1 pc met 2 netwerk kaarten op 2 lannen aan sluiten

Pagina: 1
Acties:

• jostytosty1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09-2022
Volgens mij is deze vraag al een paar keer gesteld met verschillende variaties maar ik ben er nog geen steek mee opgeschoten.

Mijn vraag is: binnekort krijgen wij een 2de lan. is het mogenlijk om via 1 pc die 2 netwerk kaartjes heeft verbinding te maken met beide lannen( of lan's weet nie )

Ook googlen schoot niet echt op dus ik hoop een duidelijk antwoord te krijgen.

Alvast bedankt

• RMYuma
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 05:28

RMYuma

The disguise is complete!

Dit is mogelijk ja, maar hangt dan af van het gebruikte OS.
Dit OS moet een routerfunctie hebben en tevens IP-forwarding aan kunnen.
Alle Microsoft NT-versies kunnen dit, evenals Linux/Unix.

En het lijkt me stug dat je hier niets over gevonden hebt. Microsoft.com zou je zeker verder moeten kunnen helpen. Zoek maar eens op "router".

Beide netwerkkaarten krijgen een ip-adres uit een ander subnet, opdat beide LAN's van elkaar onderscheiden kunnen worden. Middels routertabellen wordt dan het verkeer van subnet 1 naar subnet 2 gestuurd en vice versa.

[ Voor 12% gewijzigd door RMYuma op 01-12-2003 16:41 ]

| Specs Aurora24 | My music |

• jostytosty1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09-2022
Thanx voor de snelle reactie.

Ik denk dat het grootste probleem van mijn zoek acties het formuleren van de vraag is maar dat is weer een ander verhaal.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

jostytosty1 schreef op 01 december 2003 @ 16:33:
Mijn vraag is: binnekort krijgen wij een 2de lan. is het mogenlijk om via 1 pc die 2 netwerk kaartjes heeft verbinding te maken met beide lannen( of lan's weet nie )
Dit is zondermeer mogelijk.

Als je de twee LAN's ook nog aan elkaar wilt knopen (dus dat een pc uit LAN1 met een pc uit LAN2 kan kletsen) dan moet je die routering instellen waarover iemand anders het al had.

De pc met 2 netwerkkaarten kan zowiezo met alle pc's uit LAN1 en LAN2 kletsen.

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Dit is heel goed te doen in windows xp, hier kun je met behulp van een netwerkbrug een koppeling maken, voorwaarde hierbij is dat je niet met vaste ip adressen werkt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 17:13:
..voorwaarde hierbij is dat je niet met vaste ip adressen werkt.
Oh? Sinds wanneer is dat :? Er is helemaal geen voorwaarde met betrekking op de IP-adressen, behalve dat ze niet in hetzelfde subnet mogen zitten.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

hmm volgens mij vraagt tie niet om een router, (LEES)

maaer vraagtie meer om het feit dat hij met 1 PC in 2 netwerken aanwezig wil zijn.

je kan aanwezig zijn maar niet in 2 domains joinen.

als router gebruiken is wel mogelijk

Tja vanalles

Pagina: 1