ik ben met een website bezig met wat PHP erin, om te beginnen zal ik even wat code plaatsen om mijn probleem te verduidelijken:
Nu wil ik dus, dat er met PHP het een en ander gebeurd, maar als er een exit gegeven wordt de hele PHP-tag "ge-exit" wordt. Dit gebeurd ook wel, maar vervolgens wordt alles NA de "?>"-tag niet meer geparsed. Als er een exit geweest is krijgt de browser van de client dus het volgende door:
En verder niks, dit is natuurlijk niet de bedoeling want ik wil nog wat opmaak e.d. eronder in de body stoppen. Hoe krijg ik dit voor elkaar? Ook return heb ik geprobeerd, werkt opzich ook, maar ook met hetzelfde probleem.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <HTML> <HEAD><TITLE>Tietol</TITLE></HEAD> <BODY> Welkom op de website! <?php if($bepaalde_waarde){ doe_iets(); exit; }else{ doe_iets_anders(); exit; } // hier komt wat php dat alleen uitgevoerd mag worden als er nog GEEN exit geweest is ?> <a href="link.html">hier moet een linkje</a> </BODY> </HTML> |
Nu wil ik dus, dat er met PHP het een en ander gebeurd, maar als er een exit gegeven wordt de hele PHP-tag "ge-exit" wordt. Dit gebeurd ook wel, maar vervolgens wordt alles NA de "?>"-tag niet meer geparsed. Als er een exit geweest is krijgt de browser van de client dus het volgende door:
HTML:
1
2
3
4
| <HTML> <HEAD><TITLE>Tietol</TITLE></HEAD> <BODY> Welkom op de website! |
En verder niks, dit is natuurlijk niet de bedoeling want ik wil nog wat opmaak e.d. eronder in de body stoppen. Hoe krijg ik dit voor elkaar? Ook return heb ik geprobeerd, werkt opzich ook, maar ook met hetzelfde probleem.
Rookworst zonder R is ook worst.