Wel scanner, geen usb

Pagina: 1
Acties:

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-05 21:38

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
Hey mensen,
Wij zitten hier met 2 pc's, mijn pc:

Amd Athlon XP 2600+ (clocked)
MSI K72B Mobo
8x usb 2.0
512 mb ddr ram
Etc

En de pc van mijn vader:

Amd k6 400 mhz
128 mb sdram
Geen USB!!
etc

Mijn vader wil een nieuwe printer ( scanner, kopieer, printer in een ) maar die is USB.
Alleen hij heeft geen USB, en om em nou op mijn pc aan te sluiten, zodat mijn pc altijd aan moet staan als hij em wil gebruiken vind ik ook niks.
We willen em eigelijk allebei kunnen gebruiken, en alleen onze pc hoeft aan te staan dan ( dus als ik op mijn pc wil printen, moet niet die van me pa aan hoeven en andersom )

Is het mogelijk met een apparaat ( hub?? ) zodat we de printer (tegelijk) kunnen gebruiken? ik zal kijken of ik een USB pci kaart erin kan doen

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 21:11
Op de HCC koste een usb 2.0 kaartje 12 euro.
Een usb hub om twee pc's van vier gedeelde poorten gebruik te laten maken 15 euro., maar die zie ik nooit te koop verder, maar ze bestaan dus wel.
Kaartje voor usb lijkt me dus het makkelijkst.

Gejat uit ander topic.

http://www.startech.com/s...SB421&topbar=topbaruf.htm

oftewel een USB switch moet je hebben of natuurlijk een printserver

[ Voor 37% gewijzigd door jantje112 op 01-12-2003 20:36 ]

• d-one
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-01-2024
zag toevallig op de hcc een usb hub voor 15 euro, maar daar is het nu te laat voor. Alleen weet ik de naam van de winkel niet meer..

Verwijderd

koekjah schreef op 01 december 2003 @ 18:13:
Hey mensen,
Wij zitten hier met 2 pc's, mijn pc:

[...]

Is het mogelijk met een apparaat ( hub?? ) zodat we de printer (tegelijk) kunnen gebruiken? ik zal kijken of ik een USB pci kaart erin kan doen
Bij hel veel winkels hebben ze zoiets

Mogelijkheden
- USB PCI kaartje
- USB hub
- Switch / Hub waar je een printer op aan kan sluiten

Persoonlijk zou ik voor een Switch / Hub gaan met printerpoort...

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 20:43
Je hebt ook nog USB printservertjes, zeker handig als er ooit nog meer PC's komen.

Je hangt de USB printer dus in het netwerk, moet je natuurlijk wel een netwerk hebben :)

• koekjah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-05 21:38

koekjah

Luctor et emergo

Topicstarter
We hebben een netwerk via een router, kan ik dan zomaar een hub in het midden douwen, daar een printer op aansluiten, zodat allebei de pc's van de printer gebruik kunnen maken??

Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:37
Let wel, dat als zoiets niet rechtstreeks aan een PC hangt, je alleen de kopieer en de printfunctie kunt gebruiken.

Zelf heb ik hier een PSC 2105 aan mn servertje hangen met linux. Hoe scan ik? heb een sane server op de linuxserver opgezet, kan ik met sane of twain2sane scannen vanaf linux en windows machines. Printen en kopieren is uiteraard geen enkel probleem.

alhoewel... die rotdingen hebben wel een eigen protocol waarvoor ik op mn linux server een progseltje "hpoj" moet draaien om de verschillende devices uitelkaar te houden. Het kan zijn dat de nieuwere deskjets ook dit protocol gebruiken, dan zou je dat ff moeten nakijken op http://hpoj.sourceforge.net . Als daar ook doodgewone deskjets tussenstaan zou het gewoon moeten werken nml.
Pagina: 1