Toon posts:

[Nero 5.5.10.35] Probleem met CUE Files

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil wat CD's branden, met een CUE File, als ik Nero start (5.5.10.35 Enterprise) en een CUE File inlaad, dan gaat hij laden, laden, laden, laden etc. etc. etc. en verder niets.

Met Nero 6 heb ik hetzelfde probleem, maar vind 5.5 ff makkelijker werken, dus heb ik Nero 6 weer de-installed.

Wat kan het probleem zijn?

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

niet toevallig een corrupte cue file? doet Nero dat met alle cue files? Zo ja: probeer eens een ander progsel...

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

• Billie
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-09 20:11
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 20:54:
Ik wil wat CD's branden, met een CUE File, als ik Nero start (5.5.10.35 Enterprise) en een CUE File inlaad, dan gaat hij laden, laden, laden, laden etc. etc. etc. en verder niets.

Met Nero 6 heb ik hetzelfde probleem, maar vind 5.5 ff makkelijker werken, dus heb ik Nero 6 weer de-installed.

Wat kan het probleem zijn?
Heb je dat met alle .CUE's? Misschien is die ene .CUE gewoon verrot. :P
Of heb je hem toevallig nog gemount ofzo terwijl je hem wilt branden? :?

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

Billie schreef op 01 december 2003 @ 20:56:
[...]

Heb je dat met alle .CUE's? Misschien is die ene .CUE gewoon verrot. :P
Of heb je hem toevallig nog gemount ofzo terwijl je hem wilt branden? :?
Dat je um mount als je um wil brandne maakt niets uit: doe ik ook zo vaak (Daemon tools legt het bestand niet vast zodat geen ander progsel ervan kan lezen). ik verwacht dat die CUE file verrot is....

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

Een .cue file kun je makkelijk bewerken in notepad.
Pak een .cue file die wel goed werkt, en pas deze aan met het pad +de naam van de binfile waarvoor je de cue aanmaakt. Zo doe ik dat ook als ik losse .bin files heb maar geen cue.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Ik borduur even verder op het verhaal van 2Dutch ;)

Zelf heb ik ook wel eens het probleem dat een cue niet goed gemount of gebrand wil worden.
Stel: ik heb een woei.bin en een woei.cue, en ik open de laatste in Kladblok:
code:
1
2
3
FILE "WOEI.BIN" BINARY
  TRACK 01 MODE1/2352
    INDEX 01 00:00:00

Zorg er dus voor dat de bijbehorende woei.bin in dezelfde map staat als woei.cue, en dat woei.bin natuurlijk in de .cue staat vermeld.
Mocht dat niet helpen, probeer dan op de tweede regel MODE1 te veranderen naar MODE2 (of andersom als er al MODE2 stond), dat loste bij mij ook een keertje het probleem op :)

Verwijderd

Topicstarter
:oops: Beetje late reactie van mij kant...

Hij doet dit met alle Cue Files, gekoppeld aan alle soorten files. Mijn CUE files zijn correct, een vriend van mij gebruikt altijd precies dezelfde.

Ik gebruik me Cue's meestal voor het branden van MP3 CD's die echt een CUE file nodig heeft, zodat ik lkkr nummer kan zappen.

Ik check altijd de CUE om te kijken of er echt niets verkeerd is.

What can be the problem?

Verwijderd

je kan een .bin altijd branden (en testen) met cdrwin, als je dus twijfelt aan een .cue kan je dat progje gebruiken en dan heb je die .cue niet eens nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb haast geen .bin files met CUE, het gaat me meer om, dat mijn MP3's van 110MB groot (CD's) in delen worden gecut, en dus als losse nummer's op CD komen te staan.
Pagina: 1