Toon posts:

[win2000/98] loginscript .reg probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakorzzZzz, Op mijn stageplek hebben we een Win2000 server en een aantal win98 clients. Nu wil ik de favorieten aanpassen bij alle users en alle computers, nu heb ik een favorietenmap aangemaakt op de server en heb een .reg bestand dat in het register naar deze favorietenmap verwijst in het loginscript gezet.
Totzover dus geen probleem, maar nu is het geval dat de win98 clients geen wijzigen doorvoeren via een .reg bestand, alleen wanneer ik het register op de clients handmatig (met regedit) wijzig werkt het. Ook wanneer ik op de client zelf een .reg bestand uitvoer, worden de wijzigen niet doorgevoerd. Ik denk dat het met rechten te maken heeft, maar waarom kan ik het dan wel met regedit wijzigen?

het .reg bestand dat ik heb gemaakt
======================================================
REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders]
"Favorites"="T:\Favorieten"

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders]
"Favorites"="T:\Favorieten"
=======================================================

Ik wil dus gewoon via het .reg bestand bij het opstarten het register wijzigen.
Wie heeft er een idee hoe ik dit op moet lossen?
Ik hoop dat ik het duidelijk heb verwoord wat het probleem is.

p.s. Ik heb al een tijd op search gezocht, maar voor dit specifieke probleem heb ik geen oplossing kunnen vinden.

Alvast bedankt :)

• Matthey
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:54
Kan je wel via het loginscript doen;

Loginscript.bat:
regedit.exe /s Regfile.reg

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry ik had ook ff moeten aangeven wat ik in het login.bat heb gezet

dat is:

regedit /s regfile.reg

Dat komt denk ik op het zelfde neer als:

regedit.exe /s regfile.reg

Dat is dus niet het probleem

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 18:17 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

heb je al op een test station geprobeerd deze keys te mergen op een windows 98 client?

maar je hebt ook vast een stagebegeleider die jou prima kan helpen?

* mutsje wordt moe van ik zit op mijn stage topics...

[ Voor 42% gewijzigd door mutsje op 01-12-2003 18:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 01 december 2003 @ 18:44:
heb je al op een test station geprobeerd deze keys te mergen op een windows 98 client?

maar je hebt ook vast een stagebegeleider die jou prima kan helpen?

* mutsje wordt moe van ik zit op mijn stage topics...
mutsje moet niet zo zeuren, als je geen zin hebt me te helpen, just shut up then m8

En jij weet net zogoed als ik, dat de gemiddelde stagebegeleider minder weet dan de toiletjuffrouw

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 18:48 ]

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

tja misschien moet je wat vaker een SEARCH gebruiken in plaats van lui hier een vraag te dumpen. op www.microsoft.com/technet kunnen ze jou prima helpen met zo'n attitude.

• mbrouwer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-05 00:23
Ik ga een beetje gokken dat je de regkey hebt aangemaakt op een 2000 machine, dan is de kans groot dat je hem verkeerd hebt opgeslagen. 2000 slaat standaard op als Unicode (of Ansi) en dat moet dus Ansi (of Unicode) zijn. (weet zoals je ziet niet helemaal meer welke nou wat is). Wij hebben dat hier ook als ik regkeys maak op 2000 die ik op NT4 door wil voeren...

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 01 december 2003 @ 18:52:
tja misschien moet je wat vaker een SEARCH gebruiken in plaats van lui hier een vraag te dumpen. op www.microsoft.com/technet kunnen ze jou prima helpen met zo'n attitude.
ach ach, hoor hem nou, grappig dat jij over attitute begint, maar goed ik wil niet dat dit op een flame uitdraait, is er iemand die me wel kan helpen?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 18:53 ]

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 18:47:
[...]

mutsje moet niet zo zeuren, als je geen zin hebt me te helpen, just shut up then m8

En jij weet net zogoed als ik, dat de gemiddelde stagebegeleider minder weet dan de toiletjuffrouw
Ik zou maar een beetje inbinden als ik jou was. Van mensen als mutsje kan jij nog heel veel leren en dat heb je wel nodig denk ik zo...... :(
Het lijkt er ook erg op dat er wel mega veel stagevragen worden gesteld waarvan de meeste sim-pel zoekwerk zijn, inclusief die van jou.

