Toon posts:

Radeon 9800 0x agp ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/helpmeplease.JPG

ik heb een P4p800 mobo met een ati radeon 9800 pro

ik run windows XP SP1 + Dx9b

zoals je op de image ziet staat fastwrite uit en geeft de agp bus niets aan dit zou 8x moeten zijn.

ook in het bios zie ik geen optie om een agp bus rate aan te vinken. eveneens fastwrite.

ik heb een aantal TweakTools geprobeerd maar daarmnee wilde het ook niet lukken.

mijn performance is duidelijk achteruit gegaan sinds mijn laatste Format :C

wie helpt me :'(

Verwijderd

Een aantal tweaktools al? Ik weet niet of Powerstrip daar toevallig bij zat? Daarmee zou het moeten lukken. (Althans, hier wel)

• Painxiom
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-03 13:54
Heb je het ati cataclyst control-panel geïnstalleerd?
Daar staan al die opties in...

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:47

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb even de manual doorgespit met acrobat reader maar ik kom maar één keer het woord fast write tegen, en dat is in de specificaties. In bios screenshots zag ik ook niets :?

Misschien lukt het met een proggie van Asus zelf? Kijk eens op de driver-cd. succes :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/naamloos99.JPG

update: ook werkt het ati menu niet mee...ik kan hieraan veranderen wat ik wil maar de waarde blijft zoals op de picture

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/naamloos101.JPG

ik ben powerstrip aan het proberen maar hij geeft een vreemde vermelding zoals je op de foto kunt zien.

als ik dan ok druk loopt mijn pc spontaan vast druk ik op annuleren vervallen alle ingevoerde waarde zie agp 8x + fastwrite welke ik handmatig had aangevinkt

:|

update2: agp 8x is nu enabled :)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 17:52 ]

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:47

PD2JK

ouwe meuk is leuk

En met Side Band Addressing uit? SBA leidt tot instabiliteit.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 16:43
Wat sba voor iets?

Verwijderd

sba=Side Band Addressing

wat beiden zijn kan je opzoeken in search of FAQ

quote: "Ook de opties 'Fastwrites' en 'Sideband Adressing (SBA)' kunnen voor veel problemen zorgen. Schakel deze opties uit (scheelt erg weinig in snelheid) en kijk of het helpt."

FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2003 21:15 ]

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-08 05:45
Ik heb precies hetzelfde als jou. Alleen is mijn APERTURE size slechts 64mb en is Selected Rate 0x000000008

Wat is dat aperture size ?

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-08 16:43
Verwijderd schreef op 01 december 2003 @ 21:08:
sba=Side Band Addressing

wat beiden zijn kan je opzoeken in search of FAQ

quote: "Ook de opties 'Fastwrites' en 'Sideband Adressing (SBA)' kunnen voor veel problemen zorgen. Schakel deze opties uit (scheelt erg weinig in snelheid) en kijk of het helpt."

FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen (18/11/02)
Er duidelijk is dat nu ook niet, maar ik heb het opgezocht op google en het antwoord gevonden in het frans. Toch bedankt.

[ Voor 5% gewijzigd door Teun_2 op 01-12-2003 21:59 ]

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 16:33

star-saber

Ryzen

dude installeer je chipset drivers eens.
dat scheelt een boel

hier is de link

ftp://aiedownload.intel.c...536/a08/infinst_autol.exe

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-08 05:45
star-saber schreef op 01 december 2003 @ 22:11:
dat scheelt een boel

hier is de link

Als je dat tegen mij zegt: dat had ik al gedaan :-) Ik haal nu 5298 3Dmarks.

Verwijderd

Topicstarter
star-saber schreef op 01 december 2003 @ 22:11:
dat scheelt een boel

hier is de link

thanx dacht dat ik die al geinstalleerd had ...naja het werkt nu fast writre is enabled en mijn kaart draait op 8x agp :) ...

ik heb nu wel een probleempje bij games ik krijg telkens een schokje dat hij even blijft stil staan zou dit komen door de side addressing wat ik heb uitgezet ?

