Toon posts:

Zyxel Prestige

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sinds vandaag heb ik Demon adsl internet 8094/1024.
Het modem wat bijgeleverd is is een Zyxel prestige 650r er is een mogelijkheid om in de modem als router functie te laten dienen .
Ik heb eventueel ook een gewoon cable/dsl router nog liggen kan ik die neit aansluiten vanuit het modem naar de router maar ik snap echt niks meer van de instellingen.
Snap wel dat de utp die uit het modem komt op de WAn poort op me router word aangesloten.
Maar wat ik niet meer snap is dat me netwerk kaart in em pc een ip adres krijgt die van demon is 81.xxx.xx.xx.

Alvast bedankt

Oja de router is een SMC barricade incl 4 ports switch

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik snap je niet. Is het:

Modem -> PC? Dan ip = ok.
Modem -> Router -> PC? Dan zou je lijkt me geen 81.x adres moeten krijgen tenzij dat in je router/dhcp ingesteld staat (lijkt me sterk).

Verwijderd

Topicstarter
Oke

nu is de configuratie zo:

modem->pc

Maar het moet zo worden :

Modem->Router->pc's

maar wat volgens mij ook moet kunnen is dat deze modem ook als router kan fungeren maar hij heeft 1 poort dus zal hij aan een switch geknoopt moeten worden

• Mike Jarod
  • Niet online
@JSS link geeft 404, maar info is natuurlijk wel te zoeken op de site.

@TS, zou gewoon die SMC erachter gooien, dan hoef je niet moeilijk te doen. Of wil je iets anders? Blijkbaar geeft dat problemen volgens bovenstaand topic?

[ Voor 17% gewijzigd door Mike Jarod op 01-12-2003 20:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
JSS er is niks te vinden op die link die je me gaf maar toch alvast bedankt

• vogeltje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08-2025
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 20:42:
Oke

nu is de configuratie zo:

modem->pc

Maar het moet zo worden :

Modem->Router->pc's

maar wat volgens mij ook moet kunnen is dat deze modem ook als router kan fungeren maar hij heeft 1 poort dus zal hij aan een switch geknoopt moeten worden
als je de modem in router mode zet, dan is een switch erachter voldoende. Wil je toch je router achter je modem kunnen gebruiken, dan moet je de modem gewoon in bridge mode houden.

binnenkort een hele dikke casemod :P

Verwijderd

Topicstarter
OK vogeltje maar ik wil die router gebruiken maar nou is me vraag hoe dat dus met al die instellingen zit want ik weet wel wat van die shit maar dit gaat me even me boven me petje

• defl8te
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09-2024

defl8te

weetikkût

Alles is duidelijk te vinden in de handleiding die ze je aanreiken! magoed, omdat ik de kwaadste niet ben ;)

ik neem aan dat je al je macadres bij demon hebt vastgelegd? zo niet? eerst doen!

Hier heb je mijn instellingen van mn router, hij routeert alles + nat en dhcp;

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Menu 1 - General Setup

System Name= ras
Location=
Contact Person's Name=
Domain Name=
Edit Dynamic DNS= No

Route IP= Yes
Bridge= No

(let op die route en bridge aan het eind)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
     Menu 3.2 - TCP/IP and DHCP Setup

DHCP Setup
   DHCP= Server
   Client IP Pool Starting Address= 10.0.2.100
   Size of Client IP Pool= 50
   Primary DNS Server= 194.159.73.136
   Secondary DNS Server= 194.159.73.135
   Remote DHCP Server= N/A
 TCP/IP Setup:
   IP Address= 10.0.2.1
   IP Subnet Mask= 255.255.255.0
   RIP Direction= Both
     Version= RIP-2B
   Multicast= None
   IP Policies=
   Edit IP Alias= No

zie maar :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17

DHCP Setup
   DHCP= Server
   Remote DHCP Server= N/A
 TCP/IP Setup:
   IP Address= 10.0.2.1
   RIP Direction= Both
     Version= RIP-2B
   Multicast= None
   IP Policies=
   Edit IP Alias= No

code:
1
2
3
4
5
                     Menu 11.1 - Remote Node Profile

Rem Node Name= MyISP                 Route= None
 Active= Yes                          Bridge= No
... meer meuk ...

let bij die laatste vooral op dat zowel bridge en route bij mij op none staan! Ik vond het ook vaag, maar ik heb op diverse fora gelezen dat het soms wel / niet werkt, en dat men er nog niet achter is wanneer het wel en niet aan moet staan...

suc6 :P

Chriet Titulaer is de man

• vogeltje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08-2025
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 20:53:
OK vogeltje maar ik wil die router gebruiken maar nou is me vraag hoe dat dus met al die instellingen zit want ik weet wel wat van die shit maar dit gaat me even me boven me petje
ik heb (tijdelijk) ook ff met de zyxel en een oude e-tech router zo gewerkt.

aan de modem hoef je niks te veranderen, en in je router moet je gewoon instellen dat ie automatisch een IP moet verkrijgen (DHCP aan dus). UTP kabeltjes inpluggen, klaar. Je moet alleen wel ff opnieuw je MAC adres registreren bij je ISP.

|:( damn, uzer is me voor

[ Voor 3% gewijzigd door vogeltje op 01-12-2003 20:59 ]

binnenkort een hele dikke casemod :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik houhet voor gezien vandaag mischien dat ik maar een draytek modem met router in 1 koop ben ik van alles af denk ik

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-08 10:13
Even een vraag tussen door.

