Toon posts:

Probleem Direct3D met FX5200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar maanden een Geforce FX5200, alleen Direct3D werkt niet!

Als ik Dxdiag run, en de Direct3D hardware test start, krijg ik de volgende foutmelding:
Direct3D results: Failure at step 8 (Create device): HResult=Dx80004005 (generic failure)

en dit dan drie keer (alleen verandert die code telkens)

Onder Linux doet de 3D het wel (Tux racer etc), maar zodra ik onder Windows een game opstart die Direct3D gebruikt, krijg ik de melding "error creating device" of iets in die geest. Ik weet dat Direct3D wel gewerkt heeft, want Morrowind deed het een paar maanden geleden nog (helaas heeft pas mn cd-romspeler het begeven :'() moet nog 23 daagjes wachten voor een nieuwe dusss..

Herkent iemand dit probleem, en kan iemand me helpen?

Mn systeem is het volgende:

- Club3D Geforce FX5200 128 MB (TV, digitale, en analoge uitgang)
- MSI K7T Turbo mobo
- Athlon XP 1800+ (palomino core) proc
- 256MB pc100 SDRAM
- WD 40 GB 7200 rpm HD
- Windows 98, DirectX8.1 (directx 9.0b ook geprobeerd) en de nieuwste Detonator drivers voor win 98 (45.23) geinstalleerd.

Heel mss ligt het aan mn mobo, die maar AGP4x aankan, maar eigenlijk zou de kaart toch downward compatible moeten zijn?

Ik heb al een totale nieuwe installatie geprobeerd (eerst win98, daarna directx 8.1, daarna detonator FX drivers)

Alvast bedankt (als je tenminste een oplossing weet)
Koos

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 14:25

Dennahz

Life feels like hell should.

1x posten is genoeg.
Ff Via4in1-driver installeren en hij moet et weer doen:
http://downloads.viaarena...perion%204IN1_V449vp2.zip

Twitter

Verwijderd

[edit]

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 20:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
excusez-moi,
ik kwam erachter dat de andere op het verkeerde forum stond, en heb em daarom nog een x op het goede forum geplaatst. Hartelijk dank trouwens, het was dé oplossing (ik was vergeten de mobo drivers te installeren en daar hoorde deze bij)
Shame on me.
Koos