[VB] TCP/IP printen zonder Windows spooler *

Pagina: 1
Acties:

• Askie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-05 08:54
Hallo,

Ik wil vanuit een VB programma data naar een printer sturen, welke een netwerkkaart en een vast ip-adres heeft. De printer is een labelprinter die ASCII print.
Wie weet hoe zoiets gaat, via een virtuele compoort? Of zijn er andere truucjes? Het moet niet via de Windows spooler gaan, want dat duurt te lang. Ik wil de te printen karakters direct naar het bewuste IP adres sturen, net zoals je dat via een compoort doet.
Zijn er Wegpagina's waar ik iets kan vinden?

• Infinitive
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Het moet niet via de Windows spooler gaan, want dat duurt te lang.
Kan je dit nader verklaren, want via de windows spooler is wel een makkelijke manier...?

putStr $ map (x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-05 18:29
Als het naar een matrixprinter moet is het idd handiger om ht buiten windows om te doen, niet zozeer door de spooler maar om de drivers niet e hoeven te gebruiken. De windows drivers sturn vaak matrix printers bitmapped met vreemde lettertype's aan, rechtstreeks op de printer poort kan gewoon et ascii + evt. stuurcode.

zie :
http://groups.google.nl/g...F-8%26start%3D10%26sa%3DN

je moet wel ff met "net use" de printer aan bv. de lpt1 knopen

Ben toevallig zelf ook (tussen de bedrijven door) bezig met het printen van vrachtbrieven op een good old matrix dingetje :)

[ Voor 28% gewijzigd door Bud_s op 02-12-2003 00:24 ]