Als je hem op DHCP zet dan geeft je router je PC's in de lan een ip. Ik wil namelijk geen dhcp draaien omdat ik dan met poorten forwarden zit in mijn router en daarom wil ik elke pc een static ip geven.

Je router moet een ip verkrijgen, van demon dus. Dat betekent dat je router op dynamic ip moet staan maar niet op DHCP??

• Mike Jarod
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 22:10:
Ik houhet voor gezien vandaag mischien dat ik maar een draytek modem met router in 1 koop ben ik van alles af denk ik
Waarom :?

Ik zie je probleem niet, of ik lees ergens overheen. Je hebt al een modem en kan al internetten, toch? Dus het enige wat je moet doen is je router er tussen hangen en deze instellen. Lukken die instellingen dan niet waardoor je afhaakt? Een paar posts hierboven staan blijkbaar al de letterlijke instellingen. Als je bv niet begrijpt wat er staat zeg dat dan, dan helpen we wel. Of verwijzen je naar documentatie waar instaat wat je moet doen. Demon helpdesk kan je vast ook wel helpen.

Verwijderd

Ik kreeg bij mijn demon abbo een Zyxel Prestige 600. Dat is een modem+router in een ...? Niks geen modem ervoor enzo...

Verwijderd

Topicstarter
goeden morgen ,

nou vandaag ga ik het weerl proberen ik heb zelfs de instellingen via telnet zo gezet als UZER maar dan verkrijgt me pc wel een ip adres van de modem 10.0.2.100

Maar ik kan niet het net op ik heb wel de dns aangepast omdat ik een ander dns heb.

Maar als ik het zo doe MODEM-->Router--->> pc's

zet me router op dynamic ip en vul daar de ip die ik nu verkrijg op me pc van demon zou het dan werken.

Want als het goed is zou ik dan van me router een 192 ip aders moeten verkrijgen

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2003 11:09 ]

Verwijderd

Zoals je nu bezig bent gaat dit nergens heen. Je snapt volgens mij zelf niet wat je doet en hoe dit werkt.

Begin eens rustig opnieuw.

Sluit je router op je modem aan. Sluit je computer(s) op je router aan. Stel je computer in zodat hij een IP-adres via DHCP krijgt. Benader je router via de webinterface. Stel je router in zodat hij een Dynamisch IP-adres krijgt via DHCP. Vul verder geen vaste informatie zoals DNS en Gateway in.
Dubbelcheck dat je computer(s) ook alles automatisch oppikt (heb je waarschijnlijk al goed staan) inclusief het IP-adres van de router als Gateway en de DNS-servers van je provider als DNS.

Als dit niet werkt vertel je aan de hand van bovenstaand stappenplan wáár het mis gaat.

Nogmaals: wees duidelijk in wat je gedaan hebt en wat er precies niet werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan helaas nu even niet aan me thuis netwerk klooien (ben aan het werk BAH GADVER).

Maar ik ga zodra ik thuis ben me router aan me modem koppelen en dan even die instellingen aanpassen zodat ik een ipadres verkrijg van de router.

Dus als ik het goed begrijp moet ik dus de dns die ik van Demon verkrijg in me router zetten .

Maar wat ik dan niet snap toen ik demon aan de telefoon had moest hij me MAC adres hebben van me netwerk kaart die in me pc zat.(zit volgens mij net als me oude chello daar het internet aan gekoppelt dan?)

• Mike Jarod
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 11:16:
Dus als ik het goed begrijp moet ik dus de dns die ik van Demon verkrijg in me router zetten .
Volgens mij wordt dat automatisch ingevuld als je je aanmeld op het Demon netwerk (=gewoon de instellingen goed zet). Kan het mis hebben natuurlijk, heb zelf geen Demon.
Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 11:16:
Maar wat ik dan niet snap toen ik demon aan de telefoon had moest hij me MAC adres hebben van me netwerk kaart die in me pc zat.(zit volgens mij net als me oude chello daar het internet aan gekoppelt dan?)
Waarschijnlijk moet je het geregistreerde MAC adres (van 1 van je netwerkkaarten) "klonen" in je router. Je zal ergens in moeten vullen dat de router een bepaald MAC adres moet gebruiken. Zit er geen instellingen wizard in die router? Normaal gesproken is het dan zo gepiept.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan inderdaad een mac adres invoeren in de router want dat heb ik ook gedaan bij chello.

