Toon posts:

Lite-On CD brander probleem :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen,

Ik heb een probleem - en dit is eigenlijk de 2e keer dat dit gebeurt. Ik heb sinds 2 weken een nieuwe brander van Lite-On (LTR-52327S) en die deed het prima tot aan vandaag. Ik startte Nero op om een CDtje te branden en opeens krijg ik een melding als 'ie gaat branden dat hij "geen geldige media" kan vinden terwijl ik toch echt een CD-R erin had gestopt. Daarna heb ik het nog geprobeerd een paar andere CD's te lezen maar dat deed hij dus ook niet meer. Nou heb ik ff de configuratie gecheckt: hij zit op de secondary IDE-bus en de CD-R drive staat op master. Telkens als ik een CD erin stop, gaat het lichtje ff knipperen en dan zou 'ie dus normaal gesproken de CD moeten lezen, alleen dat doet hij dus niet.

Nou is mijn vraag: kan dit aan de voeding liggen? Of aan de kabels? Want dit is dus al de 2e CD brander die het niet doet op deze manier! Mijn vorige CD brander (een Plextor nota bene!) ging op precies dezelfde manier stuk :( Ik hoop dat 'ie het nog wel doet. Weten jullie wat hiervan de oorzaak is? Ik weet het echt niet meer :( Any help is appreciated :)

Tom :)

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-03 13:11
is een bekend probleem, upgrade je dvd brander naar de laatste firmware.

Verwijderd

Topicstarter
Nou het is een CD brander maar bedankt, dat zal ik even proberen :)

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:11
mhoogendam schreef op 01 december 2003 @ 21:04:
is een bekend probleem, upgrade je dvd brander naar de laatste firmware.
waarom zou je de bios van een dvd-brander updaten om een cd-brander te fixen ;)

maar, bios updaten kan inderdaad wel een goed idee zijn

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-02 14:21

Godjira

To infinity and beyond!

monkel schreef op 01 december 2003 @ 21:06:
[...]

waarom zou je de bios van een dvd-brander updaten om een cd-brander te fixen ;)

maar, bios updaten kan inderdaad wel een goed idee zijn
Zoiets heet geen BIOS, maar een firmware ;). En tja, een firmware update kan wel degelijk uitmaken. Ik heb overigens dezelfde brander en geen problemen, maar heb wel de nieuwste firmware, dus misschien is dat het inderdaad wel.

Profile

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb dus net de firmware (met succes) ge-update maar de situatie is nog steeds hetzelfde :( Ik heb in mijn machientje de volgende configuratie:
Op primaire IDE zit mijn HDD (master), DVD speler (slave) en op de Secundaire IDE zit mijn brander (master). Kan dit misschien voor conflicten zorgen ofzo? ik heb echt geen flauw idee waarom hij het nu opeens niet meer doet :( Dit is dus al de 2e keer...kan het aan de voeding liggen, aan de kabels? ik weet het niet.

Tom :(

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:01

GreyGhost

Het is een spook

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 21:23:
Dit is dus al de 2e keer...kan het aan de voeding liggen, aan de kabels? ik weet het niet.

Tom :(
En wij weten niet wat je voeding, kabels, moederbord is etc.

Als je dat nu eens verteld :)

For I am grey, between the darkness and the light

Verwijderd

Topicstarter
Oke, hier zijn dan de specificaties van m'n PC:

Moederbord: Chaintech CT-6AJA4
Kabels: UDMA-66/100

Voeding: DEER COMPUTER CO. LTD. Model DR-250ATX
INPUT 115V/230V~, 6/4A
Output 250 W

Processor: Intel PIII 933 Mhz
HDD: 30 GB
DVD(ROM): 12 X Lite-On LTD163
CD-Brander: Lite-On LTR-52327S
Geluidskaart: Creative Soundblaster Live! 1024

Kun je daar wat mee? :) Ik denk zelf dat het of aan de voeding of aan de CD brander zelf ligt, wat op zich raar is aangezien 'ie het wel 2 weken gedaan heeft :/
De laatste optie is om het kreng ff terug te brengen naar de winkel waar ik hem gekocht heb, maar ik wil eerst zeker weten of dit geen intern probleem is in mijn PC. Heeft echt niemand dit ooit nog meegemaakt? :?

