Ik heb problemen met mijn (http://www.smc-europe.com...cts/broad/7004VBR_V2.html) Smc 7004 router.
Situatie:
Er zijn 2 pc's op de router aangesloten, draaien allebei xp prof. tcp/ip staat automatisch (dhcp)
De router is verbonden met een kabelmodem (Com21) van @home
Probleemschets:
De router werkt (lampjes branden, detecteert nieuwe connecties), maar het toewijzen van een ipadres lukt niet. De router zou een ipadres moeten toewijzen in de trend van 192.168.2.**, dit gebeurt echter op geen van beide pc's.
De router wijst echter wel een ander ip adres toe, een adres in de richting van 169.254.***.***
De handleiding geeft een melding van dit voorval:
Wanneer ik ipconfig /renew probeer krijg ik een foutmelding die weergeeft dat de DHCP server niet bereikt kan worden. (timeout)
Netwerkkaarten (3Com) zijn op allebei de pc's al opnieuw geinstalleerd. Nieuwe firmware installeren gaat niet, ik kan immers ook niet mijn router ook niet webbased benaderen.
Hopelijk heeft iemand opties/ideeen, ikzelf begin steeds meer aan een defect in de router te denken.
Situatie:
Er zijn 2 pc's op de router aangesloten, draaien allebei xp prof. tcp/ip staat automatisch (dhcp)
De router is verbonden met een kabelmodem (Com21) van @home
Probleemschets:
De router werkt (lampjes branden, detecteert nieuwe connecties), maar het toewijzen van een ipadres lukt niet. De router zou een ipadres moeten toewijzen in de trend van 192.168.2.**, dit gebeurt echter op geen van beide pc's.
De router wijst echter wel een ander ip adres toe, een adres in de richting van 169.254.***.***
De handleiding geeft een melding van dit voorval:
De kabels doen het prima wanneer ik ze rechtstreeks op mn kabelmodem aansluit, dat kan het probleem dus niet zijn. De groene ledjes branden ook.A.2 | I am getting an IP Address that starts with 169.254.XXX.XXX
If you are getting this IP Address, then you need to check that you are properly connected to the
Barricade Router.
Confirm that you have a good link light on the Barricade’s port to which this computer is connected.
If not, please try another cable.
If you have a good link light, please open up a DOS window as described in section A.1 and type
“ipconfig /renew” (without the quotes)
If you are still unable to get an IP Address from the Barricade, reinstall your network adapter. Please
refer to your adapter manual for instructions.
Wanneer ik ipconfig /renew probeer krijg ik een foutmelding die weergeeft dat de DHCP server niet bereikt kan worden. (timeout)
Netwerkkaarten (3Com) zijn op allebei de pc's al opnieuw geinstalleerd. Nieuwe firmware installeren gaat niet, ik kan immers ook niet mijn router ook niet webbased benaderen.
Hopelijk heeft iemand opties/ideeen, ikzelf begin steeds meer aan een defect in de router te denken.