat ze op een andere band zitten.

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:56
De meeste, en iig de nederlandse, zenders zijn alleen in digitaal. Daarvoor heb je een universele LNB nodig, liefst met een beetje laag ruisgetal (o.3db is het best, 0.6 is ook nog goed).

Verder moet je letten dat de receiver die je koopt RGB of componet ondersteunt, dit omdat je er een plasma op wilt aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Bigfoot schreef op 07 december 2003 @ 22:27:
De meeste, en iig de nederlandse, zenders zijn alleen in digitaal. Daarvoor heb je een universele LNB nodig, liefst met een beetje laag ruisgetal (o.3db is het best, 0.6 is ook nog goed).

Verder moet je letten dat de receiver die je koopt RGB of componet ondersteunt, dit omdat je er een plasma op wilt aansluiten.
je bedoelt rgb dat is het beste kwa kwaliteid.
composiet is wat minder[kwalitatief]

inderdaad de lnb moet geschikt zijn voor digitale ontvangst. en de schotel moet op de astra 1 g staan daar zitten alle nedelandse zenders op. kost iets van 15 euro per jaar om deze te ontvangen in dvd kwaliteid.

je kan de lnb eventueel vervangen dit kost dan rond 40 euro mocht de lnb niet didtaal geschikt zijn.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:56
Component (niet composiet) heeft video door 3 aparte kabels, dit geeft de beste kwaliteit bij plasma, heb ik me laten vertellen.