Ik ga dit alles vanavond even proberen en jullie horen van mij alvast bedankt voor alle hulp thanx

Verwijderd

Je hoeft je MAC-adres niet te klonen. Je stelt alles gewoon normaal in en als je de eerste keer een webpagina bezoekt kom je automatisch terecht op de MAC-pagina van Demon waar je enkel even op akkoord hoeft te klikken. That's it.

Op je router hoef je trouwens helemaal niets in te stellen. Zorg gewoon dat hij alle informatie automatisch van Demon krijgt.
Op je PC doe je precies hetzelfde, jouw router geeft jouw PC ook alle informatie zoals Demon bij je router doet :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Op de Zyxel website : Zyxel Veel Gestelde Vragen :)

Het is heel simpel om het modem om te zetten naar router. Ik gebruik zelf de Zuxel 650R31 met Demon 8192/1024, routen en dhcp loopt perfect na het volgen van de handleiding.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Woohooooo het werkt thanx mensen ik heb me mac adres in de router gezet en had daarna verbinding met Demon woohooo ben vet blij.

thanx

Verwijderd

Ik heb zelf ook problemen met de router functie. Als modem draait hijals een zonnetje. maar wanneer ik hem volgens de gegevens op zyxel.nl ombouw tot router verkrijgt de router geen ip adres meer. Het stomme is dat toen hij vorige week binnenkwam het nog wel lukte en nu opeens niet meer. Ik heb toen al wel het macadres van de router laten registreren. Dus die zou al moeten kloppen. Als iemand suggesties heeft dan graag.

Verwijderd

Wij gaan binnenkort ook Demon krijgen, icm een e-tech router.

Het modem moet dus gewoon in de bridge stand zetten, router op dhcp verkrijgen. Is het ook nodig om nog "in te bellen" zoals bij de KPN (PPTP constructie?)? Of was dat echt alles?

Het ip wat de router dan krijgt, is ook meteen je publieke ipadres? Zo ja: hoe kan je dan nog bij de router-pagina's komen aangezien deze achter de router ligt?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 14:54 ]

• mlevd
  • Laatst online: 14-08 13:17
Verwijderd schreef op 03 december 2003 @ 14:51:
Wij gaan binnenkort ook Demon krijgen, icm een e-tech router.

Het modem moet dus gewoon in de bridge stand zetten, router op dhcp verkrijgen. Is het ook nodig om nog "in te bellen" zoals bij de KPN (PPTP constructie?)? Of was dat echt alles?

Het ip wat de router dan krijgt, is ook meteen je publieke ipadres? Zo ja: hoe kan je dan nog bij de router-pagina's komen aangezien deze achter de router ligt?
Inbellen is bij Demon niet nodig, je bent als het ware gewoon op een netwerk aansloten.

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-08 18:18
Even een kleine kick. Ik heb nu een soortgelijk probleem, maar toch iets anders. :p

Ik heb dus ook een Demon ADSL modem en heb vandaag een Sweex router gekocht. Nu heb ik alle "goed" aangesloten, maar ik kan maar GEEN IP-adres krijgen van m'n router (krijg de fout dat DHCP server niet gevonden kan worden). Heel af en toe lukt het wel (na 20 keer proberen :?), maar over het algemeen lukt het gewoon niet. Nu heb ik hier gelezen dat ik dan maar gewoon een vast IP moet doen, maar dat lukt niet (ik denk dat ik eerst de DHCP functie van de router uit moet zetten?). Probleem is dus alleen dat ik de laatste 2 uur (na hopeloos herinstalleren van drivers, protocollen, etc) nog steeds niet bij m'n router kan komen. Weet iemand waar het aan ligt? Is m'n router fucked up of zie ik iets over het hoofd? Ik denk dat de kabels wel goed zijn, aangezien het me al een aantal keer is gelukt om wel een IP-adres toegewezen te krijgen. Echt, hopeloos dit... :'(

Verwijderd

Thijs schreef op 05 december 2003 @ 15:59:
Even een kleine kick. Ik heb nu een soortgelijk probleem, maar toch iets anders. :p

