Hoi tweakorzzZzz, Ik heb hier thuis
een Win2000 server en een aantal win98 clients. Nu wil ik de favorieten aanpassen bij alle users en alle computers, nu heb ik een favorietenmap aangemaakt op de server en heb een .reg bestand dat in het register naar deze favorietenmap verwijst in het loginscript gezet.
Totzover dus geen probleem, maar nu is het geval dat de win98 clients geen wijzigen doorvoeren via een .reg bestand, alleen wanneer ik het register op de clients handmatig (met regedit) wijzig werkt het. Ook wanneer ik op de client zelf een .reg bestand uitvoer, worden de wijzigen niet doorgevoerd. Ik denk dat het met rechten te maken heeft, maar waarom kan ik het dan wel met regedit wijzigen?
het .reg bestand dat ik heb gemaakt
======================================================
REGEDIT4
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders]
"Favorites"="T:\Favorieten"
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders]
=======================================================
Ik wil dus gewoon via het .reg bestand bij het opstarten het register wijzigen.
Wie heeft er een idee hoe ik dit op moet lossen?
Ik hoop dat ik het duidelijk heb verwoord wat het probleem is.
p.s. Ik heb al een tijd op search gezocht, maar voor dit specifieke probleem heb ik geen oplossing kunnen vinden en ik heb heel internet afgezocht en bij bill gates in de achtertuin
Alvast bedankt
Totzover dus geen probleem, maar nu is het geval dat de win98 clients geen wijzigen doorvoeren via een .reg bestand, alleen wanneer ik het register op de clients handmatig (met regedit) wijzig werkt het. Ook wanneer ik op de client zelf een .reg bestand uitvoer, worden de wijzigen niet doorgevoerd. Ik denk dat het met rechten te maken heeft, maar waarom kan ik het dan wel met regedit wijzigen?
het .reg bestand dat ik heb gemaakt
======================================================
REGEDIT4
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders]
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders]
=======================================================
Ik wil dus gewoon via het .reg bestand bij het opstarten het register wijzigen.
Wie heeft er een idee hoe ik dit op moet lossen?
Ik hoop dat ik het duidelijk heb verwoord wat het probleem is.
p.s. Ik heb al een tijd op search gezocht, maar voor dit specifieke probleem heb ik geen oplossing kunnen vinden en ik heb heel internet afgezocht en bij bill gates in de achtertuin
Alvast bedankt