Verwijderd

@vdpoort : het uitzetten is alleen maar bevordelijk, SBA (sidebandadressing) en FW (fastwrite) is zo lees ik net eigenlijk voor agp 1x gemaakt en nu de agp gemiddeld op 4x of soms 8x staat is er geen merkbaar verschil meer, mede ook vanwege de veel snellere systemen tegenwoordig. dus waarom errors oproepen als je toch al geen snelheidswinst merkt? dit mag je testen met een benchprogramma of de score stijgt of zakt als je FA of SBA aan of uitzet

die schokjes waar je op doelt is of een niet snel genoeg systeem (hij leest van cd of zo) of trage videokaart of niet de nieuwste beste drivers, kortom: een performanceprobleem dus.

nog een keer hetzelfde quote: "Ook de opties 'Fastwrites' en 'Sideband Adressing (SBA)' kunnen voor veel problemen zorgen. Schakel deze opties uit (scheelt erg weinig in snelheid) en kijk of het helpt."

@shizopreen sorrie dat ik niet de precieze info gaf die je had willen hebben...

@kevertje1977: aperturesize is de aantal mb ruimte van je geheugenreepje dat vrij wordt gemaakt voor de videokaart. zie hieronder de verhaaltje.

Een AGP-bus is in staat om intern werkgeheugen rechtstreeks aan te roepen om data (de zogenaamde textures) op te slaan. Hiermee wordt extra perfomance geboekt, omdat de data minder vaak uitgewisseld hoeft te worden.

De grootte van het te adresseren interne geheugen kunnen we aanpassen. De BIOS kent een optie 'AGP aperture size' die deze grootte bepaalt.

Voorbeeld:
- Videokaart bevat 32 MB
- AGP aperture size staat op 64 MB
- Intern geheugen is 256 MB

In het bovenstaande voorbeeld staat beschreven dat de videokaart 32 MB rechtstreeks kan gebruiken (deze bezit hij zelf) en de maximale grootte van het 'videogeheugen' is 64 MB (=AGP aperture size), 32 MB blijft dan over. Deze wordt gereserveerd van het intern geheugen. Dit gedeelte wordt overigens alleen gebruikt indien het nodig is!

Bijna alle computers hebben standaard een AGP aperture size van 64 MB. Deze waarde is gekozen vanwege ondersteuning door op Windows NT 5 (waaronder o.a. Windows 2000 en Windows XP) gebasseerde systemen.

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2003 18:59 ]

Verwijderd

kevertje1977 schreef op 01 december 2003 @ 21:22:
[...]

Ik heb precies hetzelfde als jou. Alleen is mijn APERTURE size slechts 64mb en is Selected Rate 0x000000008

Wat is dat aperture size ?
aperture size is vlgns mij de hoeveelheid werkgeheugen dat gebruikt wordt als je videogeheugen vol is

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 december 2003 @ 18:27:
@vdpoort :

die schokjes waar je op doelt is of een niet snel genoeg systeem (hij leest van cd of zo) of trage videokaart of niet de nieuwste beste drivers, kortom: een performanceprobleem dus.
emm nee geen van allen .... eigenlijk wel wreemd games als nfsu en prince of persia runnen perfect de frame rate is duidelijk hoog ik heb alleen last van een soort "tikjes" die voor 0,0001 sec het beeld "freezen"

Verwijderd

dat is dus een performanceprobleem, dat kan aan echt alles liggen, cd niet schoon? cpu heeft het te zwaar? drivers zijn niet optimaliserend? de voeding zit op zijn grens en levert nog net genoeg stroom? enz enz enz

Verwijderd

Topicstarter
dude....check mijn specs ....en onder de motor kap ligt een 400W Zalman zal echt niet aan mijn pc liggen drivers zijn ook allemaal goed en up to date.

spellen worden gespeeld vanaf mijn hdd gebruik altijd no-cd cracks
Pagina: 1