[Nec nd1300] Firmware updaten?

Pagina: 1
Acties:
  • 613 views sinds 30-01-2008

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb een Nec ND1300 waar ik geregeld een dvdtje mee brand. Normaal gesproken gebruik ik daar altijd Philips dvdtjes voor en dat werkt uitstekend.
Nu zijn de philips dvd's redelijk aan de prijs, dus ik denk ik gebruik eens een keer een ander merk; Emtec (Basf) dvd-r. Deze pakt ie niet en wil ie niet branden. Ok.
Nu heb ik vervolgens That's write 4x dvd-r geprobeerd, en die pakt ie ook al niet. Ik vind het wel een beetje vreemd dat ik nog steeds geen dvd-r heb kunnen kopieren.
Nu dacht ik bij mezelf een firmware update kan misschien wonderen verrichten, maar ik heb nog nooit zoiets uitgevoerd. Nu snap ik dus echt niet hoe je zoiets doet en hoe groot het risico is dat het mis gaat.
Zijn er mensen die dit vaker doen en hier ervaring mee hebben?
Is een firmware update in mijn geval aan te raden?
Bedankt voor de reacties,

Martijn

ps. Cdfreaks.nl loopt continu vast en hier kan ik niet echt wijs uit, in de search ook al gekeken maar vind daar ook niet echt iets nuttigs.

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:13

Smarron

The bend

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
Heb eens zitten kijken, maar heb zelf geen diskettestation en moet dus die bootcd maken, alleen die link loopt dood.

Nu was mijn vraag eigenlijk of via dos de enigste manier is om 'm te flashen?
En wat vind NEC hier eigenlijk van, geven ze hier geen support op, of iig een handleiding hoe het te doen?

• Smarron
  • Laatst online: 22:13

Smarron

The bend

McLatey schreef op 01 december 2003 @ 20:00:
Heb eens zitten kijken, maar heb zelf geen diskettestation en moet dus die bootcd maken, alleen die link loopt dood.

Nu was mijn vraag eigenlijk of via dos de enigste manier is om 'm te flashen?
En wat vind NEC hier eigenlijk van, geven ze hier geen support op, of iig een handleiding hoe het te doen?
Op de site van Herrie staan ook Windows flashers, alhoewel ik daarzelf geen voorstander van ben.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
als ik et zo zie moet ik de volgende hebben:

Normal (DOS Flasher) 1.08 official

of niet (site vind ik nogal onduidelijk...)

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
Smarron schreef op 01 december 2003 @ 20:20:
[...]
Op de site van Herrie staan ook Windows flashers, alhoewel ik daarzelf geen voorstander van ben.
Wrm ben je geen voorstander van die Windows flashers dan?

Kijk ik zit me nu toch af te vragen of het wel slim is te flashen; ik heb zoiets nog nooit gedaan en de kans is natuurlijk toch wel aanwezig dat het dadelijk mis gaat. Ik vraag me daarbij dan ook wel weer af welke dvd's ik buiten Emtec en That's write wel allemaal niet kan branden :S.

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
En nog effe iets, op die site van Herrie staat bij _NEC DVD_RW ND-1300A:
Normal (windows flasher), versie 1.08 official.... als je dit opstart vanuit windows betekent het dan dat ie automatisch versie 1.08 installeert, of alleen flasht?
En wat is het verschil dan tussen normal en free?

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
Misschien een stomme vraag maar zie bij de 1.08 firmware update staan dat deze niet werkt met OEM versies. Ik heb de brander wel OEM (zonder verpakking e.d.) gekocht, maakt dit wat uit?

Ik heb 'm wel gewoon ingebouwd, is er dan verschil in de firmware versie van OEM of retail/bulk? Als ik het programma start ziet ie wel dat ik versie 1.05 gebruik en kan ik doorklikken naar updaten, maar werkt dit ook?

[ Voor 44% gewijzigd door Harrie_ op 02-12-2003 12:01 ]

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Topicstarter
Nou ik heb m'n firmware upgedate met de firmware (1.08) flasher van NEC (windows) zelf (link is te vinden op tweakers.net bij de firmware upgrades) en dat ging perfect.

Ik frot er een That's write dvd-r in en wat gebeurt er....
Hij fikt ze weg, dat wil je echt niet weten....
Dus blijkbaar toch de moeite waard te upgraden.

Mensen, bedankt!

Verwijderd

Ik heb een bulk-versie (los, alleen in folie) en op 1.09 gezet. Eerst lukte het prima om de princos te banden (DVD-R), maar nu, na een paar weken, gaan zel allemaal fout in de lead out. Andere (DVD+RW) gaat wel goed.
Ik overweeg 1.08 terug te zetten, maar weet niet of dat kan. Wie kan me dat vertellen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2004 21:37 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waarom zou dat niet lukken?

Wel, het is niet de bedoeling om ouwe topics uit de sloot te halen en een geheel andere vraag erin te zetten. Dit draadje gaat dan ook terug de sloot in.

Lees de volgende topics eens door wat betreft de Nec en Princo's B)
[rml][ NEC ND-1x00] DVD Media compatibiliteit (deel 2)[/rml]
[rml][ NEC ND-1x00A] Hacked firmware topic (deel 2)[/rml]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.