Internetverbinding met twee GSM's?*

Pagina: 1
Acties:

• zeekoe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-08 07:49
Binnenkort krijg ik het wireless campus abonnement, 3 euro 50 per maand en dan mag je 3600 minuten gratis bellen naar telfort telefoons.
Op mijn kamer heb ik geen internet-toegang. Zou het misschien, in theorie mogelijk zijn om met zo'n ouderwetse modem plus twee telefoons en een internetverbinding op afstand sloom te kunnen internetten? >:)
Ik weet het, het is nogal een ziek idee, maar ben gewoon benieuwd.
En zijn zulke modems nog een beetje te koop?

Nieuw huis, nieuwe (verduurzamings)kansen...

Verwijderd

Titel even wat minder cryptisch gemaakt :)

Geef graag ook even aan welke telefoons je gebruikt en hoe je dit denkt te bewerkstelligen. Nu ligt er enkel een probleem en mist het belangrijkste stuk: een plan.

Verwijderd

Tuurlijk, gewoon even je provider zeggen dat hij een ander inbelnummer moet nemen :D

Verwijderd

Ja het kan kan makkelijk, er zijn verschillende gsm's met ingebouwd modem. Kabeltje tussen gsm en je pc, een inbelaccount bij een internetprovider (gratis abo bij tiscali bv.) en klaar is kees.
Je hebt zo maar 1 gsm nodig maar het is wel vreselijk traag (9 Kb/s ongeveer).

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:43

netblade

Sunrise

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 22:27:
Ja het kan kan makkelijk, er zijn verschillende gsm's met ingebouwd modem. Kabeltje tussen gsm en je pc, een inbelaccount bij een internetprovider (gratis abo bij tiscali bv.) en klaar is kees.
Je hebt zo maar 1 gsm nodig maar het is wel vreselijk traag (9 Kb/s ongeveer).
je bedoelt 0,9kb/s ;)

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
eh, zo'n ding is toch 9600 bit/s. Dus max 1,2 kB/s

Verwijderd

Nee, 9Kb/s. Dat is 1,125KB/s. Het is een 9600b/s verbinding.

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-07 22:06
Dus je wilt via 2 gsm's gaan internetten?
Nouw simpele oplossing: een datakabel voor je telefoon op de com/usb poort van je pc

Verwijderd

Ik doe dit regelmatig. Ik heb een Nokia 6310i en een Dell van de baas. Soms lijkt het erg belangrijk om mijn mail te lezen, en dan bel ik in met mijn GSM. Wel naar een webmail pagina natuurlijk. Outlook wil je hier nietover heen laten lopen. In 1998 heb ik dit truukje overigens gezien bij een bedrijf waar ze Lotus Notes gebruikten. Daar werkte het heel behoorlijk! (Met een Noorse GSM inbellen vanaf een belgisch GSM netwerk op een server die in Nederland staat, ik ben blij dat ik die rekening niet hoefde te betalen).

• zeekoe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-08 07:49
hmja, kun je die gsm's elkaar dan ook laten opbellen? En tenminste 1 telefoon is een koelvriescombinatie met weinig kans op datakabelaansluiting denk ik :)
Ik heb in een of andere film (wargames ofzo) wel eens gezien dat ze zo'n modem hadden waar je een hoorn op kan leggen en dat je daarmee dan kon inbellen.
edit:
sorry... zal volgende keer eerst ff googelen:
http://people.ece.cornell.edu/scaglione/acousticmodem.htm
woei! 2kbps :P

edit:
:/ je moet matlab hebben

[ Voor 26% gewijzigd door zeekoe op 02-12-2003 16:30 ]

Nieuw huis, nieuwe (verduurzamings)kansen...

Verwijderd

hiervoor heb je wel een speciaal gsm-data-abonnement nodig meen ik?

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 21:09
Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 16:21:
... Wel naar een webmail pagina natuurlijk. Outlook wil je hier nietover heen laten lopen....
Waarom zou webmail sneller zijn dan outlook? Pop3 of imap lijkt me een stuk efficienter dan mail in html. Afgezien van grote attachments die je met pop3 wel direct moet downloaden.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 10:38
Dit gaat je sowieso niet lukken, Telfort met die grote belbundel brengt datacalls aapart in rekening.

Er wordt dus _wel_ gekeken naar het soort verkeer dat erover heen gaat, en dataverkeer is dus NIET included in die belbundel.

Verwijderd

IMHO: Hier heb je geen data abbo voor nodig. Je hebt gewoon een langzame modem. telford ziet echt niet wat jij belt hoor. Je gaat namelijk geen GPRS gebruiken (denk ik). maar neem de proef op de som! (en vertel ons het resultaat)
Mijn ervaring is dat webmail sneller gaat. Met name in verband met onverwachte attachements.
Tevens gebruik ik zakelijk Outlook (en niet Outlook Express), en daar hebben ze ook een Outlook web Access voor. De ene keer alleen de headers ophalen en de andere keer alles, is niet handig met Outlook. Vandaar mijn keuze voor webmail.
Pagina: 1