ik heb een kabel: lpt1 naar rj45 en daar wil ik mee naar een console connecten van een router. bij hyperterminal kan ik alleen naar com1 en com2 connecten, het moet toch wel kunnen om naar lpt1 te connecten ?
Verwijderd
Zou ik niet doen. Je kunt gewoon via zo'n verloopstekkertje COM1 of COM2 gebruiken. Ik heb me dat eens laten vertellen door de leverancier van onze multiplexers, in verband met foutcorrectie zou je serieel moeten gebruiken.Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 16:57:
ik heb een kabel: lpt1 naar rj45 en daar wil ik mee naar een console connecten van een router. bij hyperterminal kan ik alleen naar com1 en com2 connecten, het moet toch wel kunnen om naar lpt1 te connecten ?
maar het is wel mogelijk , ik wil namelijk een router managen maar heb geen console kabel liggen, heb er 1 geprobeert te maken met een rj45 stekkertje en een db9f stekker maar is niet gelukt .
ik moet dat ding managen
ik moet dat ding managen
Verwijderd
Kun je 'm niet gewoon via telnet bereiken dan?Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 17:07:
maar het is wel mogelijk , ik wil namelijk een router managen maar heb geen console kabel liggen, heb er 1 geprobeert te maken met een rj45 stekkertje en een db9f stekker maar is niet gelukt .
ik moet dat ding managen
Ik neem aan, dat je de juiste pin-layout bij Cisco gedownload hebt? (Of uit de handleiding gehaald natuurlijk...)
Als je heel wanhopig bent, kun je in Amersfoort zo'n fraaie blauwe console-kabel komen halen....
kun je niet s kijken op welke levels die console poort van je router werkt? en met welk protocol? mischien is t helemaal geen sr232 ofzo
en heb je m allang opgeblazen
er is vast toch wel ergens een proggie te bij die router zodat je m kan managen, wat moet je anders met een bijgeleverde kabel
[edit]
die kabel die jij bedoelt, heb k volgens mij ook nog wel ergens liggen (blauwe platte 8 aderige kabel) en dan kun je kiezen of je er een 25 polige of 9 polige seriele connecter erop zet,
25 pins serieel is niet printerpoort !!
er is vast toch wel ergens een proggie te bij die router zodat je m kan managen, wat moet je anders met een bijgeleverde kabel
[edit]
die kabel die jij bedoelt, heb k volgens mij ook nog wel ergens liggen (blauwe platte 8 aderige kabel) en dan kun je kiezen of je er een 25 polige of 9 polige seriele connecter erop zet,
25 pins serieel is niet printerpoort !!
[ Voor 29% gewijzigd door Super_ik op 01-12-2003 17:14 ]
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
kan dat ? ik woon zelf in soest namelijk , ben echt wanhopig !!!!!
heb 2 cisco 1601r routers gekocht op de hcc en heb er dus geen kabels bij gekregen. ik wil gaan oefenen voor mijn ccna en ccnp .
heb 2 cisco 1601r routers gekocht op de hcc en heb er dus geen kabels bij gekregen. ik wil gaan oefenen voor mijn ccna en ccnp .
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 17:13 ]
Verwijderd
Mail staat in m'n profiel. Ik kijk zo wel ff.Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 17:12:
kan dat ? ik woon zelf in soest namelijk , ben echt wanhopig !!!!!
Verwijderd
We gaan niet voor ieder wissewasje en nieuw topic openen 
achter het ip adres komen van een cisco router/
achter het ip adres komen van een cisco router/
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()