Toon posts:

[WinXP home]Custom swapfile settings wil niet lukken *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even in't kort de situatie schetsen :
2 schijven (ATA133)
2 partities op iedere schijf.
Schijf 1 : 1 partitie windows, 2de partitie : documenten
Schijf 2 : 1 partite muziek, 2de partitie (2GB) Swap.

Dit laatste was althans mijn bedoeling. In windows 2000 kon ik die laatste partitie helemaal aanduiden als swap.
In XP ligt het anders. In eerste instantie krijg ik geleuter over het feit dat er min 5mb vrij moet blijven. 5mb betekent niet echt veel meer dus ik alles ingesteld op 5mb kleiner dan de partitie. Windows aanvaardt dit.
Maar..... nog meer ellende. Na de welgekende reboot begint XP te leuteren over een schijf die zo goed als vol staat. Mijn swap dus. En dat laatste is zeker niet zo. Het wisselbestand is natuurlijk wel zo groot.
De (kleine) hoeveelheid swapruimte die standaard op de C schijf wordt aangemaakt heb ik laten staan om problemen met een eventuele memory dump te voorkomen.
Heeft iemand enig idee hoe ik XP kan duidelijk maken dat swap een wisselbestand is????

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Ik denk dat je onderstaande instelling bedoeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/17013/full.jpg

Eigenschappen Deze Computer -> Geavanceerd -> Prestaties -> Instellingen -> Geavanceerd -> Virtueel Geheugen -> Wijzigen

[ Voor 44% gewijzigd door G33rt op 01-12-2003 20:37 ]

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:10

DkF

Sinds XP er is, in Windows Server 2003 zit dit dus ook, moet je minimaal 2 MB SWAPfile op je systeemschijf (doorgaans C) hebben voor die memorydumps/foutafhandeling..

Laat je toch gewoon 2 MB op je systeemschijf staan, dat wordt toch niet groter en die 2 MB moet je kunnen missen...

[ Voor 27% gewijzigd door DkF op 01-12-2003 20:39 ]

Verwijderd

Ga in je verkenner naar de SWAP schijf, eigenschapper, Quotum.
Hier het vinkje voor 'quotum beheer inschakelen' weghalen.
Als het goed is zeurt XP dan niet meer dat je schijf te 'vol' zit.
Denk ik (heb ik zelf ook zo, maar ik heb een 2GB partitie met 500 - 1500 MB swapfile daarop, zonde? Tsja...)

Edit:
Ik heb trouwens op C: geen swap file staan, alleen op mijn Z: (swap partitie)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 20:52 ]

• mimic
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

mimic

O ja joh?

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 20:50:
Ga in je verkenner naar de SWAP schijf, eigenschapper, Quotum.
Hier het vinkje voor 'quotum beheer inschakelen' weghalen.
Als het goed is zeurt XP dan niet meer dat je schijf te 'vol' zit.
Denk ik (heb ik zelf ook zo, maar ik heb een 2GB partitie met 500 - 1500 MB swapfile daarop, zonde? Tsja...)

Edit:
Ik heb trouwens op C: geen swap file staan, alleen op mijn Z: (swap partitie)
Misschien heb ik het mis, maar is het niet beter om beide getallen even groot te maken? dus 1500-1500 ?

Verwijderd

ik heb op w2003 server geen swap van min 2mb op c:\
dit is ook niet nodig hoor. bij mij werkt het prima.

Verwijderd

MiMiC schreef op 01 december 2003 @ 20:54:
[...]

Misschien heb ik het mis, maar is het niet beter om beide getallen even groot te maken? dus 1500-1500 ?
Hmmm, als ik nu 1950-1950 instel op de 2GB partitie komt XP inderdaad met de 'te weinig schijfruimte-melding'
Dus die quotum-truk is het niet... Helaas... Verder zoeken dan maar.

Verwijderd

1950-1950 werkt niet goed maak er 975-1950 zodat xp ruimte heeft om te schuiven (swappen) met de ruimte in die partitie, toevallig net nieuwe partitie aangemaakt met zelfde euvel nu verholpen.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-05 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

OS even aan de titel toegevoegd conform Windows Operated Systems - Policy

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

MiMiC schreef op 01 december 2003 @ 20:54:
[...]

Dat is inderdaad beter wat jij hier meld. Wel om de reden dat de Page file 1 stuk op je harde schijf wordt en niet groeit dus gaat verlopen over jou harde schijf met fragmentatie tot gevolg. Het allermooiste is een pagefile maken dan defragmenteren en kijken of het 1 stuk is. Mocht dit niet zo zijn ff page op andere schijf maken de page op de juiste schijf weer verwijderen rebooten op opnieuw aanmaken. Meestal na 2x heb je 1 aaneengesloten stuk op je HD dat als pagefile dient. Dit scheelt enorm in performance.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:15

breinonline

Are you afraid to be known?

TS: heb je het probleem al opgelost? Ik vergeet zelf iedere keer op het knopje instellen te drukken na een nieuwe installatie. Vervolgens houdt Windows gewoon de oude instellingen in ere, ookal druk je op ok. Misschien ben jij niet zo stom om dat te vergeten, maar ik vraag het toch maar even... :Y)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

mutsje schreef op 02 december 2003 @ 08:43:
[...]

Dat is inderdaad beter wat jij hier meld. Wel om de reden dat de Page file 1 stuk op je harde schijf wordt en niet groeit dus gaat verlopen over jou harde schijf met fragmentatie tot gevolg. Het allermooiste is een pagefile maken dan defragmenteren en kijken of het 1 stuk is. Mocht dit niet zo zijn ff page op andere schijf maken de page op de juiste schijf weer verwijderen rebooten op opnieuw aanmaken. Meestal na 2x heb je 1 aaneengesloten stuk op je HD dat als pagefile dient. Dit scheelt enorm in performance.
Allemaal waar alleen heeft White Wolf in zijn topic aangegeven dat hij een apparte 2GB partitie heeft aangemaakt voor zijn swap file, jou verhaal gaat in deze situatie niet op.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

pimzel was ook meer als reply richting mimic bedoelt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus 2 verschillende waardes gebruikt en nu verloopt alles vlekkeloos.

Thanx
Pagina: 1