eigen Mailserver

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• kranendonk58
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-07 20:51
ik zit met een een probleem, ik heb een eigen mailserver ( van workgroupmail )gemaakt, ik heb kabel internet via chello en binnen me eigen netwerkje werkt de mail prima. :9

tot zover gaat het goed.

Nu heb ik via dyndns.org ook een account aangemaakt, en deze dnsnaam weer gekoppeld.

Tevens heb in workgroupmail de dns prim en sec dns server van chello.nl gezet.
Uitgaand mail versturen gaat prima, alleen als b.v een mailtje beantwoord dan komt deze nooit aan! 8)7

Wat doe ik nu nog fout.
firewall staat aan en poort 110 staat open.

:?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
SMTP (Het protocol wat mails verstuurt) gaat via poort 25 :)

Verder weet ik niet of je ook verplicht een MX-record aan moet maken (soms gebruiken mailservers het A-record als er geen MX-record is). Ik neem aan dat de MX-record iig afwezig is.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Dus als je een nieuw mailtje stuurt gaat dat goed; maar zodra je op een mailtje van iemand anders antwoord gaat het niet goed? Heb je logfiles wat er met dat mailtje gebeurd?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

waarschijnlijk houd chello zelf de externe poort dicht, daar doe je niets aan, er is geen oplossing voor (jawel, sommige bedrijfjes hosten tegen betaling een smtp voor je die dan naar je eigen mailserver, die je dan op een andere poort laat draaien, de mail doorsturen, maar gratis is er geen optie

• Osiris
  • Niet online
Spider.007 schreef op 01 december 2003 @ 20:30:
Dus als je een nieuw mailtje stuurt gaat dat goed; maar zodra je op een mailtje van iemand anders antwoord gaat het niet goed? Heb je logfiles wat er met dat mailtje gebeurd?
Hij doelde op als iemand (hijzelf) terugreplied naar zijn dyndns.org-subdomein :)
Kippenijzer schreef op 01 december 2003 @ 20:30:
waarschijnlijk houd chello zelf de externe poort dicht, daar doe je niets aan, er is geen oplossing voor (jawel, sommige bedrijfjes hosten tegen betaling een smtp voor je die dan naar je eigen mailserver, die je dan op een andere poort laat draaien, de mail doorsturen, maar gratis is er geen optie
^^^ Poort 25 dus ;) @Home blocked het ook :)

• Arnout
  • Laatst online: 04-08 22:42
Chello blokt poort 25 niet.

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Osiris schreef op 01 december 2003 @ 20:32:
[...]

Hij doelde op als iemand (hijzelf) terugreplied naar zijn dyndns.org-subdomein :)
Onderandere het feit dat de TS de POP3 poort noemt in zijn post denk ik dat er wat anders aan de hand is. Waar zie jij precies staan dat het replyen naar zijn dyndns niet lukt :? (Kun je sowieso MX records aanmaken voor een dyndns domein?)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• kranendonk58
precies dat is wat ik wil, een antwoord dyndns.org-subdomein

ik heb geen log-files hiervan omdat ik deze b.v via een webmail.account heb verstuurd.

maaruh poort 110 is toch inkomend?

[ Voor 3% gewijzigd door kranendonk58 op 01-12-2003 20:43 ]

• Osiris
  • Niet online
Spider.007 schreef op 01 december 2003 @ 20:38:
[...]

Onderandere het feit dat de TS de POP3 poort noemt in zijn post denk ik dat er wat anders aan de hand is. Waar zie jij precies staan dat het replyen naar zijn dyndns niet lukt :? (Kun je sowieso MX records aanmaken voor een dyndns domein?)
kranendonk58 schreef op 01 december 2003 @ 20:28:
...alleen als b.v een mailtje beantwoord dan komt deze nooit aan! 8)7
Wellicht wordt je verward door het feit dat hier een persoonsvorm mist :) Ik lees hem zo: "alleen als b.v een mailtje beantwoord wordt dan komt deze nooit aan! 8)7"

Dus het beantwoorden van een mailtje die verstuurt is met dyndns.org als afzender, dus gaat de reply NAAR dyndns.org toe...

Verder heeft het versturen van mails niets met POP3 en 110 te maken :)
kranendonk58 schreef op 01 december 2003 @ 20:40:
precies dat is wil ik een antwoord dyndns.org-subdomein

ik heb geen log-files hiervan omdat ik deze b.v via een webmail.account heb verstuurd.

maaruh poort 110 is toch inkomend
Poort 110 is POP3 (het halen van mails van een mailbox). Het versturen van mails (al dan niet van een client -> server als wel server -> server) gaat via SMTP (poort 25)

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:10

DkF

kranendonk58 schreef op 01 december 2003 @ 20:40:
precies dat is wil ik een antwoord dyndns.org-subdomein

maaruh poort 110 is toch inkomend
Nee, echt niet, poort 25...

Zoek bijvoorbeeld maar eens op @Home en mailserver, dan zie je dat iedereen steen en been klaagde toen @Home poort 25 dicht gooide en zo het e-mail ontvangen "onmogelijk" maakte...

• kranendonk58
Oke

Als ik een mail verstuur, vanaf dyndns.org-subdomein, ( via mailserver ) komt deze mail aan. ( dus naar mijn idee uitgaand is alles oke )

Als dezelfde mail beantwoord ( via b.v. webmail ) -> naar dyndns.org-subdomein dan komt de beantwoorde mail nooit aan op mijn eigen mailserver. :'(

• Osiris
  • Niet online
kranendonk58 schreef op 01 december 2003 @ 20:55:
Oke

Als ik een mail verstuur, vanaf dyndns.org-subdomein, ( via mailserver ) komt deze mail aan. ( dus naar mijn idee uitgaand is alles oke )

Als dezelfde mail beantwoord ( via b.v. webmail ) -> naar dyndns.org-subdomein dan komt de beantwoorde mail nooit aan op mijn eigen mailserver. :'(
Dat hadden we (ik) al door ;)

Staat ingaande poort 25 nou al open in je firewall?

• kranendonk58
Ik heb hem net opengezet

• kranendonk58
Hey er komt direct wat binnen! :9~

• kranendonk58
Duurt alleen wel erg lang! :(

• kranendonk58
Thx aan iedereen die ff de moeite heeft genomen om mij ff verder te helpen!
ik hiermee weer ff verder want er komen nu wat mailtjes binnen
_/-\o_ _/-\o_

Grtz,

Kranendonk58

Verwijderd

Dit gaat nergens naartoe.

Je bent hier net nieuw en hebt direct al een heel stel van onze regels gebroken. Je topic is niet echt geschikt voor GoT, daarnaast post je te weinig informatie en ben je ook nog eens lekker aan het bullshitposten.

Zonder bot te zijn; lees alsjeblieft even voordat je op een forum waar je nieuw bent ineens hard aan het posten gaat: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.