Verwijderd

Topicstarter
luckyme_ schreef op 01 december 2003 @ 18:53:
[...]

Ik zou maar een beetje inbinden als ik jou was. Van mensen als mutsje kan jij nog heel veel leren en dat heb je wel nodig denk ik zo...... :(
Het lijkt er ook erg op dat er wel mega veel stagevragen worden gesteld waarvan de meeste sim-pel zoekwerk zijn, inclusief die van jou.
Ik heb lang zitten twijfelen of ik wel zo posten, ookal heb ik lang lopen zoeken in search, ik wist namelijk dat het op zoiets zou uitdraaien als dit.... rara hoe komt dat?
denk dat Got zen beste tijd wel gehad heeft

Verwijderd

Topicstarter
mbrouwer schreef op 01 december 2003 @ 18:52:
Ik ga een beetje gokken dat je de regkey hebt aangemaakt op een 2000 machine, dan is de kans groot dat je hem verkeerd hebt opgeslagen. 2000 slaat standaard op als Unicode (of Ansi) en dat moet dus Ansi (of Unicode) zijn. (weet zoals je ziet niet helemaal meer welke nou wat is). Wij hebben dat hier ook als ik regkeys maak op 2000 die ik op NT4 door wil voeren...
Dat zou het misschien geweest kunnen zijn, ware het niet dat ik ook een test.reg heb aangemaakt op 1 van de win98 clients om te testen of het daar werkte en dat was niet zo dus het ligt niet aan het ansi verhaal denk ik, maar toch bedankt

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 18:58 ]

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Got heeft niet zijn beste tijd gehad. Waarom niet. Als je een starters post maakt en je zet er in ... ik heb blabla article van MS al geprobeert. deze topics blabla heb ik al op GOT gevonden en geprobeert maar heeft geen oplossing geboden tot mijn genoemt probleem kom je heel anders over .. voel je het verschil?

normaals. Heb je de keys wel rechtstreeks al eens op een windows 9x client gemerged..(dit is 2e keer dat ik het vraag).

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 18:55:
denk dat Got zen beste tijd wel gehad heeft
ach komop man, op het moment dat je 'shutup m8' gaat lopen roepen WEET je dat je dat uitlokt, zeker tegen mensen als mutsje (kijk voor je grap eens in Howto's & Guides) vinden mensen die wat frequenter in WOS en SA komen dat in het geheel niet leuk. Als je vind dat GoT verloedert kan je daar zelf ook wat aan doen door mensen te helpen en Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) te lezen, aangezien je zoals ik hierboven aangeef niet erg netjes opstelt.

heb je al op een test station geprobeerd deze keys te mergen op een windows 98 client?[

maar je hebt ook vast een stagebegeleider die jou prima kan helpen
waar zie je trouwens dat mutsje je niet helpt?

weet je, ik kan nu een hele rant afsteken over hoe asociaal ik je gedrag vind, hoe ik je attitude afkeur, hoe ik vind dat je meteen begint te flamen als mutsje zegt dat hij ergens moe van word, dat je mutsjes advies best mag opvolgen en niet tegen alles aan hoeft te schoppen, maar aangezien ik niet wil flamen op anderen doe ik dat niet. :)

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 01 december 2003 @ 18:59:
Got heeft niet zijn beste tijd gehad. Waarom niet. Als je een starters post maakt en je zet er in ... ik heb blabla article van MS al geprobeert. deze topics blabla heb ik al op GOT gevonden en geprobeert maar heeft geen oplossing geboden tot mijn genoemt probleem kom je heel anders over .. voel je het verschil?

normaals. Heb je de keys wel rechtstreeks al eens op een windows 9x client gemerged..(dit is 2e keer dat ik het vraag).
Jah dat kan wel zo zijn, maar ik vond mijn startpost al erg aan de lange kant en om er dan in principe onnodige tekst als ik heb hier en daar en daarginds al gezocht er ook nog bij te zetten zou het niet erg overzichtelijker gemaakt hebben vandaar....
maar ik zal eens ff kijken over dat merge betreft

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit gaat helemaal nergens meer over. Mensen, check uw PM's
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.