[2.4GHz] Marmitek PC to TV stoort!

Pagina: 1
Acties:

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
... en dat is niet echt vreemd als je weet dat we ook al een draadloze telefoonset en een 802.11b netwerkje hebben liggen.

Echter, de storing is weg, als ik het vierkante antenneding met duim en vingers vasthoud! Eigenlijk heb ik dus een artificiele duim nodig voor op m'n reciever...

Hoe kan ik de vervelende strepen (horizontaal lopend als witte band of als rijtje streepjes) uit m'n beeld krijgen zonder de reciever vast te moeten houden?

Manual waar bar weinig instaat

Verwijderd

Het andere kanaal al geprobeerd?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:15

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verzet de zender en ontvanger eens wat centimetertjes op en neer, links en rechts...
En anders de zenders eens verplaatsen van andere draadloze apparaten.

[ Voor 5% gewijzigd door remco_k op 02-12-2003 12:01 ]

Alles kan stuk.

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Zo'n horizontale balk heb ik ook als ik mijn coax kabel in mijn TV heb en het video-kanaal ga bekijken (aangesloten op mijn PC). Ik trek dan dus gewoon elke keer de coax kabel eruit.

Waarschijnlijk op het moment dat jij die antenne vastpakt dien jij als aarding (je staat immers op de grond); trek de coax-kabel er eens uit en kijk dan nog eens of je die witte balk krijgt?

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

Sluit eens even de buitenmantel van je coax kabel op de aarde aan. Pas wel beetje op aangezien er wel wat vonken op treden.

In het meeste gevallen is het probleem nu wel opgelost, tja bij upc weten ze niet hoe ze hun instalatie moeten aarden.

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 12:56:
In het meeste gevallen is het probleem nu wel opgelost, tja bij upc weten ze niet hoe ze hun instalatie moeten aarden.
Bij Essent ook niet :+

Geef mij maar een Warsteiner.

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 22:57:
Het andere kanaal al geprobeerd?
Ja, maakte verschil in de mate van storing maar overal was wát.
Verzet de zender en ontvanger eens wat centimetertjes op en neer, links en rechts...
En anders de zenders eens verplaatsen van andere draadloze apparaten.
Dat verzetten maakte wel uit voor de hoeveelheid storing maar alleen vastpakken van het plastic omhulsel (vierkant blokje) van de antenne deed iets. Het lijkt me dus niet iets van aarde maar ik ga het ff testen.
Pagina: 1