Toon posts:

welke tv-tuner kaart ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hej

Ik ben al een tijdje opzoek naar een goede tv-in kaart met tv tuner, zodat je tv kan kijken op je pc.
De eisen die ik eraan stel zijn:
- een goede beeldkwaliteit
- opname mogelijkheid
- niet te duur, niet boven de 100 euro

Ik zag een leuk kaartje op het net, dat is deze :

http://www.tigerdirect.co...EdpNo=674000&sku=K13-8001

Kent iemand deze kaart of heeft iemand hier ervaring mee?
Zo niet, wat is dan een goede kaart? Afstandsbediening vind ik niet persé nodig.

greetz

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 22:52:
hej

Ik ben al een tijdje opzoek naar een goede tv-in kaart met tv tuner, zodat je tv kan kijken op je pc.
De eisen die ik eraan stel zijn:
- een goede beeldkwaliteit
- opname mogelijkheid
- niet te duur, niet boven de 100 euro

Ik zag een leuk kaartje op het net, dat is deze :

http://www.tigerdirect.co...EdpNo=674000&sku=K13-8001

Kent iemand deze kaart of heeft iemand hier ervaring mee?
Zo niet, wat is dan een goede kaart? Afstandsbediening vind ik niet persé nodig.

greetz
ik ken dat kaartje niet, heb zelf de terratec cinergy 400 sinds kort.
Werkt perfect, helemaal geen problemen mee gehad.
Koste me +/- €70,- met afstandbediening.

Hij werkt met de philips chip dus beter beeldkwaliteit dan andere kaartjes :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
OH --> AV :)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Geen idee welke chip op mijn kaart zit, maar ik heb een Pinnacle PCTV Stereo. Groot voordeel is de stereo, programmeerbare afstandsbediening ook voor andere programma's(was voor mij niet eens belangrijk, nu kan ik niet eens meer zonder), teletext, gemakkelijke bediening en opnemen in verschillende formaten mogelijk.

Ik heb er €69 voor betaald, wat ik niet veel vond voor een tv kaart met deze eigenschappen.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

Topicstarter
dat is niet veel voor die Pinnacle PCTV Stereo. Het is wel handig dat je in verschillende formaten kan opnemen.
Dat lijkt me ook wel een geschikte kaart voor mij.
Is de beeldkwaliteit goed met die kaart? Is de kwaliteit beter of minder dan de kwaliteit van een tv?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Canaria schreef op 01 december 2003 @ 23:25:
Geen idee welke chip op mijn kaart zit, maar ik heb een Pinnacle PCTV Stereo. Groot voordeel is de stereo, programmeerbare afstandsbediening ook voor andere programma's(was voor mij niet eens belangrijk, nu kan ik niet eens meer zonder), teletext, gemakkelijke bediening en opnemen in verschillende formaten mogelijk.

Ik heb er €69 voor betaald, wat ik niet veel vond voor een tv kaart met deze eigenschappen.
Waarschijnlijk een BT chipset (BT 848 of misschien een nieuwere).
Heb hier een miro video pctvpro, met BT848 kaartje en geeft zeer scherp beeld en opnemen is nog wel te doen met de juiste software (alleen wat grote bestanden, en win98 gaat maar tot 4GB met FAT32).
Ben zeer tevreden over dit kaartje en voldoet op zich aan je eisen.

Miro bestaat niet meer, dat is overgenomen door pinnacle. Dus zo;n kaartje is wellicht interessant voor je
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 23:32:
dat is niet veel voor die Pinnacle PCTV Stereo. Het is wel handig dat je in verschillende formaten kan opnemen.
Dat lijkt me ook wel een geschikte kaart voor mij.
Is de beeldkwaliteit goed met die kaart? Is de kwaliteit beter of minder dan de kwaliteit van een tv?
de kwaliteit van zo;n kaartje is altijd minder dan de TV.
Dit omdat de resolutie van je monitor veel hoger is dan die van de TV. Dus zie je onscherp heden sneller.

[ Voor 23% gewijzigd door TERW_DAN op 01-12-2003 23:36 ]

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 23:32:
Kan beter, maar ik heb een vrij basic 15" tft scherm en dat kan wel meespelen. Soms loopt het beeld tot een seconde of zelfs meer achter op het geluid, dat stopt door het programma opnieuw op te starten (pctv vision of dscaler). Het geluid is prima, beeld kan dus beter, maar vergeleken met een 37 cm tv en op dezelfde afstand zie ik echt het verschil niet.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1