Toon posts:

Radeon 9700pro tv--> verschoven beeld probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okee het volgende.

zoals in de titel gezegd heb ik een 9700 pro met standaard drivers van Ati
Ik heb m`n tv ingeplugd en aangezet en nu heb ik met booten 1/3 naar rechtsonder verschoven beeld met booten en me tv geeft crappy beeld en niet met de instellingen zoals aangegeven in control panel.

ik begin er een beetje kierewiet van te worden van het gezoek naar het probleem :(

dus graag dat iemand zou kunnen helpen :)

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 16:43
Welke drivers heb je?
Welk OS heb je?

Verwijderd

Topicstarter
XP pro met laatste Ati drivers (niet de omega`s)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die kan helpen ?

kheb het nog steeds niet kunnen fixen :/
snertzooi...

Verwijderd

Misschien handig dat je even aangeeft wat je al geprobeerd hebt en wat voor hardware en software je precies hebt draaien. :?

Verwijderd

Topicstarter
wat ik heb geprobeerd.

tv out weer ontkabelen :P
problem remains.

ati drivers uninstallen.
problem remains.

ik draai hier op een a7n8x deluxe met een 2700+ 512 corsair ddr club3d radeon 9700pro en heb voorheen nog nooit iets gehad tot ik me tv aansloot en de tv out op me kaartje aanzette om beeld te krijgn.

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 16:43
Ergens in je instellingen kun je het beeld verschuiven, maar ik betwijfel of dat erg veel gaat uitmaken.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik al geprobeert.

het rare blijf ik vinden dat het om mijn bootscherm gaat :/

als t nou windows was kon ik t begrijpen :D

Verwijderd

Het probleem is dat je televisie maar 800x 600 aankan en waarschijnlijk staat je monitor groter.

ik heb het probleem namelijk ook , als je je muis helemaal naar links en naar recht schuift , gaat dan het beeld op je tv ook heen en weer ??

mijn monitor staat op 1280x1024 en speel mijn films af met windows media player op de tv (wel even de overlay uit zetten in je media player anders hou je zwart beeld ) , ik schuif met de muis het beeld in het midden geen echte oplossing maar het werkt .

anders kan je altijd nog je bureaublad terug zetten naar 800x600 maar dat is niet echt lekker werken , tv resolutie is gelijk aan dvd resolutie , snappie

als je toevallig een stand alone dvd speler hebt dan kan je hem ook via je dvd speler naar je tv linken ingang van je dvd speler gebruiken dus werdt bij mij al ietsjes beter

DiMario1969

Verwijderd

Topicstarter
dat beweegt wel mee ja maar het gaat dus om het bootscherm!
bootscherm als in geen geladen drivers etc etc....
dat zou er gewoon moeten uitzien :D

Verwijderd

Het bootscherm is ook zo'n wazige beeld scherm resolutie 700 nog wat , bij 400 nog wat , maar wat is nu precies het probleem ?? wil je je televiesie als beeld scherm gebruiken ??

ik ben ff aan het grutten geweest , bij herkenning staat de monitor op 1 en de televisie ook op 1 , of staat je bureaublad gekoppelt en staat daarbij je tv als 2 herkent ??

in eigenschappen voor beeldscherm/instellingen/geavanceerd/weergaves zie je 4 type monitoren staan, bijde monitor en tv moeten groen zijn.
naast het pictogram van de tv en de monitor staan 2 kleine blauwe buttons , de linker button is de primaire monitor de andere de kloon, er staan ook beeldscherm resoluties bij , bijvoorbeeld 1024x768 PAL - B (bij de tv , bij mij gekloont ), als je nu je beeldscherm resolutie aanpast aan je tv resolutie dus in dit geval ook op 1024x768 zet dan moet op je boot scherm na alles goed werken.

ik heb dus mijn bureaublad gekloont en niet uitgebreidt als het goed is schuift nu je scherm ook niet meer heen en weer

by the way , de instellingen worden pas geladen als Windows opstart en dat gaat met een boot scherm lastig lukken

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
de ati control panel begrijp ik wel,

het gaat om mijn boot scherm.
je weet wel dat ding wat op je scherm staat als windows nog niet is geladen.

het is net of het beeld 1/3 naar rechts en 1/3 naar benee is verhuist en nee je kan het niet scrollen (bootscherm)
dat vlak wat je aan de randen boven en links hebt is gewoon zwart.

in principe zou er niets moten veranderen aan het overzicht van je opstarten lijkt me :/

Verwijderd

maak maar es een screenshot met prt scr ff in ( paint ) of welk programma je gebruikt plakken met ctrl v en kijk dan maar es, je schermpje geeft veel meer aan als dat je heb met een vergrote desktop waar je niet bij kan

[wat te doen]

deinstalleer de drivers niet

zet je tweede scherm uit en zet je eigen resolutie op 800x600 of 1024x768 omdat dat de normale standard norm is van de televisie.

zet daarna je secundaire scherm weer aan en zet alles zoals het hoort, 1024x768 PAL - B ( nl setting )

als het goed is werkt nu alles weer zoals het hoord, is dit niet het geval even je ati drivers deinstalleren opnieuw instaleren en kijken of ie het dan wel doet.

ik had precies hetzelfde alleen was het 1e geval bij mij al voldoende om tot een goed resultaat te komen

succes
Pagina: 1