Toon posts:

[PHP/CHMOD] Probleem met acces

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,
Ik heb een template parser gemaakt in PHP, die templates netjes uit een bepaalde directory haalt. Nu wil ik graag hebben dat de source van deze .tpl bestanden niet te openen zijn door "public", ik moet echter wel hebben dat de .tpl bestanden wel gelezen kunnen worden door PHP. En vervolgens als ze eenmaal geparsed zijn wel gelezen kunnen worden door het publiek.

Ik heb al vanalles geprobeerd, onder andere bepaalde chmod combinaties, maar dit werkte niet :(, ik kon daarmee wel geen toegang geven aan het publiek voor de files in mijn template mappen maar dan werd het vervolgens ook niet voor hun geparsed ;(

Ik heb weet al een mogelijke oplossing, namelijk de bestandspermissies steeds overnieuw aan te laten passen door PHP, maar dit lijkt me een beetje script-snelheid kostende methode, en mijn server zal het ook niet zo fijn vinden.

Weten jullie misschien een betere oplossing?
alvast bedankt

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

In een aparte directory met daarin een .htaccessje met
code:
1
2
Order Deny,Allow
Deny from All

Of iets gelijkwaardigs als je geen gebruik maakt van apache of andersoortig systeem dat .htaccess begrijpt. Lijkt me toch redelijk eenvoudig en basic webserver-manual werk.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Dit topic is gesloten.