Ik heb dus ook een Demon ADSL modem en heb vandaag een Sweex router gekocht. Nu heb ik alle "goed" aangesloten, maar ik kan maar GEEN IP-adres krijgen van m'n router (krijg de fout dat DHCP server niet gevonden kan worden). Heel af en toe lukt het wel (na 20 keer proberen :?), maar over het algemeen lukt het gewoon niet. Nu heb ik hier gelezen dat ik dan maar gewoon een vast IP moet doen, maar dat lukt niet (ik denk dat ik eerst de DHCP functie van de router uit moet zetten?). Probleem is dus alleen dat ik de laatste 2 uur (na hopeloos herinstalleren van drivers, protocollen, etc) nog steeds niet bij m'n router kan komen. Weet iemand waar het aan ligt? Is m'n router fucked up of zie ik iets over het hoofd? Ik denk dat de kabels wel goed zijn, aangezien het me al een aantal keer is gelukt om wel een IP-adres toegewezen te krijgen. Echt, hopeloos dit... :'(
Ik ben er niet zeker van, maar moet je niet iets met je MAC nummer regelen dan, als je van gewone aansluiting naar een router gaat.

• Thijs
Verwijderd schreef op 05 december 2003 @ 16:02:
[...]

Ik ben er niet zeker van, maar moet je niet iets met je MAC nummer regelen dan, als je van gewone aansluiting naar een router gaat.
Nee, dat is het niet. Dat is als ik een router <--> internet verbinding wil maken. Ik heb m'n internet ook nog helemaal niet aangesloten op de router, alleen m'n eigen PC. Het gaat hier dus puur om het werkend krijgen van de verbinding router <--> PC. En dát werkt dus niet, omdat ik geen IP-adres toegewezen krijg.

• Thijs
Hmm, na de hele dag zwoegen ben ik erachter gekomen dat het ding gewoon kapot is. Kan niet anders. Het switch-gedeelte werkt prima, ik kan gewoon verbinding maken met alles en iedereen, maar als ik het router-tooltje wil benaderen, lukt dat gewoon niet. Ook de DHCP-zooi van dat ding werkt voor geen fuck. Het rare van dit alles is gewoon dat ie het wel gedaan heeft, maar de laatste paar uur is het me geen één keer gelukt om er nog bij te komen. Wat ik ook probeer. Ik ga er maandag maar meteen mee terug, dit heeft geen zin, tenzij iemand een gouden tip heeft (betwijfel het, heb echt alles gedaan).

Verwijderd

Topicstarter
alvast bedankt want bijna alles werkt maar toch nog en eklein dingetje.

Op alle pc's heb ik nu verbinding en die blijft ook online maar als ik me explorer open dan werkt alles even en na een tijdje (paar minuten)geeft ie aan dat de ser ver niet gevonden kan worden terwijl me msn en alle andere internet programmas wel draaien.

Dit is echter op alle pc in het netwerk (6 in totaal).

iemand een gouden tip :P

Verwijderd

Oplossing:
1. De DNS ip adressen van de provider instellen op alle computers.
http://www.zyxel.nl/support/z021.html

2. http://www.zyxel.nl/support/communicatieprobleem.html

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb alles via dhcp ingesteld dus dat het automatisch staat .
Dan zou het toch moetne werken

Verwijderd

Super inderdaad die instellingen, maar hoe kom je in godsnaam in je routermenu?
Ik heb alles al geprobeerd, maar dat gaat dus niet bij mij op een of andere manier...

Help!
uzer schreef op 01 december 2003 @ 20:56:
Alles is duidelijk te vinden in de handleiding die ze je aanreiken! magoed, omdat ik de kwaadste niet ben ;)

ik neem aan dat je al je macadres bij demon hebt vastgelegd? zo niet? eerst doen!

Hier heb je mijn instellingen van mn router, hij routeert alles + nat en dhcp;

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Menu 1 - General Setup

System Name= ras
Location=
Contact Person's Name=
Domain Name=
Edit Dynamic DNS= No

Route IP= Yes
Bridge= No

(let op die route en bridge aan het eind)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17

DHCP Setup
   DHCP= Server
   Remote DHCP Server= N/A
 TCP/IP Setup:
   IP Address= 10.0.2.1
   RIP Direction= Both
     Version= RIP-2B
   Multicast= None
   IP Policies=
   Edit IP Alias= No

zie maar :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17

DHCP Setup
   DHCP= Server
   Remote DHCP Server= N/A
 TCP/IP Setup:
   IP Address= 10.0.2.1
   RIP Direction= Both
     Version= RIP-2B
   Multicast= None
   IP Policies=
   Edit IP Alias= No

code:
1
2
3
4
5
                     Menu 11.1 - Remote Node Profile

Rem Node Name= MyISP                 Route= None
 Active= Yes                          Bridge= No
... meer meuk ...

let bij die laatste vooral op dat zowel bridge en route bij mij op none staan! Ik vond het ook vaag, maar ik heb op diverse fora gelezen dat het soms wel / niet werkt, en dat men er nog niet achter is wanneer het wel en niet aan moet staan...

suc6 :P

Verwijderd

Anders hou je het even bij je eiegn topic :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.