[VPN] verbind probleem

Pagina: 1
Acties:

• p-de-geus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-07 12:07
ik kon niet echt een duidelijke titel bedenken, dus mijn excuses daarvoor.

ik heb op school een project waarbij we tussen 2 pc's, W2KPro en W2kAS, een VPN verbinding moeten maken. als er dan een verbiding is moet er een EDI bericht naar de server toe, dit doen we dmv een gedeelde map waar het bericht wordt geplaatst.

op school zitten de pc's Fisiek in hetzelfde netwerk. dus als ik de 2pc's in de zelfde range instel heeft de VPN geen nut.

wat wil ik: ik wil dat de server alleen via VPN te bereiken is en niet als er geen VPN verbinding actief is. is dit mogelijk??

dSLR: Nikon D5300;

Verwijderd

zet je ze toch in een ander subnet

• p-de-geus
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 21:46:
zet je ze toch in een ander subnet
we hebben de volgende subnetten gebruikt:

IP Server
153.153.66.1

IP Client
153.153.130.1

Subnetmask
255.255.192.0

We hebben dit zelf uitgerekend en met een IP calc nagerekend en het klopt gewooon.
ik kan geen VPN verbinding maken van de Client naar de Server.
er kan alleen een VPN verbinding gemaakt worden als ze in het zelfde netwerk/subnet zitten(we gebruiken dan de IP nummers 192.168.1.10 en 192.168.1.11.

heeft iemand een andere oplossing???

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Ik ben niet zo heel erg thuis in VPN verbindingen, dus als ik het mis heb sorry :P

Als ik het goed begrijp heb je op 1 fysiek netwerk dus 2 systemen staan met 2 verschillende ip range's. Je wil een VPN tunnel opzetten, dus alleen over VPN poort connectie toe staan. Kan je vanaf het ene systeem het andere wel pingen ?
Om een VPN tunnel op te kunnen zetten zullen de systemen sowieso met elkaar moeten kunnen communiceren lijkt mij.
De reden waarom dit in je 2e voorbeeld met de 192 serie adressen het dus wel lukt is dus omdat de systemen dan wel met elkaar kunnen communiceren.
2 Verschillende IP ranges op 1 fysiek netwerk kan volgens mij alleen als je een soort router met alle 2 de ip ranges aktief hebt die kan routeren tussen die 2 subnetten. Als je die router dan instelt dat vanaf IP 1 alleen IP over de VPN poort met IP 2 mag communiceren kan je dus een VPN tunnel opzetten waarover je kan communiceren. Op deze manier kunnen de 2 systemen elkaar gewoon niet zien denk ik.

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

• p-de-geus
Elteor schreef op 03 december 2003 @ 18:03:
Ik ben niet zo heel erg thuis in VPN verbindingen, dus als ik het mis heb sorry :P

Als ik het goed begrijp heb je op 1 fysiek netwerk dus 2 systemen staan met 2 verschillende ip range's. Je wil een VPN tunnel opzetten, dus alleen over VPN poort connectie toe staan. Kan je vanaf het ene systeem het andere wel pingen ?
Om een VPN tunnel op te kunnen zetten zullen de systemen sowieso met elkaar moeten kunnen communiceren lijkt mij.
De reden waarom dit in je 2e voorbeeld met de 192 serie adressen het dus wel lukt is dus omdat de systemen dan wel met elkaar kunnen communiceren.
2 Verschillende IP ranges op 1 fysiek netwerk kan volgens mij alleen als je een soort router met alle 2 de ip ranges aktief hebt die kan routeren tussen die 2 subnetten. Als je die router dan instelt dat vanaf IP 1 alleen IP over de VPN poort met IP 2 mag communiceren kan je dus een VPN tunnel opzetten waarover je kan communiceren. Op deze manier kunnen de 2 systemen elkaar gewoon niet zien denk ik.
tja, omdat we op school het moeten doen kunnen we dus niet bij een router en heb er zelf ook geen die we ff mee kunnen nemen. Kan het niet op een andere manier??

anders moet k maar even mijn leraar raadplegen.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:46
Hm, volslagen onzin situatie, maar toch maar ff:

machine 1: 192.168.1.1
machine 2: 192.168.1.2

Nu op beide machines de Server & Workstation service weghalen op de NIC.

Op dat moment kunnen ze elkaar nog wel pingen, maar kun je niet meer bij elkaar's shares.

Dan kun je een VPN opzetten, en via de VPN weer wel bij die shares.

Wat vind je daar van ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• p-de-geus
StevenK schreef op 03 december 2003 @ 20:39:

Op dat moment kunnen ze elkaar nog wel pingen, maar kun je niet meer bij elkaar's shares.

Wat vind je daar van ?
ok dat ga ik uit proberen

• p-de-geus
StevenK schreef op 03 december 2003 @ 20:39:

Wat vind je daar van ?
ok dan ga ik dat eens proberen

Pagina: 1