Toon posts:

[win2000/win98] .reg worden niet ingevoerd in W98 *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakorzzZzz, Ik heb hier thuis ;) een Win2000 server en een aantal win98 clients. Nu wil ik de favorieten aanpassen bij alle users en alle computers, nu heb ik een favorietenmap aangemaakt op de server en heb een .reg bestand dat in het register naar deze favorietenmap verwijst in het loginscript gezet.
Totzover dus geen probleem, maar nu is het geval dat de win98 clients geen wijzigen doorvoeren via een .reg bestand, alleen wanneer ik het register op de clients handmatig (met regedit) wijzig werkt het. Ook wanneer ik op de client zelf een .reg bestand uitvoer, worden de wijzigen niet doorgevoerd. Ik denk dat het met rechten te maken heeft, maar waarom kan ik het dan wel met regedit wijzigen?

het .reg bestand dat ik heb gemaakt
======================================================
REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders]
"Favorites"="T:\Favorieten"

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders]
=======================================================

Ik wil dus gewoon via het .reg bestand bij het opstarten het register wijzigen.
Wie heeft er een idee hoe ik dit op moet lossen?
Ik hoop dat ik het duidelijk heb verwoord wat het probleem is.

p.s. Ik heb al een tijd op search gezocht, maar voor dit specifieke probleem heb ik geen oplossing kunnen vinden en ik heb heel internet afgezocht en bij bill gates in de achtertuin

Alvast bedankt

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

CoenDepelck schreef op 01 december 2003 @ 19:18:
oja hoe verwijder je een perongeluk verstuurde reply :P
Niet, doe ik wel voor je. Daar kan je trouwens het handje linksboven voor gebruiken, kom ik "meteen" aanrennen :P

(Overbodige replies dus verwijderd. Zie [FAQ]FAQ[/FAQ] / FAQ Forumgedrag :) )

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:06

McMiGHtY

- burp -

regedit.exe /s bestandje.reg

opnemen in je loginscript...m8

Mooie Roubiax te koop!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Oeh inderdaad, zoals elevator je al zei: geef even aan wat de tips in je andere topic deden, het heeft geen zin om het wiel opnieuw uit te vinden :Y)

offtopic:
Dit is zeker geen te lange topicstart hoor, zie de GoT enquete in [med] om te zien wat pas mooi lange topicstarts zijn ;)

Edit:
titeledit, het woord probleem is redelijk nietszeggend en dat het het tweede topic is, is wel duidelijk :P

[ Voor 18% gewijzigd door F_J_K op 01-12-2003 19:40 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
McMiGHtY schreef op 01 december 2003 @ 19:30:
regedit.exe /s bestandje.reg

opnemen in je loginscript...m8
bedankt, maar dit had ik al gedaan, dat is het probleem niet het probleem zit hem bij de clients de registers op de win98 machines kan ik niet veranderen met een .reg bestand, maar alleen handmatig

regedit.exe /s bestandje.reg <-- dit had ik al via de search uitgevonden, daar had ik dit topic niet voor hoeven starten

voor alle duidelijkheid bij mij staat er:
regedit /s bestandje.reg

maar dat komt denk ik op het zelfde neer

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 19:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 01 december 2003 @ 19:34:
Oeh inderdaad, zoals elevator je al zei: geef even aan wat de tips in je andere topic deden, het heeft geen zin om het wiel opnieuw uit te vinden :Y)

offtopic:
Dit is zeker geen te lange topicstart hoor, zie de GoT enquete in [med] om te zien wat pas mooi lange topicstarts zijn ;)

Edit:
titeledit, het woord probleem is redelijk nietszeggend en dat het het tweede topic is, is wel duidelijk :P
bedankt voor de edit, zo is het idd duidelijker :P

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zoals ik toenstraks aan je vroeg - geef dan eventjes aan /wat/ er niet werkt :)

Oftewel - wat gebeurt er als je handmatig op dat regfiletje clickt? Wordt de regfile wel geimporteerd, maar heeft het geen effect? Krijg je een foutmelding? :)

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 01 december 2003 @ 19:48:
Zoals ik toenstraks aan je vroeg - geef dan eventjes aan /wat/ er niet werkt :)

Oftewel - wat gebeurt er als je handmatig op dat regfiletje clickt? Wordt de regfile wel geimporteerd, maar heeft het geen effect? Krijg je een foutmelding? :)
Als ik op de win98 client een .reg maak en er dan vervolgens op klik, dan wordt deze niet uitgevoerd. Alleen wanneer ik het in regedit verander dan werkt het, maar ik wil het via een .reg bestand doen via het loginscript, omdat ik anders tig keer bij alle computers het in het register met regedit moet gaan aanpassen. ik krijg geen foutmelding er gebeurd gewoon niets. Er staat wel gewoon dat het uitgevoerd word.
Ik hoop dat het nu duidelijk is.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 19:55 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

nah.
Dan klopt er iets niet aan je .reg file dus :)

Favorieten zijn Speciale folders (Shell folders) en die kun je meestal niet zomaar ergens anders neerknallen
Probeer anders met regmon oid eens te achterhalen welke regkeys worden veranderd als je je favorieten-folder met TweakUI verplaatst?

[ Voor 70% gewijzigd door alt-92 op 01-12-2003 19:56 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 01 december 2003 @ 19:54:
nah.
wat klopt hier niet aan dan?:

REGEDIT4
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Als je het nou eens op een CLIENT exporteerd deze opneemt in jou batch file.