Tom :|

Verwijderd

Topicstarter
Zou het kunnen dat mijn voeding deze configuratie niet aankan ofzo? Dat is het enigste wat ik kan bedenken. Help!

Tom :/ :|

Verwijderd

Volgens mij is je brander al kaduk. Ik had hiervoor ook een lite-on brander die had precies na een jaar het zelfde probleem. Gewoon kapot dus. Ik koop nooit meer een lite-on brander.

Zal naar de winkel gaan en ruilen voor een ander merk brander. Succes.

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 12:58:
Volgens mij is je brander al kaduk. Ik had hiervoor ook een lite-on brander die had precies na een jaar het zelfde probleem. Gewoon kapot dus. Ik koop nooit meer een lite-on brander.

Zal naar de winkel gaan en ruilen voor een ander merk brander. Succes.
Ik heb jaren al Lite-On branders en tot op heden werkten ze allemaal prima. Mijn brander voor degene die ik nu heb heeft het ruim 2,5 jaar gedaan en die heb ik doorverkocht. Die mensen die hem gekocht hebben genieten er nog steeds van. Het is een goed merk, hoor, niks mis mee. Kijk, Plextor is te duur maar levert vrijwel dezelfde kwaliteit branders af. Mijn keuze is dan heel simpel, dan neem ik mooi een Lite-On. Nee hoor, voor mij blijft Lite-On de beste keuze. Heb inmiddels ook een DVD±RW van ze en ook daarover ben ik zeer tevreden.

Profile

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ben dus NIET tevreden, en je kunt wel raden waarom :P Maar ik heb vanmiddag nog ff de kabels enzo nagekeken, de brander ook ff op de plaats van mijn DVD speler gezet (op slave stand, uiteraard) - maar ook dat hielp niks dus de CD brander is gewoon kapot. Na 3 weken ongeveer. Nooit meer een Lite-On, ik ga wel terug naar de winkel en ruil dit onding om naar een ander merk >:) In ieder geval bedankt iedereen voor de hulp _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 14:48 ]

Verwijderd

ik heb ook die brander al een half jaar zonder problemen

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 14:46:
Nou ik ben dus NIET tevreden, en je kunt wel raden waarom :P Maar ik heb vanmiddag nog ff de kabels enzo nagekeken, de brander ook ff op de plaats van mijn DVD speler gezet (op slave stand, uiteraard) - maar ook dat hielp niks dus de CD brander is gewoon kapot. Na 3 weken ongeveer. Nooit meer een Lite-On, ik ga wel terug naar de winkel en ruil dit onding om naar een ander merk >:) In ieder geval bedankt iedereen voor de hulp _/-\o_

Tja, kan je doen ja. Alleen wil dat je dit meemaakt niets zeggen over het merk op zich. Er zit altijd wel een keer een brakke brander tussen, dat is bij Plextor, Philips (sowieso moet ik daar niet van hebben), Sony, etc ook zo. Maar goed, welk merk wil je dan voor gaan?

Profile

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde gehad, alleen met een Aopen brander (24x10). Deze heb ik vervangen door een Lite-on brander, waar ik goede ervaringen mee heb (werk e.d.). Het moge duidelijk zijn dat ik dus niet echt wild ben over een Aopen brander, waar anderen weer hele goede ervaringen mee hebben. Zal dus waarschijnlijk meer type afhankelijk zijn.
Dat je brander overleden is is hoogstwaarschijnlijk een feit, een troost is misschien dat deze de wereld niet meer kosten ;)

edit: type aopen opgezocht; CDW2410

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 16:53 ]

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Ik heb ook zo`n probleem gehad, maar dat was de oorzaak van de tv kaart, en een uitbreiding met een pci usb kaart, nadat ik verschillende dingen per stuk had uitgeschakeld in de hardware, kreeg ik de brander weer aan de praat.
Ik bedoel maar, hij hoeft niet kapot te zijn, maar het kan ook aan andere hardware liggen.
Ik zou aanraden, ga eens in de hardware settings rommelen door gewoon verschillende dingen per stuk uit te zetten en dan de brander te proberen, t is even een werkje maar je weet maar nooit.
Pagina: 1