Telefoon geluid op de PC

Pagina: 1
Acties:
  • 769 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90005

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een vraag, is het mogelijk dat ik mijn MObiele telefoon (bijvoorbeeld) aansluti op mijn pc?

Zodat mensen wie bellen op de PC op te nemen zijn, of te beluisteren zijn?

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-04 22:10

Maartenvs

For Sale

Moet mogelijk zijn. Pieter storms en die Willibrord bellen ook mensen op en hebben dan zo'n kabel in de telefoon zitten. Ik denk dat je op zoek moet naar zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Welke telefoon? Wat heb je zelf al gezocht etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-04 15:19

DkF

Maar ook bij Willibrord stoort dat evengoed behoorlijk, dus of het nou echt fijn is...

Waarom niet gewoon een handsfree-setje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-04 14:39

Xof

ik denk wel dat je hier een apparaat voor nodig hebt die tussen de computer en je telefoon zit en die zal vast niet goedkoop zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-04 11:24
gewoom een modem in je pc ? en een headset eraan ? dan is daar wel software voor.

Zelf wel eens mee gespeeld samem met m`n isdn kaart. Werkte wel grappig alleen was een 15min versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DkF
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-04 15:19

DkF

raymonvdm schreef op 01 december 2003 @ 20:15:
gewoom een modem in je pc ? en een headset eraan ? dan is daar wel software voor.

Zelf wel eens mee gespeeld samem met m`n isdn kaart. Werkte wel grappig alleen was een 15min versie
Het gaat hier over een mobiele telefoon... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doubleduh
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Volgens mij kan dat wel. Als je een telefoon met Bluetooth hebt kan je iig de boxen en mike van je pc gebruiken als 'headset', en opnemen zou dan ook wel moeten lukken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Nou ja, omdat iedereen te lui is hier beetje serieus op in te gaan: je kan een oude telefoon pakken en die aan dezelfde lijn hangen als je normale telefoon (via splitter). De meeste mensen kennen dit wel, dan kan je op 1 telefoon meeluisteren en praten terwijl iemand op de andere telefoon belt.

Wat je nou doet is je sloopt deze oude telefoon open en trekt de draadjes van de luidspreker van de luidspreker af. Men pakke nu een soldeerbout en soldeert aan deze twee draadjes een standaard 3,5' jack. (Een hoofdtelefoonplug, juist). Nu stopt men deze plug in de line in van zijn of haar geluidskaart en zet via een geweldig geavanceerd programma als windows recorder de computer op opnemen. Vervolgens belt men met de normale telefoon en alles wordt mooi opgenomen in wav formaat. Deze is vervolgens weer makkelijk om te zetten in bv. mp3.

En willibrord is een prutser, want dit hoort als het goed is niet te storen :P

Sorry voor het sarcastische toontje :P

edit: in geval van een mobiele telefoon; koop een mobieltje met voice recorder optie zoals een Nokia 6510 of Sony Ericsson T610 en vast nog veel meer telefoons.

[ Voor 12% gewijzigd door sdomburg op 01-12-2003 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:31

Chiron

Moderator Discord
als je een T610 hebt kan je beter een bluetooth usb stick kopen, dan kan je je pc als een draadloze handsfree laten werken :)

(ik was zelf erg verrast toen mijn pc automatisch mijn telefoon op nam en mijn pc met de stem van een vriendin spontaan tegen mij aan begon te praten ;))

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84812

ja lijkt mij wel je gebruikt gewoon een headsetje en knip je die oor speaker af en daar zet je een 1 op 1 trafo tussen en aan de uit gang de plug die je geluids kaart in gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:11

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

of je gebruikt een handsfree setje zonder eigen mic en speaker (zo eentje die op je auto radio aangesloten moet worden). Als je een nokia hebt, kan je ook een goedkope headset nemen, en ipv de speaker en mic te gebruiken, die aan te sluiten op de line in en out van je geluidskaart (wel ff testen, kan zijn de de impedanties en vermogens niet echt kloppen en dat het geluid vernacheld wordt...)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94711

Ik heb dit zelfde al eens gedaan met mijn Siemens M35 had hier ook een headset voor. deze had ik dus creatief om geknutseld door aan het snoertje naar de koptelefoon deel een cinch connector te zetten zodat deze in mijn mengpaneel kon en dan de microfoon gewoon bij de andere microfoon te houden als ik ging praten.

Op mijn oude mixer stoorde dit een beetje maar op mn nieuwe geen last van.

En toen hadden we dus ineens de mogelijkheid om te laten bellen tijdens de radio uitzending.

Ik weet dat t eigenlijk technisch niet helemaal goed zit door dat inderdaad de impedantie niet helemaal goed is. Maar het werkt wel en is gewoon iets zachter.
Ook zou je nog kunnen proberen of je standaard microfoon er ook nog bij kan aansluiten op die manier.

volgens mij kan dit gewoon met ieder headsetje wat je in de meeste gevallen gewoon voor 5 eurotjes op de hcc koopt bij een of andere gsm stand.
Pagina: 1