Sitecom PCI card Wireless 100G+ werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• AM-signals
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-06-2025
Zaterdag een Sitecom Wireless Broadband Router 100G+ (WL-122) gekocht tezamen met een Sitecom Wireless PCI-card 100G+ (WL-121) gekocht.
Alles net nieuw op de markt. De router werkt prima maar de PCI-card krijg ik niet aan de praat.
Ik mag verwachten dat ik zo'n kaart in mijn oude Pentium II 400Mhz kan stoppen (GIGABYTE GA-6BXC met Intel 440BX AGP chipset) omdat deze PCI 2.2 compliant is maar hij geeft geen kik.
De kaart wordt helemaal niet herkend. Is dus niet zichtbaar bij systeem -> netwerkadapters, ik krijg geen melding van het besturingssysteem dat er een netwerkadapter gevonden wordt, plug and play aan en uitgezet, kaart in alle PCI-slots geprobeerd, is geen IRQ-probleem want deze (en ook de PCI-slots) zijn niet allemaal bezet, kaart is goed want op 2 andere nieuwere PC's werkt het wel ok en wordt de kaart direct herkend.
Kaart ook goed (diep) in PCI-slot gedaan, kan ook niet de oorzaak zijn.....
Utility/drivers geinstalleerd maar uiteraard krijg ik geen connect omdat de kaart niet gevonden wordt, zowel Windows ME als XP gebruikt en je raad het al...helemaal niets...... Vraag vandaag uitgezet bij Sitecom maar wellicht hebben jullie vergelijkbare problemen meegemaakt en wellicht een oplossing!!

Groet,

André :'(

Verwijderd

Ik heb hier zo'n zelfde kaartje liggen. Bij mij werkte het zo: eerst je oude kaart (als je die had, ik neem aan van wel) uninstallen en eruit trekken, dan opnieuw opstarten, dan de software installeren (in map "utility" van de cd-rom van de Sitecom), daarna computer uitzetten, kaart erin, en bij opnieuw opstarten herkent ie hem, en installeert ie hem. Zo ging het bij mij.

(Helaas was dat ook het laatste wat ik er aanhad, want peer to peer wireless met een WL-121 en een WL-120 doet ie niet (alhans: niet meer dan 1 Mbit). Ligt kennelijk aan XP. Ik ga nu dus ook maar een WL-122 kopen, maar moet dan ook een ander modem... zucht.)

• AM-signals
Helaas werkt je suggestie bij mij niet. Welke configuratie gebruik jij? Op mijn Athlon XP 1900 werkt ie namelijk wel dus ik dacht aan een PCI2.1 PCI 2.2 compliance probleem. Sitecom support geeft echter aan dat de NIC PCI 2.1 compliant is dus concludeer ik dat de NIC op mijn Pentium II moet werken.

Wellicht zijn er andere suggesties?? :?

Verwijderd

Toevallig ben ik dit probleem ook tegenkomen met een
linksys 54 Mbit wireless pci kaart

ik heb bijna hetzelfde moederbord, namelijk
GIGABYTE GA-6BXDS met Intel 440BX AGP chipset

Op dit moederbord wordt de kaart niet gedecteerd
Op andere computers wel

Dus misschien dat het iets met het moederbord te maken heeft

• AM-signals
Dank augurkie voor je reactie
Je zou bijna zeggen dat het inderdaad het moederbord is. Ik zal Gigabyte ook eens benaderen.
Heb jij overigens inmiddels een wireless PCI-kaart die wel werkt?? :|

Verwijderd

Nee, de wireless pci kaart is namelijk besteld voor een nieuwe computer,
ik wou de kaart alleen even uittesten op mijn oude computer

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2003 20:46 ]

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:50
Mmm,

Ik ben ook bezig met het installeren van deze Sitecom kaart... Hij wil niet herkend worden in een Abit BE6 moedernbord (laatste biosversie en alle instellingen nagekeken...).
Installeren volgens bovenstaande (en in de manual vermelde!) methode werkt niet.
Even getest op een Asus K7M moederbord en dat ging meteen goed.
Abit BE6 geruild voor een ASUS P2B maar helaas wil ook dit moederbord de kaart niet herkennen...

HELP! Ik weet het niet meer...

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:50
Ik heb Sitecom ook maar even gemaild wat ik vrees dat deze kaart wat allergie heeft voor de BX chipset....

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-03 09:27
Beng er heel bang voor. Mijn abit bp6 (BX chipset) wou mijn Wlan kaartje ook niet accepteren. De BX chipset is namelijk niet pci 2.2 maar 2.1.

Zie anders ook mijn topic: wlan pci adapter wel op 440 LX niet op 440 BX/

[ Voor 25% gewijzigd door olof op 16-04-2004 08:45 ]

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:04
Ik heb dus ook de WL-121 met Windows Vista...

Maar wat ik dus wil is het stuurprogramma installeren zonder de software van Sitecom te gebruiken. Dat programmaatje om het netwerk in te stellen hoef ik dus niet, want dat kan in Vista ook allemaal ingesteld worden... Maar hij vindt alleen een stuurprogramma door de software te installeren.. Als ik vervolgens de software weer verwijder, werkt de netwerkkaart niet goed meer... Betekent dit dus dat ik perse de software van Sitecom geïnstalleerd moet laten, of heeft iemand een andere oplossing...

Ik heb geprobeerd het .exe bestand uit te pakken en daar handmatig de driverbestanden uit te vissen maar dit is niet gelukt...
Pagina: 1