• Regman_XP
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 20:06
Doe het eens anders om.

Pas het handmatig aan in W98 en export het naar een .reg bestand en importeer deze in Win2k. Dit gaat waarschijnlijk wel lukken.

Win2k maakt wel eens unicode bestanden aan en W98 snapt dit niet (of was het nu een ander formaat waar het verkeerd ging?).

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 19:52:
Als ik op de win98 client een .reg maak en er dan vervolgens op klik, dan wordt deze niet uitgevoerd. Alleen wanneer ik het in regedit verander dan werkt het, maar ik wil het via een .reg bestand doen via het loginscript
Er gebeurt niets, of het werkt niet?

Oftewel - als jij regedit opendoet, en je importeert die regfile, zie je ook niets veranderen ?

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 01 december 2003 @ 20:00:
[...]

Er gebeurt niets, of het werkt niet?

Oftewel - als jij regedit opendoet, en je importeert die regfile, zie je ook niets veranderen ?
nope dan gebeurd er niets ook niet als ik op refresh druk.

en over dat exporteren, bij winxp zit is er een optie exporteren als je op rechtermuis knop op de key drukt, maar bij win98 is die optie er niet, dus hoe moet je dan exporteren?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Iets verder kijken dan je neus cq rechtermuisknop.

File > export.

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 01-12-2003 20:04 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Regman_XP
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-02 20:06
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 20:01:
[...]

en over dat exporteren, bij winxp zit is er een optie exporteren als je op rechtermuis knop op de key drukt, maar bij win98 is die optie er niet, dus hoe moet je dan exporteren?
Via het menu Bestand (File) Exporteren.

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 01 december 2003 @ 19:54:
nah.

Favorieten zijn Speciale folders (Shell folders) en die kun je meestal niet zomaar ergens anders neerknallen
Probeer anders met regmon oid eens te achterhalen welke regkeys worden veranderd als je je favorieten-folder met TweakUI verplaatst?
Dat klopt idd, ik heb dan ook eerst met TweakUI het aangepast, omdat het in eerste instantie helemaal niet lukte ook niet in regedit, maar toen paste ik het in user shell folder en in shell folder tegelijk aan en toen werkte dat wel. Dus dat is ook al niet het probleem

Verwijderd

Topicstarter
Er stond wel een regje ergens op de server met een key en daar stond iets met disableregisterytool in, ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft, maar ik ging er vanuit van niet omdat ik die key nergens kon vinden in het register van de win98 clients

• elevator
  • Niet online

elevator

Zou je als je zelf de laatste poster bent in het topic, je topic willen bewerken met Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif in plaats van een nieuwe reactie te plaatsen? Bedankt :)

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 01 december 2003 @ 20:03:
Iets verder kijken dan je neus cq rechtermuisknop.

File > export.
jah die is goed, die zal ik onthouden :P

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik heb nu al 3 dingen gezien en gelezen van je die je dus in je openingspost had moeten zetten.

" iets met disableregistrytools" zei je?

[ Voor 20% gewijzigd door alt-92 op 01-12-2003 20:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 01 december 2003 @ 20:15:
Ik heb nu al 3 dingen gezien en gelezen van je die je dus in je openingspost had moeten zetten.

" iets met disableregistrytools" zei je?
Jah sorry tik me maar weer een keer op men vingers ik verdien het, maar jah dat heb je goed gelezen/geplakt dat schreef ik idd. Een key met disableregistrytools erin ik weet hem niet meer exact uit men hoofd, het is namelijk niet bij mij thuis, maar op mijn stageplek, maar omdat mensen daar over schijnen te vallen heb ik in men starttopic bij mij thuis geschreven, met andere woorden ik kan het nu niet controleren wat die key precies is. (waarschijnlijk moet je het dichtgegooide topic lezen om te begrijpen wat ik bedoel)

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 20:22 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En komt de boodschap ook over?

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
je bedoelt deze zeker
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System\DisableRegistryTools

HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System\DisableRegistryTools

dan kan je regedit niet meer uitvoeren?

Verwijderd

Topicstarter
ajouin schreef op 01 december 2003 @ 21:14:
je bedoelt deze zeker
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System\DisableRegistryTools

HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System\DisableRegistryTools

dan kan je regedit niet meer uitvoeren?
Jah dat klopt, maar dat heeft hier niets mee te maken ben ik achtergekomen,
want dan kun je idd helemaal niet meer op regedit en dat kan ik nog wel.

Ik ga gewoon proberen (zoals eerder in dit topic vermeld ) om de key te exporteren en dan weer via .reg te importeren als dat ook niet werkt dan weet ik niet meer wat het probleem kan zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 21:19 ]

• Nielson
  • Laatst online: 00:22
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 21:16:
[...]

Jah dat klopt, maar dat heeft hier niets mee te maken ben ik achtergekomen,
want dan kun je idd helemaal niet meer op regedit en dat kan ik nog wel.

Ik ga gewoon proberen (zoals eerder in dit topic vermeld ) om de key te exporteren en dan weer via .reg te importeren als dat ook niet werkt dan weet ik niet meer wat het probleem kan zijn.
Let erop dat het laatste karakter in een reg-file altijd een return moet zijn, wat neerkomt op een lege regel, anders zal de laatste key niet toegevoegd worden ! Kun je anders uren zoet mee zijn weet ik uit ervaring ... 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Nielson op 01-12-2003 22:58 ]

Pagina: 1