Toon posts:

Grouppolicy wordt niet bewaard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte lezers,

Ik heb een netware 6 server en had (heb) problemen met het zwevend profiel.

In een microsoft artikel las ik dat dit probleem te maken had met het groepsbeleid en wel "Computer configuratie" - "beheerssjablonen" - "Systeem" - "Aanmelden" "De toegangsmachigingen tot mappen van zwevende profielen niet controleren", Je moet deze policy inschakelen om de zwevende profielen te laden.

Zo gezegd zo gedaan en ja hoor :) de eerste keer ging alles goed totdat ik het systeem gereboot diende te worden.... en wat bleek de grouppolicy was weer terug bij het oude.. :(

Ik heb ook al lokaal ingelogd als administrator en gpedit.msc gedraaid daarna systeem gereboot en het was weer het zelfde liedje 8)7

Heeft iemand een oplossing voor dit vraagstuk :?

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 15:07
Heb je ook een policy file in je netlogon directory/share :?

Als je een oude policy file hebt die gebruikt wordt, dan wordt deze weer geladen.
Ook kan het zijn dat de systemen weer terug worden gezet.
Of dat een login-script een policy file laadt.

Heb je het getest onder de system templates en de user templates beide door te voeren :?

let the past be the past.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad in de HOME-Directory van de gebruikers een ntuser.pol staan. Ik heb al een keer de gehele HOME-Directory gewist en opnieuw ingelogd maar dit lost niks op. Hij blijft elke keer die standaard instelling terug zetten.

Verwijderd

Als je dan het lokale profiel en het profiel op de server allebei delete tegelijkertijd anders dan bestaat er nog 1.

dan zou hij een volledig nieuw profiel moeten aanmaken. Dit zou je probleem moeten oplossen