Instellen BPFTP 2.43

Pagina: 1
Acties:

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-07 10:50

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Eerder had ik BPFTP (versie 1, een oudere versie in ieder geval) draaien, die ik met behulp van een paar mensen op GoT werkend heb gekregen. Nu heb ik een nieuwe HD en ook een nieuwe install van BPFTP 2.43. Alleen snap ik er geen biet van. Waar vind ik iets waar ik users met rechten aan kan maken, wat vul ik precies in bij host en port (bij de oude versie werkte mijn IP en een gekozen poort prima). In het modem (Alcatel Speedtouch 510, enige wat tussen PC en de buitenlijn zit (op splitter na)) staan de poorten nog goed geforward.

Het probleem is dus dat ik niet begrijp hoe ik het poorten-en-host-verhaal in deze BPFTP goed instel.

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Laat maar, deze stomme ezel had met zijn stomme kop met stomme ogen weer niet gezien dat die install alleen de BPFTP client installeerde en in het start menu onder weer een deel submenu's de installer van BPFTP server zat.....

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik zeg niets O-)

Op verzoek weer open: ook na installeren van de server nog geen succes :o
(Extra info post 'ie straks zelf wel).

[ Voor 80% gewijzigd door F_J_K op 02-12-2003 15:38 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
:D.
En fin, prutje staat voor zover ik kan zien goed ingesteld, alleen sommigen kunnen niet op mijn ftpservertje inloggen. De foutmelding is dan 425 Cannot open data connection. Gezien het feit dat sommigen wel in kunnen loggen en wat info die via google gevonden kan worden, zou je denken dat het aan de user ligt die probeert in te loggen. Toch lukt het ook niet bij users zonder firewall en de hele rotzooi, ook niet intern (win XP) of in het modem (Alcatel Speedtouch 510 bv.) of zo.

Is er een manier waarmee ik echt kan uitsluiten dat het aan mijn instellingen ligt? Portrange voor passive is ingesteld, er staat een poort voor active ingesteld, portmappingverhaal bij routermodem klopt ook.

[ Voor 10% gewijzigd door Luke! op 02-12-2003 15:43 ]