vmware tools installeren op slackware (9.1)

Pagina: 1
Acties:

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02 12:30
Ik wil vmware tools installeren onder slackware 9.1, maar aangezien slackware niet voldoet aan de layout die vmware voor ogen heeft van linux, lukt dit niet.
Ze vragen naar de locatie van de rc0.d/ t/m rc6.d/ directories, maar linux heeft dit niet, dit zijn namelijk gewoon rc0.d t/m rc6.d bestanden(scripts). Is er wel een andere mogelijkheid om deze tools te installeren?

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Heb een linkje voor je gevonden, 2e hit met vmware slackware.

http://www.cs.ucr.edu/~jbyrne/vmware.htm

bekijk het eens zou ik zeggen :) succes.

[ Voor 2% gewijzigd door MM- op 01-12-2003 19:21 . Reden: overbodigheid ]

• Scorpion1984
MM- schreef op 01 december 2003 @ 19:20:
Heb een linkje voor je gevonden, 2e hit met vmware slackware.

http://www.cs.ucr.edu/~jbyrne/vmware.htm

bekijk het eens zou ik zeggen :) succes.
Die link had ik ook bekeken, maar het ging daar over vmware installeren onder slackware, en niet vmware tools op slackware onder vmware. Maar heb hem voor de zekerheid nog een keer bekeken en denk dat het me wel lukt met een beetje aanpassing aan de tips die er instaan.

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Scorpion1984 schreef op 01 december 2003 @ 19:27:
[...]

Die link had ik ook bekeken, maar het ging daar over vmware installeren onder slackware, en niet vmware tools op slackware onder vmware. Maar heb hem voor de zekerheid nog een keer bekeken en denk dat het me wel lukt met een beetje aanpassing aan de tips die er instaan.
Ok mijn fout, zag niet dat het ging om vmware tools, ik zag vmware zien en begon gelijk te zoeken :)

maar even voordat ik het goed begrijp, wil je nu vmware tools installeren op slackware die draait onder vmware?

• Scorpion1984
MM- schreef op 01 december 2003 @ 19:29:
[...]

Ok mijn fout, zag niet dat het ging om vmware tools, ik zag vmware zien en begon gelijk te zoeken :)

maar even voordat ik het goed begrijp, wil je nu vmware tools installeren op slackware die draait onder vmware?
Ja, ik weet niet of het nu lukt, maar ben bezig :)

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-02 04:29
Ik dacht altijd dat die VMware Tools alleen voor Windows waren :?

• sirdupre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-04-2025
Ik heb die mappen gewoon aangemaakt in /etc/rc.d...
Er staat namelijk een script rc.sysvinit in /etc/rc.d dat ervoor zou moeten zorgen dat als commerciele applicaties vertrouwen op System V bootscripts ipv BSD-stijl, dat deze applicaties zichzelf tóch kunnen installeren in slackware.
VMWare-Tools is zo'n geval en het werkt voor mij iig wel.
Het enige nadeel is dat als ik vanuit X naar de console ga, het allemaal onleesbaar wordt ofzo....
Pagina: 1