Ervaringen met Thermaltake Spark 7+

Pagina: 1
Acties:

• Yoshi|IA2
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-10-2018
Hallo,

Ik heb mij van de zomer een nieuwe pc gekocht.
P4 - 2.8GHz - fsb: 800 (boxed)
P4P800 (non-deluxe)
2 * 256 DDR400
80GiB maxtor sata

Ik zou nu graag mijn peeceeke zo stil mogelijk krijgen.
Ik heb op de moment 1 case fan zitten voor de hd, omdat deze anders veel te warm word. Welke fan zou ik hier het beste in de plaats zetten? Ik lees hier regelmatig iets van papst?
Ik heb het id dat de standaard cooler van de p4 ook wel wat lawaai maakt, ik dacht deze te vervangen door een thermaltake spark 7+ (http://www.thermaltake.com/coolers/spark/a1715.htm)
Deze heeft een 17 db op laagste stand, maar ik vraag me af of de cpu wel genoeg gekoeld wordt dan? Heeft iemand daar ervaringen mee?
Ik had een review gevonden die sprak van 30 graden niet gestressed met die thermaltake, maar dan wel op hoogste (47db) stand. Ik heb nu maar 35graden niet gestressed.
Zou ik m'n pc stiller krijgen bij ong. zelfde temp als ik die thermaltake eropzet?

Groeten,
Yoshi

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Allereerst, 35 graden is een prima temperatuur voor die cpu. Wat warmer kan zelfs ook weinig kwaad. Verder heb ik van die Thermaltake geen verstand, maar ik ben altijd wel te porren voor de Papst koelers van NoiseControl.de met NMT2 regelunit. Meer info vind je hier: NoiseControl

De CPU koelers van NoiseControl zijn nogal duur, maar mijn ervaringen zijn echt super. Duidelijke installatiehandleiding en doodstil!

(In Nederland zijn de koelers te verkrijgen via www.comex-sales.com , maar ze zijn een stuk goedkoper als je ze direct bij NoiseControl.de bestelt)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:55
Woppa, pas die tekst ff aan, dit vern#$kt HEEL erg de lay-out.

Oh, nu is het wel goed :)
Foutje? :?

[ Voor 11% gewijzigd door Hoyden op 01-12-2003 18:28 ]

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-02 23:17
Ik gebruik zelf een Alpha koelblok met een Papst fan, deze wordt geregeld dmv. een Zalman fanmate.

M'n P4 2.6 is idle zo'n 30gr en stressed zal het rond de 40 zitten.
In de zomer was hij rond de 45, erg goed vind ik zelf, zeker omdat de fan weinig rpm's maakt (+/-1500).

Alpha + Papst is wel aardig aan de prijs, ik zou zeker Zalman overwegen, die maken ook leuk spul voor minder geld.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Koelerkwesties horen in DOC :)

Processors, Mobo's & Geheugen > Die-Hard Overclocking & Cooling + titeluitbreiding

• Yoshi|IA2
Redje schreef op 01 december 2003 @ 18:38:
Ik gebruik zelf een Alpha koelblok met een Papst fan, deze wordt geregeld dmv. een Zalman fanmate.

M'n P4 2.6 is idle zo'n 30gr en stressed zal het rond de 40 zitten.
In de zomer was hij rond de 45, erg goed vind ik zelf, zeker omdat de fan weinig rpm's maakt (+/-1500).
op http://www.overclocking.be heb ik deze alpha+papst gevonden, en deze is idd wel het overwegen waard...
"Alpha PAL8942 + PAPST N/2GML"

Is wel redelijk wat geld (80eur daar), maar als hem stil is het dat waard... Ik geloof dat ik het type op de site van papst heb gevonden en deze zegt 19db. Dat wel bij 2050 rpm.
Is hem merkbaar stiller op 1500rpm?
Klopt het dat hij max 2000rpm haalt?
Koelt hij merkbaar meer op 2000rpm?

Sorry dat ik zoveel vragen stel, maar ik wil er zeker van zijn voor ik mij het ga halen... :)

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-02 19:28

Exigence

dnkroz

Ik denk dat je beter een losse Thermalright SLK947 kunt halen en daar een 80 millimeter Papst opzetten.
De 12dB of 19dB versie. Redelijke koelprestaties blijven dan behouden door het goede blok.

• Yoshi|IA2
Is die alpha blok dan niet zo goed?

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Die Alpha is volgens mij gewoon de P4 uitvoering van de Socket A Pal 8045. Een goede koeler dus, maar de Thermalright SLK 9xx blokken zijn net even beter.

Specs

Verwijderd

Ik heb een earo 7+. Dit ding is op de laagste stand behoorlijk stil en houd mijn 2500+@2,3Ghz op 1.725v op max52 graden met sisoftsandra en met games meestal rond de 46.

• thoomie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:41
Zooo, hoe heb jij dat gedaan dan met die aero 7+. Ik heb die ook namelijk icm 2500+. Deze draait in mijn geval op 2166 mhz. Maar word idle al 49 graden en dan staat die aero op volle snelheid.

Heb ik wat fout gedaan??

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-02 23:17
yoshi_rules schreef op 07 december 2003 @ 15:08:
[...]

op http://www.overclocking.be heb ik deze alpha+papst gevonden, en deze is idd wel het overwegen waard...
"Alpha PAL8942 + PAPST N/2GML"

Is wel redelijk wat geld (80eur daar), maar als hem stil is het dat waard... Ik geloof dat ik het type op de site van papst heb gevonden en deze zegt 19db. Dat wel bij 2050 rpm.
Is hem merkbaar stiller op 1500rpm?
Klopt het dat hij max 2000rpm haalt?
Koelt hij merkbaar meer op 2000rpm?

Sorry dat ik zoveel vragen stel, maar ik wil er zeker van zijn voor ik mij het ga halen... :)
Ik gebruik de 2050rpm Papst met een Zalman Fanmate, deze staat bijna op de laagste stand. Standaard vind ik de Papsten toch nog wel wat geluid produceren.

Ja hij koelt beter op 2050rpm, maar maakt ook iets meer geluid, volgens Asus probe draait hij nu 1500rpm en is hij merkbaar stiller.

Als ik nu een koeler combi zou moeten kopen zou ik denk ik voor een Zalman "waaier" gaan. Goed stil te krijgen en een stuk goedkoper.
Pagina: 1