Toon posts:

stemmen uit de muziek halen

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil uit een muziek nummer de stemmen halen. weet iemand of dat kan. En zo ja met wel programa

bvd

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 21:46 ]

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
http://www.hitsquad.com/smm/news/1021/

Ervan uitgaande dat je de vocalen weg wilt halen (dit werkt niet goed, beter zoek je een instrumentale versie van het nummer). Als je alleen de vocalen over wilt houden, dat gaat niet lukken.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Frequenties die je in een stuk muziek hoort zijn vaak overlappend, zo geldt dit ook voor vocalen icm instrumenten.. Het is helaas een ondoenlijke taak van filtering en frequentieeliminatie om het gewenste resultaat te halen..

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dus dat het onmogelijk is wat ik wil als ik jullie zo hoor,

• Pietertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06 17:46

Pietertje

The Rock

Je kan bij filtering gebruik maken van het feit dat de stemmen in het midden van de stereo kanalen gemixed zitten, links en rechts heeft dan hetzelfde stem geluid. De muziek is meer stereo gemixed, en heeft links en rechts niet hetzelfde geluid.

Je kunt dus wel een eindje komen met filtering. Welke software dit zo zou kunnen weet ik niet.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

[search=zang uit muziek halen]

Zoeken dus....

Maar laat ik eens wat scheutig zijn...

Wat jij wil:

[search=vocal cut]

Programma's die je zoekt:

Cooledit
Soundforge

• killswitch
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-05 15:01

killswitch

killswitch+switch= death switc

probeer eens een stukje in te laden in reason (als je daar aan kunt komen) zitten behoorlijk wat filters in

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ochja.... helemaal vergeten...

Er is zelfs een Winamp Plugin die realtime via de channelmixing (met 1 kanaal inverted) een vocalcut kan uitvoeren

Is overigens voor winamp2

[edit]

Overigens is de kwaliteit bij veel nummers om te huilen na de vocalcut.

Hierboven is al beschreven wat er gebeurt:

Je plakt het linker en het rechter kanaal over elkaar heen waarbij je 1 kanaal inverteert. Alle geluiden die zowel op het linker als op het rechter kanaal in gelijke mate voorkomen, worden weggefilterd; alles wat slechts op 1 kanaal voorkomt wordt laten staan en alles daar tussenin wordt gedeeltelijk weggefilterd.

Stemgeluid wordt vaak vrij centraal opgenomen (op beide kanalen evenveel). Dus valt dat redelijk vaak aardig weg te filteren. Alleen is het bas-geluid helaas ook cenctraal (dit heeft stereo betrekkelijk weinig zin met het menselijk gehoor... vandaar dat home-cinemasets ook met maar 1 subwoofer worden uitgerust; 2 zou geen of betrekkelijk weinig zin hebben). Dus ook de lage tonen worden eruit gemieterd.... helaas ;(
Een bassboost kan daarna weer wat bas toevoegen... maar super is het meestal ook weer niet.

1 nummer is me vrij goed gelukt om de vocals eruit te roppen: Michel van Anouk
Probeer het eens op dat nummer; dan heb je in ieder geval EEN idee hoe het kan werken.

[ Voor 64% gewijzigd door WFvN op 01-12-2003 23:19 ]

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Zie bovenstaande personen. Met wat zoeken (op Google bijv.) valt er best wat te vinden ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.